• zaq1234

AVA klinik i Riga

Hur går det för dig Beccalie? Hur ser din plan ut?

Snorpan, nu är det väl snart dags? Hur mår du?

• zaq1234

Härliga nyheter Redan, både att slemhinnan växer samt att din man kommer!

Ja jag tycker det är väldigt länge att fasta, jag är en sådan som måste ha frukost för att fungera o att vänta till kl 14..eller var det blir har jag faktiskt aldrig gjort...

Tack för infon, är lite skarj att sövas, det har jag heller aldrig gjort o sedan i ett land där det är svårt att kommunicera...

Det är den 26 sep, de hade inte tid nu i början av sep...då får jag vänta till slutet nov för FET..känns nu som en evighet bort....

• zaq1234

Lina, hur länge brukar den sitta i för dig? Hoppas att den släpper snart.
    Spännande att höra ditt andra Hcg snart!

• zaq1234

Fick svar på TSH nu, det låg på 4,1 läkaren sa att jag ska ta levaxin 50 mikrogram per dag för att få ner värdet till nästa FET

• zaq1234

När på dygnet har ni som tar levaxin tagit det? Riga säger 30 min före frukost dvs på fastande mage. På Apoteket i Sverige säger de på morgonen men inte med järn eller Calcium. Calcium äter jag ju alltid till frukost i och med fil. Vet inte hur jag ska göra, tycker det är rätt så jobbigt då man ska vänta 30 min på morgonen då man ska iväg till jobb. Apoteket hade aldrig hört Rigas rekommendation.

• zaq1234

Härligt Redan att slemhinnan växer som den ska!! Nu inte så många dagar kvar för dig till transfer!!

Egentligen mår jag toppen utan detta levaxin, sover bra o inte så stora humörsvängningar....är lite orolig för hur man kommer att må då man nu tar en dos på 50..undrar också hur lång tid det tar att få ner värdet...det är ju säkert individuellet, men enligt Nadia så kunde vi köra på direkt efter mensen som kommer komma efter hyston.dvs om ca 8 veckor...

• zaq1234

Väkommen Nu gällerdet!! Håller tummarna för dig att det blir plus för dig på måndag!!

Jag skulle gärna vilja höra din historia med dina 4 försök, hur många ägg satte du in de olika gångerna, vad har Fodina gjort för förändringar de olika gångerna, har du gjort hysto i Riga? Jag är på god väg själv att också göra 4 ggr..har gjort två nu o väntar på hysto för att sedan göra nr 3...men emellanåt känner man sig uppgiven..hoppas så nu att du får ett plus!!!!!!!

• zaq1234

Tack för svar nu gäller det, så du har inte behövt ta levaxin då?

När du gjorde hysto, blev du sövd på en gång eller gjorde dom först en koll o då hittade poyp o sen sövde dig? Hur lång tid tog det hela, hur mådde du efteråt?

• zaq1234

Lina, hur går det för dig? Har blödningen minskat? Hoppas så att den har det och att det var en sådan där vanlig blödningen som många verkar ha. Kram till Dig, Håller alla mina tummar att det går bra.

• zaq1234

Tack Redan, wonders o villsågärna.

Ja Redan, jag är kanske lite orolig, men jag sitter o funderar på varför...Det är kanske för att jag är en "kontroll" människa, vill veta varför hela tiden, framförallt då det gäller ens kropp och för att jag under denna resa hela tiden får ny info om saker man borde ha fått veta från början, ex detta med TSH, det hade ju varit bra att veta att det är en viktig faktor och vilket börvärde man bör ha då man går in detta.   

Riga har eg bara sagt kom den 26 sep o se till att du inte ätit eller druckit något på hela dagen. Jag har fått 2 olika prisuppgifter, så jag antog att den ena är för att just kolla om det är ngt o den andra är att ta bort om det hittar ngt. Jag trodde innan att just hystroscopi var att man måste vara sövd för att de ska göra en djupare undersökning av livmodern som man inte kan se vid vanlig gynkotroll...men vad jag förstår nu så är det mera som en vanlig kontroll först o sedan om de hittar ngt så söver de. Då undrar jag ju i mitt stilla sinne vad det då är för skillnad på den kontrollen o på den som Fodina gjorde på mig i april då jag var där första gången. Då hittade hon en polyp som hon tog bort direkt..Så för att sammanfatta så är det nog inte orolig jag är utan mera att jag vill veta.

Som jag skrev förut ngn gång så sist jag var i Riga så kom det bara vips en sköterska o injicerade ngt precis innan transfer men hon kunde inte säga vad...o gången innan fick jag ingen injektion innan..så det var därför  jag undrade, så det är mera att man verkligen vill veta, skulle man sedan få ngn biverkning hemma i Sverige så måste man ju veta vad man fått i sig. I Riga är de just väldigt snabba o effektiva o vänliga, men man hinner ändå inte med själv med att samla all info etc...man är ju ibland lite påverkad av själva stunden.

Svar på tråden AVA klinik i Riga