• Redan47

AVA klinik i Riga

Li, du kan testa med allt som finns på marknaden i stickväg, men blodprovet är det säkraste. Håller tummen på att det tagit sig!!!

Vad gäller våra slemhinnor har jag någon form av tilltro att Riga har koll även om de känns oroliga dessa icke - kontroll - på- läget- tankar....

Vi får besked ev på fredag när det blir dags för äggplock och för min man att ta en handtralla i Riga. Vi försöker att ha roligt i en laddad period av vårt liv!

Jag beundrar ert mod och tålamod ni som gått igenom dessa hormonkurer, plockning, väntan o väntan...kram till er alla.

Det ska gå!

• Redan47

Week 1 - 2 of pregnancy *note- Although you are not actually pregnant at this point, pregnancy is always taken from the first day of your last LMP or 2 weeks before EC so, by the time you have EC, you will already have been pregant 2 weeks.

Www.fertilityftiends.co.uk

Vad har ni fått för uppgifter från klinik ni som har frågat detta? Beräknad förlossning

• Redan47

Lisa1a f, undrar hur det är med dig, det var ju D dag idag!

Callim, det låter ju jättebra! har ni bestämt antal embryo som ni ska sätta in?

Hur har och resonerar ni andra? Vet att frågan varit uppe tidigare i tråden...Li02, Lisa mfl vad sa riga till er?
    Spelar det någon roll att ha varit gravid tidigare, jag menar påverkar det riskvariablerna? Vilka erfarenheter finns? Vill jätte gärna höra era röster i frågan.
    Vi läser och diskuterar frågan... Vad säger Riga, ger de råd i frågan? Jag blir inte klok på riskerna med tvillinggrav... dessutom kan det ju inte finnas så mycket statistik på vår åldersgrupp som gör ÄD utomlands, eller? Var hittar man den isåfall, jag hittar det inte. 

jennie, tänker oxå på dig och hoppas du snart hittar tillbaka till gnistan att starta ett nytt försök.  

• Redan47

Härligt Lisa! Hade ni planerat 3 dagars eller blev det så för att de utvecklades så? Spännande! 
    Tyckommig super att flickorna mår bra och du också!

Imorgon väntar vi besked om slutschema för EC och ET....

God natt!

• Redan47

Li : vilket pirr!!! Ska det vara så svårt att få åka till ett labb för att ta prover ..., ja, hör vad jag har att vänta. Hoppas det ska funka med gyn hemma här. Vad fick du betala för provtagningen nu? Ingår det i landstinget eller får vi ta det privat ?

JG tror oxå du har plussat! Svagt eller ej. Morgon urin är sim redan sagts det starkare, om du är sugen på få mer besked.... Ny sticka! Jag skulle nog inte kunna hålla mig över helgen. Är denna process en prövande väntan..., eller?!

Nyfiken, vad sa de till er ang ett/två embryo?

Vi går nog på linjen att sätta in två...vill även höra vad dr Riga säger oxå.

• Redan47

Inte förvånade att de vill ha betalt senast dagen innan ET sker. Hade även tyckt det skulle vara okey med 50% betalt vid start av donators behandling eller vid ingång av kontrakt och resterande 50% i samband med att sk utbyte av varan sker dvs ET.

Praxis att varuutbyte och ersättning sker i samband med varandra. Och i detta fall en dyrare verksamhet, inte så vanligt att privat personer får kredit.

Men, callimero, vi tycker oxå, att det inte är helt okey att få faktura idag som ska vara betald söndag. Oxå administrativt orimligt då det blir utlandsbet och i vårt fall först en trans fr bank till en annan först. Det skulle vara smidigare utifrån ett kundservice perspektiv om de skickade fakturan tidigare och tar hänsyn till bankdagar och veckodag vid utlandsaffärer. Vi har ju ingen aning hur deras rutiner är, eller hur deras ekonomisystem fungerar, men vi kommer påtala detta för dem som ett förslag till förbättring. Vår betalning sker före ET men förmodligen inte i tid till deras satta betalningsdag...bara för att faktura kom sent.

Callimero , skönt att det for bra med överlevnad av embryo!!! Grattis. Ha gott och ser fram mot höra hur det går vidare .

Vi fick inget besked idag som det sas i tidigare mail fr Riga... Om de jobbar imorgon kanske vi får veta. Känns tajt tiden att boka resa...besviken att bara få faktura och ses snart...men ingenting om hur läget är för donatorn och vårt prel behandlings schema.

Är det någon av er som får göra avdrag för denna hälsobeh via er arbetsgivare/ Skatteverket ?

• Redan47

Kollade kontraktet, det står angivet om betalningen... Det hade inte vi heller kollat så noga innan vi skrev på. Enl kontrakt är Riga i vårt fall sena med att skicka ut fakturan om den ska va betald 14 före EC...

Så kan det va.

Vi har schema EC 24/10, ET 28/10. Skulle få bekräftat igår... Kom inget mail. Det blir när det blir, är väl bara otålig.

Skönt att din mens äntligen kom! Kör på!

Li...bulle i ugnen;)

Nu är vi på gång snart vi andra oxå!

Trevlig helg!

• Redan47

Li; du är kanske gravid yrslig ;)) oxå????????????

Callimero, herregud is i magen vill jag säga, att inte få besked ..,det känns inte bra. Känner med er.

Vi har inte fått besked än under helgen...fa...det är ju prel ec på tisdag. Inget är som väntans tider, eller hur tjejer!

Säger som Li , Skavsta går bra om dagarna passar. Det funkar inte åka med den över dagen dock.

Svar på tråden AVA klinik i Riga