AVA klinik i Riga
Heja Redan, vilket fint resultat!
Heja Redan, vilket fint resultat!
Usch då Krvik. Vilken bångstyrig liten en därinne. Hoppas den placerat sig på ett mer fördelaktigt sätt nu.
Lycka till Redan, många som håller tummarna för er. 
Grattis till ruvarstatus Redan! Li - ja det är förbaskat jobbigt med händer och armar. Svårt att sova när det är värst nattetid, blir sämre när jag hållt igång och använt händerna mycket under dagen. Har fått nya stöd från sjukhuset, försöker använda dagtid också. Avverkade ortoped, handkirurg och arbetsterapeut på samma besök i tisdags. Inte mycket mer man kan göra än att härda ut eller operera enligt dom. Kortisonspruta kan ev lindra men verkar inte så vanligt. Vill helst slippa både och som gravid.
Fru - jag har aldrig mått illa så det är nog helt i sin ordning. Och skönt att slippa!
Swede - fråga kliniken om kvaliteten. Är den tiptop skulle jag ta 1. Är den lite sisådär 2 för att öka chansen. Ja såvida ni inte hoppas på tvillingar såklart. 
Har mailat nya BB Sophia här i Stockholm och frågat om de tar emot planerade snitt, har varit lite diskussioner om vilka patienter de får hantera nu när det är nyöppnat. Fick idag svar att planerat snitt, ivf eller äd var inga prblem. Däremot har de en åldersgräns på 44 år. Märkligt.
Ja visst är det märkligt Frk Röd och Snorpan. De angav ingen anledning, har svarat på mailet med fråga om just varför. Läste också artikeln i bilagan idag + flera ställen där de säger sig vara till för alla blivande mammor i Stockholm.
Låter bra wonders! Heja heja.
Fick nu svar från BB Sophia:
"I det avtal vi har med landstinget så står det inskrivet att vi inte ska ta emot förstföderskor lika med eller äldre än 44 år. Anledningen till det är att man vet att det med stigande ålder finns ökande risker för olika komplikationer i samband med graviditet och förlossning. Dessa risker ökar dessutom vid äggdonation. Det är givetvis så att dessa risker inte blir särskilt stora vid ett planerat kejsarsnitt men det är tyvärr en regel vi måste följa i dagsläget"
Min tanke likaså Redan. Inget är som ruvartider WildaMatilda, ögonen röda av googlande och konstant känna-efter. Megatummen från mig!
Hoppas verkligen det fortfarande är för tidigt för ett rättvist test WildaMatilda.
Tummar för er också Redan och Swede. 
Vad skönt att NOTCH såg fint ut Lisa.
Li, vet inte om du har haft problem med högt blodtryck, men det var anledningen till att jag fick göra NOTCH för att kontrollera blodflödet som kan gå trögt om man har högt tryck.
Vi var en sväng på förlossningen kvällen mot fredag. Hade inte känt något alls från bebis under dagen och det fortsatte likadant under kvällen. Brukar känna buffar när jag lägger mig på soffan på kvällen men inget trots flera timmars väntan, drack kallt vatten osv. Var först inte så orolig men min sambo blev desto oroligare så han ringde förlossningen och de tyckte vi skulle komma in. Hjärtat slog fint och bra CTG-kurva. Fick vänta några timmar till på läkare som ville göra UL och även där såg allt ok ut. Nu har jag känt lite mer sista dagarna men jobbigt detta med så lugnt inifrån. Speciellt när man hör om andra i samma v som verkar ha full rulle med sparkar, är många gravida på jobbet.