• zaq1234

AVA klinik i Riga

Lina, det lät som lång tid att vänta till den 22 sep...förstår att du är orolig och som alla säger försök ta det lugnt, det är absolut inte kört, bra att kolla med Riga o söka akut om det blir värre.

Ja jag "orkade" jobba.det blir inte bättre för att man går hemma, på jobbet måste man fokusera på annat o det är skönt att inte tänka o oroa sig hela tiden..hjärnan får en paus kan man säga. Dock var jag lite lättretlig...vissa jobbproblem tycker man är petitesser när man själv har ett så mycket viktigare problem så att säga.

Hoppas nu verkligen att de blödningarna avtar...var det inte ngn annan här i tråden som hade blödningar med den vaginala medicinen...men är det så alltså att du får migrän av utrogest oralt?

• zaq1234

Nu gäller det. Fy vad trist!!! Dessa minus suger. Jag gjorde test via werlabs. Proverna skickades kl 11.15 till labbet jag fick svar ca 17.30. Jag hade också minus dag 14 men Hcg på 14, jag fick sen ta ytterligare 3 blodprov innan jag avbröt medicinering. Även när jag hade Hcg 54 så var det minus på Stickan med känslighet på att 25 ska vara ett plus. Som sagt bara det dubblerar sig så finns det en chans!! Kram

• zaq1234

Härligt Redan att du fått ett datum!! Denna gång ska det gå!!!
    Ja de verkar bättre i Aten på "kund" biten. Jag har också märkt att när jag skriver 2 frågor i ett mail till Riga så får jag bara svar på den ena, så nu har jag bara en fråga i varje mail..det händer då att jag får svar på bägge i samma mail sedan
    ( men jag känner mig lite dum som skickar en fråga i taget med en timmes mellanrum..)

Skönt Lina att det är bättre idag!!

• zaq1234

Ja precis! Så får man tänka o Nadia skriver ganska ofta tveka inte att ställa fler frågor, så jag tar fasta på det. Kram

• zaq1234

nugällerdet...jag vet jag vet PRECIS hur du känner dig...så ledsamt, jobbigt och tråkigt..alla gånger man försöker tär verkligen  på en...har för mig att du har en del kvar i frysen så det är ju en tröst...vad sa Riga om äggkvaliteten denna gång? Många kramar till dig och hoppas att du snabbt kommer åter på banan!

• zaq1234

Betula, välkommen hit! Hormonsprutan verkar vanligt att man inte behöver vid FET. Du skrev kortison menar du inte östrogen?

När det gäller embryoscope o glue, så har jag tagit det för att de rekommenderar det... Men jag har inte lyckas för det..men man gör ju allt man kan för att öka sina chanser.

• zaq1234

Kanske minns fel, men har för mig att du fyller år idag Redan, så stort Grattis till dig och stort lycka till i morgon!! Kramar

• zaq1234

Heja Redan!! Idag är det din tur att lyckas!!

Själv har jag funderat över TSH igen. Riga säger bestämt att ta levaxint 30 min före frukost, för kroppen hinner ta upp vad den ska på 30 min. I fass o på apotek så säger de ju endast ej Kalcium  järn 2 h för eller efter intag levaxin.

Jag har ju under hela ruvningen ätit kalicium 30 min efter intag, äter fil till frukost o mjölk i kaffet. Kan det då ha hämmat mitt upptag..eftersom  att värdet  har legat på ca 2 i många år o sedan på en o en halv månad gå upp till 4,1..läkaren i Sverige sa att nivåer på 4 kan orsaka missfall...att det ökar beror förmodligen på östrogenintag...,

Så nu vet jag inte hur jag ska få ihop en rutin som håller i flera månader....Jag vill ju gärna äta  frukost som jag brukar..och om det ska gå 2h ..då måste jag sätta klockan på 05 varje natt....och det känns som att jag rubbar sömnen för mycket då, svårt att somna om etc...och att äta på kvällen är ju ett alt...men då går jag emot riga samt att som du sa Redan förut så är detta ett morgon hormon....
    Ett annat alt är att skippa mjölk o fil till frukost men det känns inte heller bra...

• zaq1234

Tack Redan, du hittar alltid så bra info, jag söker mest på google o då hittar jag inte allt tycker jag hade inte tänkt på att kolla tillverkare.
    Självklart gör man alla kompromisser man kan för ÄD processen, men då vill man ju veta fakta, när Riga o Fass motsäger varandra så vill man söka vidare info innan man gör sina kompromisser, men jag har nu kört på att jag ställer klockan kl 04 o tar snabbt 2 tabletter o så kan jag äta som jag brukar sen, då har jag i alla "safe" at bägges rekommendationer....

Hur gick det för dig igår? Gick upptiningen bra? Tänkte på Dig!!

• zaq1234

Ja det är klart Redan, det är ju idag!!, visste ju att det var fredag, men jag var hemma igår och hade fredagskänsla. Så massvis med lycka till idag istället!! kram

Svar på tråden AVA klinik i Riga