• Redan47

AVA klinik i Riga

Li; du kanske behöver fundera över på vilket sätt det gagnar dig och barnet stt ej berätta, resp hur det skulle kännas att vara helt ärlig mot dig själv ich din omgivning. Ni ville ha barn ich detta är vägen dit. medvetet val jag tror du kan och din man kan stå upp för! Om inte annat, så går vi i fronten för att det går alldeles utmärkt! Vi behöver inte huga oss för fördömmande om ålder och genetik. Vi vill ha biologiska barn! Inget konstigare än Att samkönade äktenskap gör på detta sättet ocå, eller???

• Redan47

Ang min jmf m IVF - ÄD. Så hittade jag tillslut en artikel som kan visa på att det kan vara en god anledning att nämna ÄD hos Mvc för att göra vägen genom graviditet säkrare. Precis som du rådde Li02. Tex behöver det tas regelbundnaurin o blodtryckprov och att vara aktsam och vaksam för ev symptom.

Har sökt mer info om ämnet havandeskapfrg, hittade en fräsch artikel från 6/11! Där överläkare och professor Stefan Hansson svarar på frågor.

Riskfaktorer : ålder, tvillingar , tidigare besvär av havandeskapfrg, annan pappa än tidigare. Det jag finner blir en logisk riskfaktor kopplat till ÄD är att det är BÅDE pappans och donatorns ägg som skiljer sig genetiskt från mamman.

Det finns vetenskaplig evidens att förebyggande medicinering är trombyl/acetylsalicylsyra fr v8. Länk till deras rön : www.a1m.se

www.sydsvenskan.se/inpa-livet/chatt-havandeskapsforgiftning/

Tack för att ämnet kom upp!

Jag kommer ta upp frågan med min gyn när jag gör VUL den 4/12 och höra var hon råder mig att vända mig till. MVC alt specvården. Kommer ju även bero på om båda embryonen överlevt...

• Redan47

Så för den som inte vill berätta ÄD så funkar IVF.

Men vi behöver beakta att vi äventyrar både vår egen och barnets hälsa om vi undanhåller ÄD till Sk. Sjukvården.

Är det som du menar Lisa,tack för info, att vi hamnar hos spec. vård direkt, så är det ju inte kreti pleti BM , tänker jag , Li02.

• Redan47

Mrs Cecilia : det är inte helt ovanligt att de inte vill det...

Skit i det! Nu kör du ditt race! Kontakta Riga. Jag gav upp jakten på medicin och busenkelt skriver Riga ut och skickar med dhl hem direkt! Jag fick leta efter någonstans att ta prover innan .... Med ljus och lykta. Fann till slut en privat klinik som tar prover. Jag fick betala 1500kr. Värt , för resa tor Sthlm och min tid kostar oxå . Jag hittade en gyn som gör VUL på orten. Allt ordnar sig ! Riga har ju oxå samarbetspartnern i Sthlm du kan kontakta . Nu vid ET så bad jag Riga förse mig med medicin för att slippa dhl och oro att den tar slut.

Nu är du på gång mrs Cecilia och vi hejar på!

• Redan47

Vad helt underbart Li 02!!! Grattis till er båda!

Jag blev jätteglad för ert besked, har gluttat in på tråden för stt se om du rapporterat något.... Vilkem vecka är du? Ändrades datumet utifrån äggplock resp ET ?

• Redan47

Callimero, förstår din frustration. Testade mig igen , igår kväll , dag 12, visade gravid. Fortfarande . Kändes bättre det plusset än de två andra! Litar mer på det nu. Mer vilsamt. Känner inte heller något spec . Grav symptom. Tänker det kan lika gärna vara medicin som ger; trötthet, andfådd, svullen, humörsvängningar . Att behöva resa iväg som du ända till Kina kan jag förstå känns känsligt i denna fas. Jag tycker det är jobbigt att åka hemifrån ...så du ända bort till ,Kina . Jag tänkte "vad hon är modig ". Mod är positivt för mig. Ha en fortsatt lugn grav och framgångsrik jobbresa! Kram

När jag sitter med min tel m vår tråd, kommer jag inte ihåg era alias.... ni Finns I min tanke jag läser och tar intryck sv allas intryck. Dina, då är du på din valda väg ! Jag minns jSg tyckte perioden före medicin var den längsta...och nu förstås fram till hcg test. Känns tiden gå långsamt.

Ni/ du nya på tråden, välkomna!

Ahm66 tack för ditt deltagande!

Tyckommig, undrar hur du mår med flickorna i magen?

Någon mer som känner sig jetlagged ? Jag har knappt gått från tomten!!! Vet inte vilken gräns som min sovklocka är inställd mot....Vaknar runt 4-5 varje morgon svårt stt sova. Har börjat göra min yoga då, trots att jag inte tycker om att göra det så tidigt, skönt efteråt ;) , sen frukost , i bästa fall somna om senare. Om detta är tecken, då kan jag leva mysigt med det! <3

• Redan47

Jag upplever liknande som du, callimero, mensliknabde molvärk och dragning i livmodern borta , så det var då jag nu gjorde ett gravtest igen. Ich det var visade inte hell på clearblue 3. Fast jag gjorde den oå kvällen , det kanske ixå påverkar. Men ett redigt plus!

• Redan47

Krvik , kan det vara därför veteranbilar är ett sorgligt kapitel ;P hihi

Lätt till tårar är det , lipat 3 ggr denna v, en film, en dotters kommemtar, min mans samtal....lite gravid är jag nog???

• Redan47

Bara; vilken oro du har, tänker jag. Tänker på dig, sköt om dig så gott!

Hur funkar det i sådana här fall..., är det svenska sjukvården / gyn som ser över vår medicinering eller är det Riga ? Alltså , vem är medicinskt ansvarig i våra fall?

Hur har ni det i tråden vi är i olika stadier... Vad händer med er?

Tyckerom; dina nätter och magsyra attacker....må det lätta på något sätt! Men om priset är att dina flickor växer fint och trivs så är det något gott ändå. Så hoppas vi de gjort ett saltomortal och vänt sig till rätt för att dyka ut! Kramen!

Svar på tråden AVA klinik i Riga