• Redan47

AVA klinik i Riga

Linaq; medicin jan du få skickad fr Riga! Få UL , du kan ju ringa en gyn och boka tid för att du vill bli undersökt.... Väl där ber du få måttet på slemhinnan.

Zoladex - är en typ ampull, inget som blandas, kolla absolut på youtube Sök på zoladex då ser du att när du gjort "rätt" färdig dras nålen tillbaka in i höljet. Ampullen som läggs i fettet och utsöndrar hormon flr att försätta dig i klimakteriet.

• Redan47

Fire, det är lång tid säger jag ixå ... Du hinner ju nästan en cykel till innan sista april. Slemhinnan blir gammal, stå på dig, eller ta en donator som är färdig för äggplock nu. Hur mkt östrogen äter du? Det verkar som du inte behöver så mkt ...?

Det tog 3dgr flr brevet att komma fram. Sedan tog det väl någon dag för det ena och ytterligare dagar för det andra. Jag tog bägge paketen- alla bakterie prover. Det har inget med immun att göra.

• Redan47

Frk röd, när beräknar du vara igång och göra transfer 

Mary; Det är klart det går att köra IVF, även m du har en äggreserv som tillåter IVF,  så har dina ägg ett skal/hölje som gör det svårt för embryo att fästa, oavsett de gör ass hatching på. Har dina embryon klarat sig till blactocyter tidigare? Vad är det som gör att du tror det ska gå i DK som inte gick i Italien? Statistiskt är chansen att bli gravid med egna ägg, ISCI eller ej, otroligt liten. Och det låter som du jobbar en hel del för att få ihop det ekonomiskt också. Det kostar ju en slant att chansa...Jag skulle säga att det är större chans för din mans spermier med unga donerade ägg, då är det ju hans gen iallfall...;) . Och ni kommer fram till BABY resultat med en chans på ca 60%. 

• Redan47

Lina : vet inte vilka prover du avser.... Men har du kollat in werlab.se? De har samarbete m unilab Eskilstuna. De har provtagning paket inför ÄD/ivf , hiv syfilis mfl. Och för dig kvinna tsh mfl. Du behöver ingen gyn flr det.

Vad gäller gyn, mäta slemhinna prova Södertälje. Läs i tråden efter uppgifter.

En resa till Riga så är allt klart ixå.... Det finns alltid en lösning!

• Redan47

Medicin går utmärkt art köpa via Riga. Inga problem ej heller speciellt dyrt. Det behövs ingen gyn för det heller...

Det finns egentligen bara möjligheter! Ich i Sthlm finns oxå möjlighet att mäta slemhinnan före ET!

• Redan47

Zaq, många av oss börjar äta trombyl från samma dag som östrogen. Antingen för att vi självmedicinerar eller att vi blivit ordinerade det. Ja, det är propp risk att äta de doser östrogen som vi gör. Och en del av oss äter trombyl från ET och framåt.

Senare runt V8, sätter en del läk in det för att det finns evidens att det minskar missfalls hos kvinnor med flera misslyckade grav försök samt minskar havandeskapsförgiftning.

Spermaprov- är det ändå inte enklare och billigare om tid o energi oxå ses som resurs, att åka till Riga? Under IVF finns AMH provet med, men en resa till Sthlm så är det klart! Men om du är säker på tt det är ÄD du vill göra och inte IVF m egna ägg, så är ju just AMH betydelselöst.... Jag tog prover för jag hade ingen aning om min status. Det var så lågt så det var inget att stimulera på.

• Redan47

Beccalie, det går inte förutspå med hjälp av symptom eller ej. Det skapar bara frustration att gå och känna efter vad som är vad. Du är från den stunden embryon planteras gravid! Din kropp är kemiskt gravid hela tiden tills du avbryter medicinering. Så vänta på testdag, kissprov och blodprover! Du kan välja tänka på dig själv som gravid mysigare och positivare känsla än att bestämma dig för att du inte är det.... Jag har provat! Funkar.

Mary; ja, jag förstår att du sliter hårt. Ta det lugnt med dig själv oxå. Du ska hinna leva oxå. Lycka till med vd det blir. Min man behövde känna efter mer än jg från början , men nu kan han knappt fatta den osäkerheten. Nu känns du det helt självklart m ÄD. Det är det gemensamma barnet som är det viktiga.

Zaq: ja eu recept heter det. Det är substansen som är det viktiga inte märket på preparatet. Progestoron utrogesten, rekommenderar jag dig köpa i Riga så du har fram till nedtrappning. Den är bioidentiskt.

• Redan47

Det kommer bli bättre! Så mycket kärlek som små bebisar skapar. De öppnar dörren till kärlek i hjärtat!!!! Kram snorpis

• Redan47

Kolla prislistan och fråga kliniken på det som känns oklart.

Embryo glue... Tror jag inget på. Kan ej hitta något läsbart som tyder på att detta ger bättre resultat, so sorry.

Men trombyl, heparin, kortison och antibiotika verkar vedertagen behandling om ni kollar ivf världen, uk, USA, Aten - hos kvinnor med missfall o fertilitetsoroblematik.

• Redan47

Micro; vi, mannen, gjorde inget innan första besöket Riga för att lämna sitt bidrag för att fertilisera äggen. De kontrollerades då, och resultat gav de oss dag fem, vid ET. Antar skulle simmarna vara obefintliga får nu reda på det omg. Men fördel med pisci är att de handplockar och befruktar ägget manuellt så om det bara finns en levande så tar de den!!!

Svar på tråden AVA klinik i Riga