• callimero

AVA klinik i Riga

Och ja, knä och kropp har äntligen repat sig! Lillan är det full fräs på. Växer så det knakar och har fått två tänder. Tiden går så himla fort!

Vad kul att ni ska göra syskonförsök Krvik. Är osäker på det själv, fyller 48 i sommar och denna graviditet var ju rätt tuff. Ska känna efter nu i vår men tror vi nöjer oss med vår lilla skatt. Det enda är att det för hennes skull vore fint med syskon. Samtidigt så oerhört tacksam att allt gick bra denna gång.

• callimero

Jag var 46, fyllde 47 två månader efter, 67a Glad
    Ingen har sagt eller reagerat negativt över huvud taget. De flesta gissar oftast att jag är mycket yngre men även då jag berättat som i mammagrupp tex har ingen reagerat konstigt. Våra vänner och familj vet hur länge vi kämpat så de blev väldigt glada, och kanske lite förvånade att det äntligen lyckades. Vi har inte berättat för alla att det är ÄD, bara de närmsta + vänner som vi känner har lite koll på läget och är insatta.

Den enda som sagt något är BM på MVC som föreslog snitt pga äldre förstföderska, och sedan läkare på spec.MVC i och med högt blodtryck etc för då är ålder och ÄD en viss riskfaktor.

• callimero
    Maryhe skrev 2015-03-16 13:19:02 följande:
    jag blev ordinerad Magne B6 som jag tror att även callimero blev. 100mg magnesium och 2mg B6.
    Exakt samma hade jag!
  • callimero
    Redan47 skrev 2015-03-23 12:29:33 följande:
    Hej på er alla nya och gamla! Jag är helt mållös, min 9 el troligen 10 försök gav plus!!!!
    Hcg 330 dag11. Är detta sant ? Kram på er alla som stöttat mig på denna resa, nu behöver jag smälta detta.
    Men JAAAAAAAAAA, TJOHO GRATTIS!!! SkrattandePlusHjärtaBaby
    Har tittat in och bevakat och är så glad för er skull, skam den som ger sig. Det kan jag själv skriva under på.

• callimero
    Missne skrev 2015-05-08 08:14:25 följande:
    Kcb: Håller tummarna för dig idag. Rapportera gärna.

Jag har nu meddelat Riga resultatet av HCg-blodprovet, (hade 220 dagen före testdag, dag 13 efter äggplock). Fick besked om att jag ska boka in UL 28 el 29 maj. Känns overkligt!
    Åh stort grattis Missne - är så glad för er skull! Äntligen! SoligBabyPlusGravidSkrattande
  • callimero
    Missne skrev 2015-05-11 12:33:39 följande:
    Tack smile1.gif Ja, det känns som en stor lättnad, fast jag vågar fortfarande inte tro på det... Tycker inte att man känner så mycket vilket gör att man tvivlar om det har släppt? Har tagit nya blodprover idag på bl a HCG. Så i eftermiddag lär jag veta om det fortfarande ser bra ut.
    Nej det ÄR svårt att tro på det efter alla år, men försök njut av faktumet att du är GRAVID!
    Jag kände absolut ingenting. Tog ett bra tag innan det kom gravidsymptom.
  • callimero
    Missne skrev 2015-07-02 17:31:58 följande:

Idag var jag på KUB (v 11+6) och allt såg bra ut. Barnet sprattlade med armar och ben och var mycket aktivt. Vilken lättnad det var att se att barnet levde och mådde bra smile1.gif Nu kanske man kan börja slappna av och börja fatta och njuta.

Så härligt Missne! Solig Det är verkligen en milstolpe, tyckte själv jag kunde börja njuta mer på riktigt av att faktiskt vara gravid efter KUB.

Tittar in här lite ibland, vår dotter fyllde 1 år nu i veckan, hon är så underbar.  Tiden går så otroligt snabbt, kan inte förstå det redan gått ett år sedan hon tittade ut. Hoppas alla får uppleva samma oerhörda glädje.
Svar på tråden AVA klinik i Riga