AVA klinik i Riga
Bara utrogest inga vaggisar. Har ej tagit reda på om min gyn har lust att skriva ut det. Har ju funkat enl blodprover höga värden progestoron m utrogest.
Bara utrogest inga vaggisar. Har ej tagit reda på om min gyn har lust att skriva ut det. Har ju funkat enl blodprover höga värden progestoron m utrogest.
Jag tänker kissa prov imorgon ... Sen får jag se vad jag gör. Näe jag blöder inte en droppe. Men aktivitet är det.
Krvik hur gick det hos doktor, hur är det med dig?
Snorpan, allt ordnr sig allteftersom! Nya dörrar öppnas sk du se. Ditt illamående, dra ner på stressen i livet. Drick mycket . Kontakta Mvc be få prover tagna om du känner dig sjuk . Feber är feber. Framför allt är all typ av oro av ondo!!!! Tonåringarna är dags du släpper tag om. Du har lärt dem de du tycker är viktigt och de vet vad du vill. Ge mer livsansvar. Och ge dig själv mer energi och kärlek. Kram hjärtat!
Wonders raring :), det gjorde du klokt, sug åt dig du behöver höra. Vilken gång i ordningen är du i äggsvängen? Påskägg!
Fru; ännu ert grattis! Vad roligt.
Jag ska ta ett blodprov idag, och kissa på fredag. Provet får jag så sent svar på... Men då kan det bli resultat <17 om det är något , och är det minus på fredag på Stickan - ja då är det definitivt svar, för att avbryta. Min man blir nöjd då oxå. Hittade jättebra och tydlig info på Cyperns hemsida just om graviditets test efter insättning. Så det är med den som inspiration. Tjoho!
Skönt krvik att det känns som din hälsa är under kontroll och bebis oxå! Kram
Det går att göra i naturlig cykel- görs i hela ivf världen. Tydligen blir det allt vanligare. Speciellt kvinnor som inte mår bra av hormoner. Däremot får man mumsa progestoron likväl. Väljer man ET (färskt ) behöver man som mottagare vara mkt flexibel med resor för att passa äggplock + odling. Skulle tro ocå stt Riga då är hypernoga med synkad donator. Vid FET - så är det bara göra insättning när kroppen är redo under ägglossning att göra insättning .
Jag har själv funderat på möjligheten ich sökt en hel del info om den behandlingen. På serum atens hemsida går att läsa att de gör på naturlig cykel som alt- och spec vid upprep missfall/ misslyckade ivf.
Ang Egen ägglossning- eget ägg blir ju inte befruktat/ tar sig inte, ofta pga av vår ålder tex , så sätter kliniken in ett embryo ungt och fräscht och det kommer vilja fästa sig fast och vi blir gravida! I våra fall som väljer utland sätter ju in flera, vilket Sverige inte gör i första hand, så vi har ju redan sagt ja till möjligheten att få flerbörd. Störning med egen ÄL är chans för flerbörd i första hand. Våra kroppar är gör sig redo varje månad ... Så naturlig cykel är det mest naturliga.
Jag har en väninna som gjort äd i naturlig cykel. Det kan funka under förutsättning att man är så pass fertil att man bygger slemhinnan själv till rätt tjocklek och treskiktad. Det är ju många som inte gör det längre, därav anledningen till att de gör äd dvs för tidigt klimakterium så för dem tror jag inte det funkar men om man fortfarande har ägglossning ska det kunna gå vägen men nog betydligt lättare vid FET eftersom man inte behöver synka med donator då (min väninna gjorde FET). När man gör ivf med egna ägg tar man inte östrogen men däremot tar man LH-sprutor för att bilda flera ägg så det är ju stimulerat men med andra hormoner. Inför äggplock tar man ju då även en ägglossningsspruta. Men vid FET gör man ju det då som standard i naturlig cykel. Tog aldrig östrogen under våra ivfer. Hoppas det går vägen för dig Lima!
Fire: välkommen ! Prover , såg så sent som igår att werlabs nu oxå är verksamma i Gbg. Alltså nättjänst www. Werlabs.se. All info finns där, smidigt och prisvärt! Inget krångel . Kommer nog åka till Södertälje bara för att det blir billigare och enkelt för mig framigenom.
Resa Gbg Riga- tros jag är enklast att du googlar på! Du kan väl välja Köpenhamn Landvetter Malmö vad vet jag... Stora flygplatser ju. Eller båt från Sthlm till Riga men det kostar ixå tid ich pengar att ta er till Sthlm.
Får lite klåda när jag hör sådana generella utlåtande från läkare...att fragmin slutR man i vecka 12 i Sverige! Näe. Det är behovet av blodförtunnande som styr det. Och det visar blodprover och om man har bakgrund som kräver det. Så hela grav igenom är vanligt samt och eller trombyl 75 mg hela grav - plusefter förlossning för då är det risk för propp iallafall. Det har med östrogen halterna och hur vi blodmässigt svarar på den förändringen bl.a.
Helisa underbart att höra av dig !!!! Strålande ixå stt du har stöd av specmvc.
Mina kära väninnor: tog hcg igår, onsdag, vetisjutton när jSg får besked på det. Men imorgon bitti blir det ett clearblue...parallellt söker jag info om ivf Aten och dokumenterar min historia för en kontakt med dem- rådgivning- alt framtida klient. Anledning är att det är mer insatta i immun biten.
Snorpan, jag är intresserad av vaggisarna! Precis, skönt för dig slippa spruto!
Mitt hcg, vet ej, men clearblue sa Icke gravid imorse.
Mammsen vad skönt att du är så långt gången nu- tiden går så fort. Hur mår du då?
Lima- diskussioner 1-2, tänker att det ni behöver ta i beaktan är hur skulle ert liv se ut med tvilingar, praktiskt ekonomiskt, föräldraledighet, stöd och sömn. Människan är fantastisk att anpassa sig till rådande situationer, så allt fixar sig naturligtvis . Men ibland har vi möjlighet att välja utgång. Ställ upp hur ni ser på framtiden då. Och jag vill oxå påminna om de kvinnor i tråden som satt in 1embryo och idag är gravida! En faktor är embryons kvalitet vilket du vet senare. Vi diskuterade oxå risk/ chansen med dr F med hänsyn till embryonen. Jag satte två pga; min ålder, 47, att jag har varit gravid tidigare, att vår ekonomi tål det, att min man vill och har möjlighet att gå ner i arbetstid. Jag har vuxna barn och vänner svärmor -far som kan vara behjälpliga - så jag kan få sova och jag är klokare att ta vara på tiden och dra ner på ytliga krav som städning och perfektion och egna behov. MEN SÖMN det vet jag är mitt stora dilemma. Jag mår snabbt psyk dåligt om sömn och mat blir obalans, vilket jag har lätt för. Det stärker er relation att prata om detta och det inkluderar din man som i många stunder kan komma känna sig utanför när våra hormoner spelar spratt- så har det varit för oss. Som ett PMS paket som detonerar nu och då;)