• Redan47

AVA klinik i Riga

Jag tar numera, trombyl från behandlingsdag 1, dvs typ md 1. Alltså när jG börjar med östrogen. Och clexane 2ggr/dag när jag ätit 8mg östrogen. Och kortison 10mg, ökar transfer dag till 15mg, men kanske blir det mer nästa gång...

Och vitaminer, folsyra 5mg.

Kommer äta trombyl genom hela grav, och clexane. Med svensk vård stöd eller ej.

• Redan47

Nya Riga, ger motsv trombyl efter transfer. Ich äta 5mg kortison 5 dgr efter transfer. Iallfall första gången. Jag har därefter drivit min hälsofråga. De gör det inte, är min erfarenhet.

Rosen, ja jag tycker du ska vara på och påläst. Och både Aten USA uk behandlar med kortison, antibiotika, trombyl o ev heparin före transfer vid ÄD. Och vid flera misslyckade försök .., hysteroskopi före.

• Redan47

Wonders: ja, det är som en våt filt dessa negativa resultat. Och frustrerande när kroppen är kemiskt gravid att inte vara Veta säkert vad som är vad. Vad gjorde du annorlunda denna gång Mot förra. Vad kan ändras till nästa ?

Zaq, jag förslår att du googlar på trombyl/ acetylic acid ich antibiotika tillsammans m ivf/ÄD. Då ser du bättre än bara några svar av oss här. Jag tycker inte Riga tar propprisken som föreligger på allvar. De flesta av oss tar pga det trombyl från östrogen start. Östrogen i våra doser är inte att leka med. Och det tar du utan att ifrågasätta fast du inte vill äta mer än nödvändigt... Vi sätter vår hälsa på spel, det behöver du inse. Ich det som gäller är att göra din kropp gravid kemiskt, och sedan plantera ett befruktat ägg i livmodern . För att fästa behöver det vara en viss blodcirkulation i livmoder i slemhinna - Till skillnad mot en graviditet som är spontan - så äter vi medicin som förhindrar cirkulationen - två risk faktorer; ålder + östrogen . Med heparin ich trombyl - minimerar man propprisk i hela kroppen.

Antibiotika - du kan ha infektion i livmodern tex ureaplasma el hidden clamydia som du inte vet om... Infektioner av alla slag ökar risken för att embryo dör- missfall. Så antibiotika doxycyclin som täcker mot clamydia är det främst vi äter förebyggande. Sedan är de så att vid alla undersökningar av livmoder där instrument passerat cervix- riskerar det överföras bakterier till livmodern. Din man kan ha det ixå .

Jag tror ixå jag behöver ta högre dos än 15mg kortison. Nu när jag fasat ut den...har klådan kommit tillbaka. Träffar serum imorgon. Ja just , jag är i Aten, varit på pre- op. Idag inför morgondagens hysto. Vet ni, hoppas de hittar något som kan vara irsak till mina negativa resultat och att snittet hjälper till för förutsättningarna att det ska ta sig! Ensam här det är tråkigt och ledsamt. Jag är sååå trött. Tror det är kortison som är ur fas just nu.

Ha det alla berättar om morgonens upplevelse imorgon;) kram styrka kärlek ich ljus!

• Redan47

Bec vilken dag är du oå? Skit tråkigt med minus... Men var inte bomb säker för tidigt.

Idag gjort hysto. Resultat: mycket ärr vävnad och tjockt lager... Nu borttaget. Hoppas nu detta avhjälper och ökar min chans. Tror det, för det var inte mycket plats att fästa på. Då blir det ixå dålig cirkulation.

Ich min medicin blir även denna gång, trombyl ich clexane från första dag med östrogen. Tar från imorgon antibiotika förebyggande nu pga ingreppet.

Zaq, tycker du ska självmedicinera, fast det blir det ju inte riktigt. Sthlm har ju rått dig oxå. När jag medicinerat på egen hand har jag info Riga det - för kännedom. Har du tidigare haft problem att bli gravid så tveka inte- ta du trombyl. De är svagare än barn albyl!

• Redan47

Zaq : risk att få proppar pga östrogen intaget i kombination med min ålder. Jag har ju passerat 45+. Havandeskapsförgiftning ocå en ökad risk för även med singelgrav , men ja ökar drastiskt m tvillingar. Därav anledning att knapra trombyl.

Hur länge jag var i narkos... Vet ej riktigt. Op tog ca 30min. Jag vet ej vilken tid jag kom in. Var där kl730. Vet att två kvinnor var före mig. Jag låg ich lurade i mitt bås ingen koll alls. Fick länna kl 14. Ville tidigare, fick ej. Kanske för att jag var ensam utan sällskap där. Åkte till kliniken efteråt och kollade dvd och fick medicin till nu ich sedan . Väntar nu på en mens efter hyston, dag 3 sedan startar medicinering, dag 10 VUL , därefter bokas fet.

• Redan47

Rosen; ca 20-25 dagar senare ...,

Röd; den oron tycker jag du kan släppa. De är jätte noga. Jag åkte dit dagen innan, när jag anlände m flyget, tog de sk pre-op tester. Du kan göra dem på morgonen samma dag ixå, men jag föredrog dagen innan när jag ändå var där. Botaniserat likal trafiken så jag har åkt buss hit och dit denna resa. Köpte en 3 dgr turist biljett som gäller buss, tram i Metro. Blodprover, EKG tryck frågor . Så har de inte gjort i Sverige på mig vid op. De kör m narkos - fick sprutan kände vågen av illamående 1/100 SEK sedan vet jag inget mer, plötsligt oå uppvak. De väcker en från törnrosa sömn.

Hotell - booking. Jag bott på arethusa ligger nära syntagma . Bra frukost. Bo i kvarteret nära Akropolis är fint oxå trevligt mycket grekiskt . Jag vill bo nära Metro. Frukost. Wifi. Men nästa vistelse kommer jag välja med ac oxå. Nu är det varmt på nätterna här flr mig. Fönstret behövs vara öppet, fast då kommer myggorna sim hemma.

• Redan47

Som sagt. Han behöver inte säga ett ord. Adress lapp. Det hade vi oxå. Han behöver inte ens köpa biljetter, bara ta en taxi utanför entrén. OBS ta grön taxi, baltic taxi.!

Taxichaufförer pratar mkt dålig eng så det går på ett ut. Taxi är billigt i Riga. På kliniken säger ni till om taxi så ringer de efter en, likadant sen, ha adressen ich visa till hotellet Resp till flyget. Han behöver inte kunna engelska.

• Redan47

Jag tycker han är strong som åker, trots sin rädsla att våga möta den, det är mod . Och att han oxå vill detta - tänker jag känns väl skönt för dig. Kärlek ich stöd, tänker jag.

• Redan47

Fru, Rigas schema kommer jag inte ihåg. Aten där har jag fått ett häfte med all info med veckor för alla droger;) enl det fasas ut progestoron från vecka 13 dag 1. Halva dosen. Östrogen halv dos från dag1, vecka 9. Prednisolon från dag1 vecka 11, halvera dosen. Trombyl hela graviditet. Clexane/ fragmin från vecka 13 ta nya koaguleringsprover och i samråd m läkare och mina värde fortsätta el inte.

Swede hur fruktansvärt utsatt det känts för dig att ej bli utesluten från vård/kontroll i din situation, obeskrivligt... Jag blir alldeles förskräckt. Vilken vecka är du nu? Jag undrar argument för att du ej fick komma? Var detta akut gyn? Krvik du menar att vi ska info om äggdonation för att bli tagna på allvar, är det så ich vad beror det på? Vad säger ni andra som erfarit blödningar och vänt er till landstinget? Vi behöver vara pålästa och veta våra rättigheter för att få den vård vi behöver... Eller är vi helt rättslösa som 45+ och utomlands ÄD? Jag känner väldigt starkt för denna typ av överförmynderi. Den utsatthet och känsla att vara utlämnad i den situation du Swede var - det känns helt orimligt att det är så det ska vara vid den typen av blödning m smärta! Det traumat ska vi bara bita ihop och skylla oss själva eller ? Va fan! Jag blir rädd ärligt för vad som väntar framledes här på landsbygden vid en graviditet och ev komplikationer...

Svar på tråden AVA klinik i Riga