• zaq1234

AVA klinik i Riga

Jag får välja om jag ska utrogest eller progesteron nu inför transfer. Spontant känns det bättre med progesteron, men det tog jag sist och då lyckades jag ju inte. Lite krångligt att hålla prog på plats och utrogest verkar påverka levern en hel del enligt tidigare disk på denna tråd. Inte lätt då de säger man får göra som man vill...

Lycka till alla ni ruvare o alla andra så klart, det är just så psykiskt jobbigt att ruva då man som ni säger analyserar allt. Tyckte även det var jobbigt sist det där med att inte bära etc, var med ett gäng som storhandlade sist jag ruvade o alla skulle hjälpa till o bära... Och sedan ska jag försöka att bära det minsta... När jag normalt sätt är den som ' hugger' i de tyckte jag bara var så konstig etc . Inga stora saker i sammanhanget men ändå man är så uppe i sin ruvning och så vet inga i ens omgivning... Ja ni förstår säkert vad jag menar tack för att denna tråd finns!!

• zaq1234

Redan, tack för tips, nu tre frågor..

Hur menade du till Azurea om att tänka på att progesteron hade 13 h halveringstid, i så fall borde man ju ta medicin var 26h timme..eller hur menade du?

Det jag även undrar är ju att man ska ju vara noga med mängden o Riga säger antingen:
    2 x 400 mg per dag om man tar 2 st prog vaggisar eller
    6 st utrogest per dag som då blir 600 mg
    Spelar de där 200 mg inte så stor roll då eller?

Jag hade inte hört förut att man ska ligga ner efter vaggisar, men det verkar ju logiskt, men menar du att om man gör det så hinner kroppen ta upp det den ska?
    Ibland har jag känt att den är på väg ut o ibland åkt ut efter ett  tag, har då satt tillbaka den, men just det är ju lite krångligt om man inte är hemma, man blir ju då orolig att man inte fått i sig all dos.

• zaq1234

Ullissa, jag är ju ingen expert men av erfarenheten här i tråden så har de allra flesta som blivit gravida fått sitt plus på Stickan dag 12 om man använder clearblue, de som fått plus först senare har använt sämre tester. Riga sa till mig att det var först på dag 16 man kunde lita på sitt minus, men jag har följt tråden varje dag sen i mars o då har det som Stickan visat dag 12 för oss stämt förutsatt bra kvalité på testet, men som sagt jag är ingen expert. Beklagar dina minus, vet precis hur det känns...

• zaq1234

Tack för alla tips om hotell. Imorgon bär det av till Riga igen och FET på fredag. Känns spännande. Är så klart lite nervös för embryo status, att de klarar upptining samt att slemhinnan är ok. Verkar ju även som att den kan minska. Är ju helt inne på att ta 2 denna gång...får se hur det blir när jag väl är där. Finns det några nackdelar med 2 som gör att chans minskar med att få 1? Menar att ex att om ett är dåligt o drar med sig det bra ut? Finns det andra? ( då menar jag inte dom risker med de ökade risker som finns vid tvillingar) kanske konstig fråga, men jag känner denna gång att jag vill maxa chanser att få en.

• zaq1234

Beccalie, var det inte igår du hade nytt VUL o HCG test? Tänker på dig o undrar hur det gått? Vilken berg o dalbana i känslor du måste ha gått igenom sista veckorna.  Hoppas så att de hittar det som växer. Är du fortfarande i Norge eller har du kommit hem och går till din vanliga gyn? Styrkekram till Dig

• zaq1234

Beccalie finns det då en chans att om det sitter i livmodern att det kan gå bra?

Jag ska till Riga i morgon o FET på fredag. Min strategi har varit att sätta in ett första gången o om det inte går så två denna andra gång, så planen är två i dagsläget men får se vad Fodina säger också.

• zaq1234

Micro, jag frågade Riga förut om detta, du kan ta vanliga D vitamintabletter istället, en o dagen, de kan du ju köpa på apoteket.

• zaq1234

Är nu i Riga, fullt på teater hotellet, så jag tog ett mitt i gamla stan. Riga är ju en helt annan stad på sommaren, otroligt mysig med Gatumusikanter överallt, är nu på hotellrummet o tar det lugnt. Är lite nervös inför i morgon. Tänk om inget klarar upptining.

• zaq1234

Stort Grattis mrs Cecilia . Härligt att se sina två små. Kommer inte ihåg, vad var det som gjorde att de måste ut så tidigt? Hoppas så att de växer till sig som de ska att ni snart får komma hem!

Svar på tråden AVA klinik i Riga