• Redan47

AVA klinik i Riga

Äta Progynon ca 24dgr... Om schema hålls.

Grattis till pågående graviditeter!!!!

Det ger hopp att höra från er som lyckats, tack för att ni delar m er.

Mitt humör är helt upp och ner vänt, jag tycks reta mig på minsta detalj, ändå känner jag mig som vanligt ... Förutom att sexlusten dalar får verkligen använda hjärnan, annars skulle det bli nada. Vi pratar mycket tack o lov och får det att fungera. Utan närheten funkar jag inte alls. Huvudvärk har minskat. Att något hänt i kroppen efter sprutan känner jag helt klart.

Li02 snart dags för er!!!

Ha en bra dag alla ni! Kram

• Redan47

Lavinen : ang resa. Vi reste en lördag till Sthlm, Ava Rigas samarb, på sk konsultation och gjorde även då en VUL.

Därefter reste jag till en klinik 40km för blodproverna. Medicin skickat fr Riga DHL.

En resa för min man att lämna spermierna i Riga över dagen,

Därefter åker vi tillsammans semdagar i Riga för ET. Ultraljud hittat i hemstaden.

Så ser våra resplaner ut.

• Redan47

Li icå intresserad av när man inte behöver nedregl. Intressant. Vi är ju unika individer och detta system med fortplantning är helt fantastiskt så egentligen inte förvånad mest intresserad om man får veta varför olika beslut och vilka variabler dom tas hänsyn till!

• Redan47

Dina: jag är ny och första gången jag medicinerar dessa prep. Jag känner en väldig empati för de kvinnor som mår illa av sin övergång till klimakteriet. Jag liksom känner å ena sidAn ingen skillnad....men, retar mig på detaljer oproportionerligt ilskna reaktioner, huvudvärk och min sexlust borta. Med stor tanke ansträngning och stor insats från min make känner jag lust. Riktigt obehagligt intellektuellt men liksom känns ju helt normalt... På ett mycket konstigt sätt. Väntar på mens som inte kommit efter sprutan så nu är min egen cykel oxå ur spel. Trött.

Jag / vi är mycket nöjda med All kontakt som vi hittills hFt med "ny " ava Riga.

• Redan47

Det är gott att läsa det ni delar här. Känner mig liksom del av något som andra har svårt att förstå. Jag har mått psyk dåligt sedan sprutan, fick bekräftat av gyn att det har sin förklaring i låga hormonnivåer i kroppen. Och precis som hon sa så känns det redan bättre efter några dagar med östrogen. Huvudvärk har tex avtagit rejält. Slemhinnan mätte 4mm och en follikel synlig på VUL.

Nu känns det liksom att vara på rätt sida av processen!

Väntar på besked om donator .... När fick ni andra besked?

Styrka kärlek och ljus till er andra!!!

• Redan47

Li; låt bli att kånka grejer, låt de ligga tills längre fram... Fundera vad som är viktigast för dig/er just nu.

Jag äter kombi, b12 zink folsyra järn c-vit. Utöver vad jag normalt äter i tillskott, vilket är; Efamol E vitamin i den bl.a. Och vanliga mivitotal plus. Snart börjar jag med D vit oxå. Ingen rek från klinik, det är något jag gör bara. Ger kroppen mer understöd, behövs under stress, fertilitet. Och det kroppen inte tar emot, kissar jag ju ut. Mannen äter extra zink och magnesium utöver mivitotal, för sin Träning fertilitet och underhåll.

Jag dricker inte kaffe eller alkohol, minskat intag av mjölprodukter. Ingen rek heller, bara gör så av samma anledning som jag äter tillskott.

Härligt att höra om din graviditet med flickorna! Lite ljus i tunneln! Tack!

Ni andra, höra era erfarenheter och upplevelser känns bra.

• Redan47

Vi ska till "nya" . mannen den 23/10. Och ET planerat till 28/10. Vi tar en weekend i Riga.

• Redan47

Jennie ledsen för att det blev missfall. Det går inte med säkerhet förklara alla de frågor som föds vid sorg... Att leta skuld gör inte sorgen mindre. Det kan oxå var naturens sätt att stöta bort något som ej var livsdugligt slippa detta missfall långt in i grav... Fortsätt försök som ni tänkt!

Li: verkar jobbigt att behöva må som berg bana.. Dessa hormoner spelar verkligen spratt. Otroligt hur kvinnokroppen funkar . Hoppas att det tar sig den lilla cellen!

Idag nytt VUL - slemhinna 8-10! Hormonerna tar! Jag mår prima med östrogenet, även om lusten ännu ej är på topp...men det kan ju bero på att jag är uppfylld av att bli gravid. Tack för tipset om boka hcg prov, kollade med gyn och det hjälper m remiss och fortsatt ultraljud.

• Redan47

Jag förstår inte, vad för sorts prov är hcg och progestoron? När ska de tas och varför? Stick i finger eller blodprov? Ska det odlas ? Varför motstånd att få ta det?

Li jag förstår din uppgivenhet, kände så när jag letade efter någon som kunde ta blodproverna ...ifrågasatt av samhället.

• Redan47

Tack Lisa , det var väl det jag misstänkte. Har som du ej tidigare tagit blodprov. Men varför ni som varit med förut är det svårt och motstånd att få ta det provet? Det verkar ju nästan något politiskt motstånd till ÄD utlands. Demokratiskt?

Vad säger 8-10cm slemhinna er, läser på nätet olika, ej hört av Riga, kan den bli för tjock till den 28/10? Vi fick besked att vi får resbesked ca 5 dgr innan. Inte vet jag säkert om de hittat en match...

Fundersam.

Svar på tråden AVA klinik i Riga