AVA klinik i Riga
Så söt och fin Helisa stort Grattis till Dig härligt för oss andra att se er som nått målet, det visar att det inte är omöjligt, som det ibland kan kännas. Jättekul att se!!
Så söt och fin Helisa stort Grattis till Dig härligt för oss andra att se er som nått målet, det visar att det inte är omöjligt, som det ibland kan kännas. Jättekul att se!!
Löparnörden, jag bodde också på Justus. Fint tyckte jag. Bra med wifi plus mitt i gamla stan en 15 min promenad till klinik o nära buss 22 hållplats om ni tar bussen från flygplatsen.
Så söta!! Stort Grattis Snorpan. Hur mår du? Kram
En fråga...Jag hade TSH 4,1, har ätit levaxin i 3,5 veckor o nu ett värde på 1,9.
Läkaren är på konferens så jag har bara fått labb svaret.
Kommer värdet att fortsätta sjunka om jag fortsätter med samma dos? Eller kan det vara att det har stabiliserat sig på 1,9 med den dos jag har..och att jag borde öka den för att få ner värdet till ca 1. Ev blir FET om 3- 4 veckor...förstår att det säkert är svårt att svara på, men om ngn har liknande erfarenhet och vet hur det brukar vara så berätta gärna.
Tyck om mIg.
Hade du ngt problem med sköldköretel innan? eller var allt ok men bara lite för högt för just att bli gravid? Vad var ditt ursprungsvärde?
Jag har ju bara varit hos doktor en gång här, som då trodde att TSH kunde vara orsak till mf sist, han tog då prov som visade sig vara på 4,1, sedan sa han nytt prov om 6 v. 50 mg om dagen.
Jag ringde upp veckan efter o frågade om vi inte skulle ta efter 3v istället för att ha en chans att komma ner till 1 till slutet av oktober. Jo det var bra sa han...nu har jag tagit mitt andra värde då som var på 1,9, men inte pratat med doktor ännu då han var borta förra veckan, hoppas på att höras i morgon, ska då be om ett nytt blodprov och vill veta hur jag ska göra med dosen, känner mig ju lite stressad då det inte är lång tid kvar till FET i detta sammanhang.
Fodina sa sist att även om mitt värde skulle varit ok förra veckan så fortsätt med 50, men det är ju inte helt ok, 1,9 är ju fortfarande lite för högt...så jag undrar om jag ska öka...vet ngn risker med att äta 75 mikrogram. .Redan? Du som är så kunnig, vad säger du?
Redan: Tänkte på det du sa innan om orsak. Jag har i många år legat på ca 2,5-3, Det sista tog jag i april o sedan april till sep så har jag ju gjort 2 försök, ätit dessa mediciner som vi gör mer eller mindre konstant...kan det inte just vara dessa mediciner o "stressen" av att hålla på med det vi gör som är orsaken. För övrigt har jag inte ändrat ngt i mitt liv....gjort färre sakler, tagit det mera lugnt...
Hur går det för dig Fru? Har du fått en ny plan nu?
Redan, jag tror att jag eg skulle klara mig på en lägre dos...men jag vet ju inte och är det dumt att chansa..för om den är för låg så hinner ju inte slemhinna bli tillräcklig eller? Sist var slemhinna 8 mm på dag 10 från progynon start.
Löparnörden..vad spännande! Har ni beslutat om ett eller två? Lycka till nu o ha en härlig dag i Riga i morgon!
Annaba, håller alla tummar jag kan för dig på onsdag att de får bort allt och att analyser ser bra ut. Kram till Dig!!!
Ni som gjort FET, när började ni med progynon? Har mailat Riga men inte fått svar ännu. Förra gången började jag dagen efter dvs i morgon men då hade jag kort med tid pga fodinas semester. Har även hört att man börjar 2 dagar efter.
Tack Redan, fick äntligen svar av Nadia..hon sa start dag 2, men transfer då dag 21 om man räknar med dag 1 vid start progynon, de verkar räkna så.
Skrev i alla fall tillbaka att det känns sent, vid första försök så hade jag 17 mm dag 20 o vid andra försöker 12 mm dag 17...får se vad hon svarar....jag vill inte komma dit för sent!!