• Redan47

AVA klinik i Riga

Ja nu mina vänner är det dags att ut och resa igen. Cool. Denna gång blir det Aten- sol där också så här års HIHIHI- nästa vecka åker jag till Serum. Ska undersöka min livmoder grundligt samt få analys svar på mina infektionprover och ta ytterligare prover samt diskutera behandlingsplan. Skickade mensblod dit för att analysera efter ureoplasma någon släkting till mycoplasma, men som kan finnas och leva gott i livmodern. och då skapa problem som att inte bli gravid. Jag hade ett mycket intressant samtal med penny. SÅ det blir nog fragmin hela resan nästa gång samt immunbehndling. Det går så fort...och det vill jag ju. 

• Redan47
    Vecka 37 skrev 2014-03-13 22:14:16 följande:
    Li02, jag undrar varför de vill sätta igång dig 2 veckor innan? Jag är just nu i v 37 efter äd i riga. Jag sätts igång 41+0 om jag inte fött. Jag är 45, snart 46 och upplever inte att jag behandlas som riskpatient. Har gjort ett extra UL i vecka 32, men det är allt. Blir dock lite fundersam när jag hör att andra sätts igång innan?
    Ja, det undrar jag också. men vi har ju inte hela bilden... enda logiken bakom det för mig, att barnet är mindre och lättare att komma ut 2v före.  Men du har ju fött förut, så ditt bäcken är ju redan uttänjt? Men å andra sidan slipper du väl, tänker jag, riskera bli uppsprättad, som du inte vill. Jag vet inte, me det verkat så subjektivt bedömningar för hur hantera sk risk att vara äldre kvinna och föderska. Och det finns inte direkt någon statistik på saken...Däremot- tar BB hänsyn till de önskningar mamman har, men att förorda KS verkar lite omvänt, då det är faktum att återhämtning för mor och barn, samt mjölkproduktion kommer igång, mycket snabbare. det gällt nog att känna efter vad som är "rätt" för mig, och gå på den linjen. Gravid{#emotions_dlg.flower}
  • Redan47

Fru: rapportera till kliniken alla ev spottings! Ja att blöda när vi inte ska är oroande. 11dagar- är ju skittång tid . Har du fått tid på Mvc?

• Redan47

Wonders: för det 1) de rekommenderar att ta infektionsprov på mensblod, då det är mkt vanligt m bakterier i livmodern som gör det svårare att lyckas bli gravid2) de erbjuder ixå aquascan och vid behov oxå hysteroskopi , för att ni i mitt fall se efter ärrbildningar efter mina förlossningar o ev infektion som påverkar transplantationen negativt. 3) de är helt inne oå att immunologi kan vara orsak till misslyckade försök. För ju fler försök då,triggar försvaret ännu mer... 4) de tog information från min 2 grav på allvar och menar att det är pga av mitt blodproblem- jag hade behövt fragmin under den gravid- dålig blodförslrjming. Ja. De verkar verkligen ta hänsyn och tittar oå helheten av din bakgrund och vill ha prover på tsh, T3, T4 o antikroppar. Det är klart de har en klient nu med 3 misslyckade ÄD. Mycket mer fakta än Riga hade nr1.

De tinar upp 2 om du ska sätta in 2.

Krvik ja det känns bra att göra En grundlig undersökning. Även om det blir kostsamt - men misslyckade försök har oxå blivit kostsamt .... Hur mår du vännen?

• Redan47

Frk röd ; minns inte... Har du gjort eller ska göra ÄD? Var? Men infektionsuteefnong - absolut! Skicka blod så fort du kan!

• Redan47

Jag undrar.... Vad är en husläkare? Jag känner igen begreppet, men känner inte till fenomenet här??? Vad får du hjälp med av hen?

• Redan47

Frk. röd; jag bad om ett urinprovrör när jag ändå var på labb. Men det går att köpa på Apoteket. Sedan köpte jag en jiffy påse, postens gröna plus 20kr till porto för utlandet. Jag lindade även in provröret i bubbelplast. Voilà! Postade kl18 tisdag framme idag fredag. Jag skickade ej med express.

• Redan47

Nej det gjorde jag inte.... har. Du info Om hur att samla blodet? Om inte kan jag maila dig. Inboxa mig isåfall.

• Redan47

Tack Skade! Ja jag vill veta vad som hindrar mig att bli gravid... Ich ge det en ärlig chans innan jag ger upp.

Det där med blödningar kan vad jag läst pågå hela graviditet men framför allt i första trimestern. Att ta det lugnt då är nog den kloka lösningen. Har du slutat med mediciner eller lite progestoron kvar?

• Redan47

Hur fin form den är i åter stå att se nästa vecka. Aquascan och ev hysterskp. 2 tidigare grav m förlossningar kan oxå givit ärrbildningar samt om jag har ngn ureoplasma el hidden klamydia bakterie boende i livmodern.... Och min man simmare sa de i Riga var av "high quality" men det var kanske inte hela sanningen, de ska DNA fragment nästa vecka o undersökas lite grundligare. Men med isci som man gör i Riga så funkar det ändå. Ja, det känns bra att få mig grundligt undersökt.

Skade tycker absolut du ska äta tillskott som Lisa nämner och kom ihåg folsyra minst 500/dag genom grav och amning. Bra du har progestoron fram till v 16, som ett sista stöd.

Svar på tråden AVA klinik i Riga