• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • bryoniaa

UndrandeSökare; ja, MammaDA fick liknande resultat som vi så man börjar undra om kliniken inte kan stimulera? Särskilt dem som är 'outofthebox'. Ja, jag har varit i kontakt med Penny tidigare (under min graviditet) och känner till Serums behandlingar men har ingen lust att åka till Aten för ett fragmentationstest....

Har någon annars hört nåt från MammaDA?

• bryoniaa

La Conejita; så olika resultat det kan bli och jag är glad för alla er som fått så många i frysen och jag vet att det behövs endast ett fint embryo för bebis men det känns så fel att betala fullt pris för några medelbra embryon. Eller hur? Det jag funderar över varför jag som patient ska betala om kliniken inte kunnat stimulera?

• UndrandeSökare

bryoniaa-MammaDA skev i denna eller om det var en annan ÄD- tråd att hon fick blödningar, hcg gick ner och det blev missfall, så hon skulle försvinna från tråden ett tag.

• UndrandeSökare

bryoniaa-Ni behöver inte åka hela vägen till Aten för att göra sperm dna fragmentstionstest. Både AvaRiga och IvfRiga och många andra kliniker i Europa tex i Polen, Tjeckien etc gör också det testet.

Men jag håller tummarna att ni får plus med de 2 ni satte in igår.

• UndrandeSökare

bryoniaa- Det kan ju vara som du säger, att AvaRiga inte är så skickliga på att hantera de som är "out of the box". Jag tycker det själv också. Serum verkar mycket mer erfarna där, de erbjuder ju både mensblodtest, hysto, sperm dna fragmentationstest och immunutredning och behandling.

Jag har sett flera par som inte lyckats i Riga, men sen har det gått bra och de fått barn hos Serum. Jag har själv gjort deras mensblodtest och pratat med Penny. Så lyckas vi inte i Riga så blir det Serum om vi orkar fortsätta kämpa.

• bryoniaa

UndrandeSökare; tack för tummarna! Jag hoppas också att detta ska gå vägen men efter många år i denna karusell vet jag att man kan inte gå och vänta hela tiden utan måste agera samtidigt. Särskilt nu när jag blivit så gammal. Beroende på vad AVA svarar så kan vi kanske tänka oss att åka ner dit för testet. Ska även kolla med mina kontakter i Finland om det går att göra där? Serum känner jag till sedan 2012 och de är jätteduktiga och vet så många som blivit gravida där, vi funderade på dem men enkelheten att ta sig till Riga avgjorde egentligen. Men så borde man inte tänka i dessa sammanhang. Och nu har AVA verkligen visat sig INTE vara en så toppklinik som de marknadsför sig som.

Åh tråkigt att höra om MammaDa...lyckas inte det här för oss så är vi i samma läge som hon, måste börja allt från början=ny kostnad för en hel behandling. Det suger.   

• bryoniaa

UndrandeSökare; för mensblodstestet, köpte du burk på apoteket? Bor du i Sthl - körde du testet till Fedex på Arlanda? Det minns jag tjejerna gjorde då i början men nu vet jag inte vad som är bäst?

• Maran73
    bryoniaa skrev 2017-08-17 14:50:03 följande:

UndrandeSökare; tack för tummarna! Jag hoppas också att detta ska gå vägen men efter många år i denna karusell vet jag att man kan inte gå och vänta hela tiden utan måste agera samtidigt. Särskilt nu när jag blivit så gammal. Beroende på vad AVA svarar så kan vi kanske tänka oss att åka ner dit för testet. Ska även kolla med mina kontakter i Finland om det går att göra där? Serum känner jag till sedan 2012 och de är jätteduktiga och vet så många som blivit gravida där, vi funderade på dem men enkelheten att ta sig till Riga avgjorde egentligen. Men så borde man inte tänka i dessa sammanhang. Och nu har AVA verkligen visat sig INTE vara en så toppklinik som de marknadsför sig som.

Åh tråkigt att höra om MammaDa...lyckas inte det här för oss så är vi i samma läge som hon, måste börja allt från början=ny kostnad för en hel behandling. Det suger.   

När hade du testdag, B? Och var det 3-dagars, minns inte riktigt? Hur gick det m embryot som de skulle odla vidare? Frågor frågor...
  • UndrandeSökare
    bryoniaa skrev 2017-08-17 14:50:03 följande:

bryoniaa skrev 2017-08-17 14:54:18 följande:

UndrandeSökare; för mensblodstestet, köpte du burk på apoteket? Bor du i Sthl - körde du testet till Fedex på Arlanda? Det minns jag tjejerna gjorde då i början men nu vet jag inte vad som är bäst?

Ja, alltid bra att vara aktiv och kolla upp olika möjligheter så man har en plan B !

Här hittar du all info om Serums Mensblodtest, inkl adressen dit du skickar:
    www.ivfserum.com/infection-screening/

För Mensblodtestet så gick jag till min VC och fick ett gratis urinprovrör
    Provrör med gul skruvkork.
    Men du kan även köpa urinprovrör och koksalt på Apoteket eller Apotea:
    www.apotea.se/urinprovsrör-av-plast-30-ml
    www.apotea.se/natriumklorid-braun-250-ml

Sen köper man en vadderad påse i minsta storleken att skicka det i på
    tex Clas Ohlson. Det kostade 2 vanliga frimärken dvs 14 kr att posta,
    för det var inte skrymmande.

Kom ihåg att skicka med ett följebrev med dina adressuppgifter och epostadress och att du vill göra mensblodtestet samt märka provröret
    med ditt namn och ditt födelseår, månad och dag.

Det är Chicagoblodproverna som ska till USA som de brukar skicka
    med Fedex från Arlanda (för att utreda om man har överaktivt immunförsvar,
    del av Serums immunutredning). Chicagoproverna och de andra blodproverna tog jag på plats i Aten när jag var där för immunutredning och de skickades därifrån till USA.

Mensblodtestet kan du lägga på vanlig brevlåda.

Hör av dig igen om du har fler frågor.
    Lycka till !

• UndrandeSökare

bryoniaa- Du sa att du tidigare haft kontakt med Serum och Penny.
    Har du varit i Aten och gjort utredning för immunförsvaret ? eller gjort hysto?

Serum har just nu sommarstängt till 28 augusti 2017. Men du kan fylla
    i deras Questionaire och maila in det, så svarar Katie på Serum om du vill ha
    kontakt med dem igen. Katie svarar även nu när kliniken har stängt.

www.ivfserum.com/questionaire/