• callimero

AVA klinik i Riga

Zaq, om de fyller i akut på provremissen har jag fått svar samma dag på em. Den som ordnar provremissen kan gå in i din e-journal och plocka upp resultatet. Men se till de bockar i akut-rutan. Håller tummarna!

• callimero

Grattis till att du är på g Maryhe! Jag hade inte heller några direkta biverkningar av Procren, lite tjurig efter ett tag kanske. Bra att det fixar sig med blodförtunnande, ska du ha Trombyl också?

• callimero

Lycka till annaba!

Och alla som är på gång, ingen nämnd ingen glömd, gravidhjärnan är lite virrig.

Har fått högre blodtryck så nu satt på medicinering. Hoppas det håller sig ok. Var inne på förlossningen igår för tyckte jag inte kände bebis de vanliga tiderna. Den hade vänt sig inåt, som en liten koala med huvudet ner och fötterna uppåt revbenen. Fick göra TUL i samma veva, svårmätt i det läget den låg men verkar ligga enligt kurvan. Bra flöde i navelsträngen och lite hår på huvudet syntes. Glad Knappt 3 v kvar.

• callimero
    Maryhe skrev 2014-06-10 10:18:51 följande:
    ja, men det skrev hon inte ut. har aspirin 100mg från Italien och det är receptfritt så det ordnar sig.

När är det dags för dig??? har för mig att det är snart!!!
    Räcker tydligen om man börjar med det ett tag efter ET, Annars kan väl gyn ordna recept på rätt dos via e-recept?
  • callimero
    Maryhe skrev 2014-06-10 10:33:56 följande
    Aspirin 100mg  är det man ger i Italien och är samma sak så jag nöjer mig med det. det har jag tagit med hem till Sverige också så jag klarar mig.

Apoteket har jagat Eva i 2 dagar för att få korrekta recept, de har lämnat meddelande på hennes telefonsvarare för att få e-recept eller faxat. Jag får nog försöka att jaga henne själv också...
    Vad bra!
    Frustrerande att behöva jaga och ha sig.
  • callimero

Vågar mig på ett grattis Redan! När tog du sista Pregnylen?

Håller tummarna för dig Rosen!

Vad härligt lisa, hoppas bi mår fint hela familjen. Solig

Själv var jag på jobbet igår och sa hejdå på ett bra tag till alla kollegor, konstig känsla. Nu är det knappt 2 v kvar till bokat snitt.

• callimero

Jag hoppas innerligt du får ett fint hcg-resultat svart på vitt idag Redan!

Och att dina känningar är rätt annaba.

• callimero
    Krvik skrev 2014-06-17 14:29:31 följande:
    Härligt Callimero! Hoppas du hinner njuta av din semester, min semestermånad tog slut efter 3,5 dagar... :)
    Tack Krvik! Är fortfarande sjukskriven sedan maj men försöker ta vara på varje dag och vila och fixa här hemma. Nästan allt är uppackat efter flytten. Man vet ju aldrig som sagt... Hur mår du efter snittet? Är lite nervös för hur jag kommer hanka mig fram med kryckor och såret på magen sen.
Svar på tråden AVA klinik i Riga