• Redan47

AVA klinik i Riga

Fru, grattis!!!jaja men, fasa ut prednisolonet nu! Det hade du för att dra ner immunförsvaret. Nu vann embryot! Slaget är klart! Fasa ut gör man för att ditt kropps egna kortison ska producera själv. Annars skulle du förmodligen känna dig jätte trött och tom deppig om du slutade direkt.

1 eller 2 embryon. För min del handlar det om min ålder. Jag har inte så många år att vinka på. Och ålder och tidigare grav gör oxå att jag väljer sätta 2. Vill öka sannolikheten, har inga problem att ha twins, ekonomiskt o praktiskt vi kan dela på det extra det medför. Min livmoder klarar belastningen. Även om det är en risk vilket vi är medvetna om.

Lisa, tiden går fort, vänta bara snart har du liten i din famn och vips är de 20;)

Min donator gav 12 fina ägg idag!

• Redan47

Fire du tar sprutan för att gå in i klimakteriet. Och börjar sen med östrogen för stt bygga slemhinnan. Det kommer bli synk. Men fråga absolut Riga om donatorn.

PS förbered dig och din man att det kan bli jobbigt att gå ner så fort i klimakteriet.... Humöret - gråta arg om vart annat- sexlust ett skämt. Blir lite bättre med hormoner sedan. Men påfrestande. Lycka till nu!

• Redan47

Wonders haha... När du säger så får jag lite darr i magen- vill bara öka chansen;)) är ni beredda på två- sätt två! Även kvalité på embryo som har betydelse.

Det va ju praktiskt taget igår jag var i Aten...ja vi har stor bredd på val av donator, bl.a. Hög kvalité på ägg.... ;) men men nu får vi se om min livmoder vill samarbeta.

• Redan47

Snorpan, du kan inboxa mig den listan på minus, vill gärna komma ihåg de alias som tagit uppehåll här av olika orsaker. För övrigt så är det okej för mig att du delete den, men minus är också en del av denna resa. Det är ju nte så att det alltid lyckas, det är också en verklighet att förhålla sig till. 

Katt12,du är vl för rolig du ocksåTungan ute, ena riktiga värphönor blir vi som har transfer snart nog, jajamen! 

• Redan47

Katt12, ang fönstret....Riga kör ju nedreglerat färskt, och då blir det ingen ÄL....och genom mediciner bygger vi slemhinnan och förbereder med progestoron. se nedan. 

"In cycles where endogenous hormonal activity is suppressed or absent, the optimal time for embryo transfer can be easily defined and lies between luteal days +3 to +5, where luteal day +1 is the first day of exogenous progesterone treatment. In the human, it is suggested that blastocyst apposition begins about LH day +6 and is complete by LH +10."

Men i mitt fall, på mina FET, ej varit nedreglerade men östrogenbaserade...har slemhinnan passerat bäst före 
    datum då den hunnit bli "för gammal". Vi är ju olika, och min slemhinna verkar inte bli större än ca7mm med eller utan östrogen, detta kan då tyda på att östrogenreceptorerna ej tar in allt det tillskott jag mumsar i mig, så ja, tiden går, slemhinnan når sitt kulmen, men ingen transfer, eller progestoron behandling påbörjas som passar min kropp. SÅ på det viset missar man mitt fönster. 

Denna gång i Aten åker jag ner en vecka efter blödit ut, för att vad jag tror bara göra underökningar och ev hysto, men det ligger då en blåsa på gång och slemhinna 5mm. Då får jag detta förklarat, hur det kan vara som det står till med mig. Detta då slemhinnan inte svarat på vaginala östrogen behandlingen. Två dagar senare hade den växt, så då var frågan, gå in i ett nytt försök OMG, då Serum hade en mkt bra donator på gång samtidigt som jag. eller Hysto. Och om det är den teorin att mina östrogen receptorer bara tar in en viss del, så spelar inte hysto någon roll, annat än att göra ett implantationssnitt. SÅ då fattades det beslutet - VI KÖR på denna cykel. Lärde mig och har läst mer att dessa fönster är viktiga, blir slemhinnan för gammal, så är det för sent, rent biologiskt, med eller utan östrogen behandling.
    Som någon redan observerat i tråden. Många kliniker har 55-60% success living birth på ÄD. Men bland de 40% som ej tar sig, finns andra orskaer. Dessa orsaker och detektiv arbete, tycks inte vara Rigas starka sida. Så då återstår det att ta tag i saken själv, söka ny kunskap och ja, jag är envis. Har ju fått två spontana graviditeter, så att det funkar vet vi ju...
    Jag fick bla frågan om hur mycket jag blöder, vilket också är en fingervisning på slemhinnans storlek... Men det är klart nu kommer jag till Aten, i en situation, mycket klar bild över 3 försök, så Aten har ju stor erfarenhet av "strul" tar hand om mycket så...Då gör de väl grundligare undersökningar och lyser din tidigare historia med lupp. De tar blodgenomströmningen på största allvar och infektioner.

• Redan47

Jo har tänkt på det, men nu har jF fått östrogen vaginalt 2ggr innan jag åkte hem, och har ingen naturlig vård kontakt här, för recept... , när jag åkte hade den utvecklats till 7mm så något hände efter första omgången, så har den rört sig 1mm till denna vecka, så är jag uppe på den magiska 8mm, sim är signifikant bättre utdelning på grav. Än 7mm.

Jo, det blir allt populärare att göra även ivf på naturlig cykel, ocå, men det går ändå att puffa med mediciner även om man anpassar oxå till mottagarens cykel och naturliga fönster! Detta är det som känns bäst för mig att följa min kropp. Och hjälpa den med det extra som behövs för stt bättra på chansen. Blir det en nästa gång, blir det hysto m snitt. Och ett gäng ägglossningsstickor.

• Redan47

En fråga för serum, katt. Kolla hemsidan, de har många klienter från uk Norge tex. Donatorer Polen, Ukraina mfl som oxå har alldagligt matchande ljusa kulörer. Men valet o match av donator är oxå en Tidsfaktor. Snävare kravspecifikation lite väntan kanske.

• Redan47

Zaq; vill du komma igång, så får du driva den frågan. Det är ditt ansvar. De prover som är nödvändig går att ta via werlab.se. Snabbt svar. Gör best ikväll så kan du ta prover imorgon. Kolla ÄD paket. , LH, AMH, östrogen, och något mer tas på mens dag 2 eller 3, minns ej riktigt. När medicinering påbörjas, kan vara dag2 efter mens tex. Din första blödning är då dag 1. Maila alltid om du tror du missförstår info.

Att blöda ur: om det blir minus, stoppas medicinsk behandling, blödning kommer 2-3dgr senare ( för mig). Du käkar östrogen och progestoron för att inte blöda, dvs starta din mens efter en transfer. Så du är ju då kemiskt gravid o vid stopp av medicin, blöder du ur/ut den uppbyggda slemhinnan.

Svar på tråden AVA klinik i Riga