• Redan47

AVA klinik i Riga

Till Nya mfl; säger som Lisa sa, ta er tid att gå tillbaka i tråden, det finns mycket info där, som kanske just du letar efter. Länkar mm.

• Redan47

Jennie: nya ava Riga har dna frag nu, kolla hemsidan. Sedan kan jag rek serum i Aten. Jag har efter tre miss efter rek tagit mig hit. Mkt grundligare utredningar och inte dyrare försumbart i sammanhanget isåfall. Vi gör dna frag idag. Kolla hemsida , maila penny och ställ dina frågor. Jag följde anvisningar på hemsida mailade ich skickade med patient historia fick svar direkt, bokade konsult per telefon . Och nu är vi här. Skickade blod på analys infektion i livmoder eller ej. Dyrt men värt.

• Redan47

Mammsen: det är ju underbart och grattis till lilla syster! Kram!!!

Dagens nyheter: jag har så mkt att info om men ja nu sent och tar många ord.

Kort &gott: ET / den 29/3.

Min kropp är redo då, fertilitetsfönstret.

Mkt bra donator som passar oss tillgänglig då.

Med mera med mera.... Efter lång överläggning beslöt vi oss att hoppa på tåget denna cykel. Åker hem med mannen på lördag och solo retur på fre-sön Aten.

Mina misslyckande kom över mig idag och blev rädd, osäker, försiktig... Mannen skulle jag säga gav uttryck tydligt för sin åsikt, P höll med och jag ... Hörde mig själv säga : ok vi kör på 29.

• Redan47

Wonder mfl...,ja, bära eller inte. Sätter in 3 nästa vecka. Jag tänker, man får inte mer än vad man klarar av! Tillit.

• Redan47

Va F... , så mkt konstigt och sjukt och motigt jag tagit mig genom i livet, det gör en nog lite crazy. Sannolikhet att tre tar dig är såååå liten. Har ju inte fått två att ta sig ens so far. Men, det kan troligen bero på att vi skjutit utan mål.... Slemhinnan och mottagarens cykel, som ej är nedreglerad, måste klockas till ägglossning! Vi har satt in för sent alla tre ggr. Så ja, jag skulle lyssnat på mig själv tidigare, men med tiden blir jag bara klokare!

• Redan47

Det finns ett begrepp "implantation Window", infaller Cdag19-21. Detta har jag nu lärt mig av serum. Vilket jag oxå fått bekräftat gm vet artiklar. Sök, intressant läsning. Vill ni ha länkar kan jag lägga ut det imorgon. Omstarter kanske inte är ava Rigas spec utan bara nedreglerade, för det är god statistik på de här i tråden oxå. Det som ändå hände då äd1 för oss, att insättning blev dag 26, visst slemhinnan 10mm, men då är den inte receptiv, och i mitt fall för gammal, den vill då blöda ut, inte bli gravid.

The75, jag är nu i Aten, både här och Cypern får jag välja sätta in 1-3. Har ej tagit reda på var mer stans det är möjligt. Ja, det ökar oxå chansen för att 1 ska ta sig. Även insättning av 2, ökar chansen, sannolikheten, att ett el ev fler ta sig. Detta är mitt 4 försök så ja, jag vill öka mina sannolikheter, och min livmoder klarar det iallafall, flerbörd.

• Redan47

Hihi: även när vi sätter in två.., kan det bli fler .,, äggen kan ju dela sig! Då blir det både 3-4:)). Jag tror det viktiga är att känna efter var man klarar att bära, fysisk oxå, hälsa i din helhet, och att ha ekonomi och energi för twins.

• Redan47

ET- färska Embryo transfer

Fet- frozen embryo transfer

Riga har en donator bank- så du behöver inte vänta på att de ska hitta donator. Du ska ha en mens som behandlings cykeln utgår ifrån, sedan blir du sk nedreglerad/försatt i klemakteriet, sedan börjar du äta östrogen...för stt slemhinnan ska växa för att kunna ta emot embryo.

Så det menas med en gång. Och du ska ta de prov som behövs oxå innsn start. Jag tycker du ska våga ställa att frågor till Riga. Du betalar en bra slant för behandling- så se dug själv som betalande klient! Var medveten om vad som känns bra för dig, och hur du mår. Rapportera det eller fråga om det . Oro är depressiv energi.

• Redan47

Callimero, vilken härlig känsla att få se bebis! Och naturligtvis att NOCH var bra! Skönt kan jag tro att äntligen ha ett snitt datum!

Då blir vi några som ska ruva snart nog!!! Kul. Haha... Nervigt, men det är ju allt förberedande medicinerande går ut på ju! Jag rättar till listan när jag har datorn, lägga till mitt ET datum den 29/3. Helt perfekt, det är Äggplock idag, och jag har ägglossn på gång. Stickor positiva och den vanliga "värken"på plats! Jag kör ju nu en demi- naturlig variant behandling. Käkar extra östrogen och ska börja med utrogest imorgon, (denna gång ska jag prova dem vaginalt), och lite annat smått och gott förstås! Sprutor 2ggr/dag. Jag har blivit sååå bra på det utan att få blåmärken!

• Redan47
    På gång  
    Redan47, 2 vuxna barn, ÄD ET 28/10, missfall mellan ruvardag 8-15. (ÄD 2) FET 10/12 , minus,FET 2 20/2. TD 5/3 minus. ET 29/3 i Aten
    Wonders,  ET 10/4 troligen.
    Fire07, ÄD nr 1, ET prel 30/4
    Swede, ÄD nr 1, ET 2/4

Ruvar  
    Snorpan Testdag 10 februari 2014 
    Vårlängtan14 testdag 10/2 2014  
    Veris14  2 IVF  Testdag 14/2  

Gravida  
    Wonderstruck (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA ET 15/1 2014, VUL 28/2 
    Li02 (2 äldre barn) (3 IVF) ÄD nr 1, nya AVA, ET 5/10. VUL 8/11 BF 22/6  
    Krvik (Första) ET 7/10. RUL 20/1, BF 27/6  
    Lisa (2 äldre barn) ÄD nr 1 ET gamla AVA 17/10. BF 3/7. 
    Callimero 13 IVF, första ÄD på nya AVA, ET 21/10, VUL 25/11, Planerat snitt 30/6   
    Hösttjej, FET 23/10, testar positivt 4/11.  
    Mammsen2012 1:a ET blev bebis 2012. 1:a FET 21 nov -13 , BF 13/8 
    Helisa ÄD nr 1, gamla AVA,  ET 9/12, TD 18/12, VUL 9/1, BF 27/8 
    MrsCecilia (6 IVF, 8 ÄD, Avbr graviditet i v.21) FET 11/ 12.   
    Skade (första) ET 23/12 VUL 24/1 (prel)  
    Fru84 (gravid efter 6 försök, FET 20/2-14)
    Glittra: 1 vuxet barn, 2 MF, 2 misslyckade IVF, 1 ÄD gamla AVA dotter född feb-13, FET 31/1 gamla AVA BF 21/10

Minus/Missfall/avbruten graviditet   
    Ullisa 7 misslyckade IVF, nu ÄD nr 1 på nya AVA, VUL 4/12 då ett fördröjt missfall konstateras  
    Baraettbarn, 1 barn på naturlig väg, 2 misslyckade IVF, 1 ÄD på nya AVA, ET 11/10, VUL 14/11, mf 13/11 
    MrsCecilia 6 IVF, 8 ÄD, Avbruten graviditet i vecka 21  

Jennie69: 2 IVF, spontant gravid HT-13 missfall v 9,  ÄD nr 1, gamla AVA, testdag: 11/2
    Dina0001 ÄD nr 1 , nya AVA ET 22/1 2014 fick ett plus och 4 dagar senare var HCG 12.  2 dagar senare konstaterades det att HCG var under 2 alltså ingen graviditet.   

Fått barn   
    Ahm66, 2 avbrutna IVF, Donor 1-3 avbrutna ÄD, 2 FET minus- Donor 2-1 ET ÄD minus, 1 FET minus. 1 FET - Tvillingpojkar födda 1/7-2013 (10:e gången gillt !!!)   
    RigaMaria: 5 ÄD, pojke född 7 maj 2013   
    TyckOmMig (14 barn på naturlig väg) 2 IVF 2012, 1 ÄD på gamla Riga ET 4/6 - tvillingflickor födda 22/11-13. Sissan 3 ÄD,Flicka född 17/7-2013   
    Vivela: 3 IVF (Varav 2 avbrutna), 4 ÄD Sverige, 1 ÄD Riga (gamla AVA- kliniken) Kille född 9/1 2014v26, BF 27/6 -14
Svar på tråden AVA klinik i Riga