AVA klinik i Riga
Grattis till ET-dag mammsen, härligt nu är du snart där!
Grattis till ET-dag mammsen, härligt nu är du snart där!
Hej i tråden. Så mycket som hänt under tiden jag varit bortrest, både sorg och glädje.
Är så ledsen för din skull Baraettbarn, jag hoppas du får försöka snart igen och att det denna gång fungerar bättre.
Och Redan47, det låter ju onekligen som att det först fäste och av någon anledning inte stannade.
Vet inte heller vad Riga har för rek, men har också läst om så många fall där man har lätt för att bli gravid närainpå ett missfall. Verkar stämma för er också azurea! Så jag hoppas ni får komma igen med nya försök snart.
MrsCecilia - grattis till menskänningar och därmed snart start!
Ullisa - du ska se att hcg nr 3 visar en fin ökning. Verkar finnas väldigt stora variationer på nivåerna i början.
Jag har varit så himla orolig under resan över mina minskade symptom och känningar. Inte blev det lättare av 7 timmars tidsskillnad, dålig sömn och tufft jobbschema, Visste knappt vad som var upp eller ner i kroppen längre. Tog test var och varannan dag och de visar ju starka plus men är vansinnigt orolig för MA. CB veckoindikator visade länge envist på v 2-3 fast jag nu är i v 6+4. Kanske testade med för utspädd urin, dricker kopiösa mängder vatten för konstant törstig. Imorse visade det dock tack och lov på +3 v.
Jag har tid för VUL 25/11, mailat med gyn och frågat om möjligt att titta tidigare pga oro men fick remiss för nytt hcg imorgon i väntan på det. Har lite spänningar och mol i livmodern nu, något ömma bröst i sidorna.
Kram på er alla!
Ullisa - delar din oro för hur livmoderformen påverkar. Jag fick konstaterad hjärtformad livmoder vid hysteroskopi i augusti. Något ingen sett vid alla de 13 ivf vi gjort. Nu ansåg inte läkaren vid Sophiahemmet som utförde hysteroskopin att detta skulle påverka en graviditet eller åtgärdas medans Dr Fodina på AVA gärna först ville se själv och hellre operera. Vi får hoppas det går bra ändå.
. Oroas ändå över hur graviditeten fortskrider.
Och ja, hjärtformad låter fint, men kan tyvärr ställa till det ibland. Vid ET nu så var Dr ytterst noggrann vid placeringen av embryot. Det kan vara sämre vävnad högst upp där själva hjärtformen är, sämre blodcirkulation etc. Nu placerade hon embryot i mitten och inte högst upp i "taket". Funderar på hur detta kan ha påverkat vid alla IVF där man inte vetat eller tagit hänsyn till detta. Sophiahemmet där vi gjort majoriteten av alla försök använde inte ens ultraljud vid ET.
Lycka till mammsen! Redan - testa spikmatta om du har en. Och unna dig massvis med gott rödvin, har hjälpt mig att få kroppen att liksom lossna när jag väntar mens. Och ja, det är min gulliga som är förstående. Är nervös nu för igår fick jag ondare i magen än innan, mer som mensvärk längre ner än innan och ont som om man håller på att bli dålig i magen och behöver gå på tia. Fick sen rosa på papperet med lite prickar i resterna av progesteronvagiatoren. Tog c-vitamin och extra prog.vagiator. Lite rosa nu med på morgonen.
Ja utelämnad är ordet Redan, och för ett kontrollfreak som mig är det etter värre. Tack för uppmuntrun mitt i din egen besvikelse.
Och tusen tack för pepp Krvik och TyckomMig, och spännande att se hur det ser ut vid ditt TUL den 25e.
Inser denna resa kommer vara kantad av oro. Men tror det kommer kännas som en lättnad när jag vi får se ett hjärta picka. Nu är ivarjefall blodprov lämnat och besked kommer i eftermiddag.
Grattis till mens och officiell start MrsCecilia! Listan finns kvar men ligger nog några sidor bakåt.
Ja jag hoppas det är andra och bra saker som händer därnere i magtrakten Li.
Hoppas det går bra hos MVC idag, kommer det någon dum kommentar tycker jag du ska säga ifrån. Eller byt om det inte känns bra. Kanske är en superhärlig BM som det funkar toppen med! Håller själv på att reka där, finns några här i stan som är mer vana vid ÄD, äldre mammor och extra oro.
Låter tufft nu annaba, ta hand om dig! Har du testat östrogen i plåsterform? Man kan inland ta upp det mycket bättre så. Kram på dig!
Fick svar på blodprovet: 31 000 i hcg och +125 i progesteron. Phu! Hoppas nu de dumma rosa stänken upphör.