AVA klinik i Riga
Hur många vart det för er lina?
Hur många vart det för er lina?
Åh, Chikita! Jag förstår så väl! Allra helst vill man plugga igen där nere och stå uppochner så att pluppen inte ramlar ut!
Vad skönt att du kan prata med din bästa vän! Det är guld värt! Jag har en vän som jag funderat på att berätta för OM det blir något. Hon känner till mina tidigare försök med IVF, men nu försöker hon och hennes sambo själva bli gravida. Jag har sagt att de måste söka hjälp om det drar ut på tiden, men då börjar hon svamla om att det är ett under det här med att bli gravid och att hon inte riktigt vet hur det går till. Min fina kloka vän har förvandlats till en oskuldsfull kvinna från 1800-talet! Jag antar att hon inte vill prata om det (jag är väldigt dålig på hintar), men det gör att allt kring det här blir rätt svårt att prata om!
Tack snälla Chikita, jag håller med om att det är svårt att prata om, har själv ingen aning om hur jag ska förhålla mig om det går bra den här gången. Det är flera som vet om att jag har försökt länge, både i min förra relation och i denna relation, så att jag fått någon slags hjälp räknar de nog med, men kanske inte det här eftersom det fortfarande är lite tabubelagt.
Fru84: Tack för tumhållningen! Lite kul att vi bytte dagar med varandra! Det är så otroligt sorgligt med lille Mio, så jag hoppas så innerligt att det blir ett nytt litet pickande hjärta hos dig nu!!
Tack Zak och Chikita!! Hjälp, vi har inte bestämt hur många än! Tänkte höra först om de rekommenderar något.. Hur ska man kunna välja?
Har checkat in på Teaterhotellet nu rätt nära kliniken för att kunna ta det lugnt i morgon fm innan ET. Superfint stort rum till bra pris!
Nu är jag en glad ruvare till en liten stjärna! Vi hade flera fina embryor, så vi valde att sätta in ett och resten till frysen. Doktorn lämnade det först öppet, efter en liten stund rekommenderade hon ett till oss. Allt gick superbra och de var otroligt gulliga mot oss!
Wonders: Underbart med lilla hjärtat!
Fru: Vilken grej! Nu är det dina fina guldägg som längtar efter dig och vill skynda sig att hamna på ett lugnt och tryggt ställe! Tror att du hamnade på samma avgång som vi i onsdags, mellanlandning i H-fors, gick väldigt smidigt! Stannar du kvar över natten? Du vet att vi alla håller tummarna för dig! Och glöm inte att andas!
Zaq: Väldigt tråkigt med blödningen. Hoppas ändå att lilla pricken håller sig fast!
Micro: Fy, jobbigt med flytningarna.. Jag vet, man springer på toa hela tiden! Kan det vara medicinerna som gör det?
Tack för alla lycka till!
Fru84: Vilken lycka! Nu sitter vi ruvare bara ett par kvarter ifrån varandra med våra guldägg (vi är på Double coffee nära frihetsmonumentet)! Vi kom sent i söndags kväll för att inte behöva stressa och stannade kvar till idag av samma anledning, men också för att biljetterna var billigare så här.. Åker hem ikväll och har väskan packad med mediciner! Blir spännande att se om de släpper ombord oss med Fragminsprutorna!
Fru84: Vi var inte med på samma flyg, vi åkte direkt med Norwegian sent i går kväll! Jag fick 1/9 och 3/9 som testdagar, så håller med om att 29 låter tidigt! Fast det bästa är att du inte behöver våndas så länge! Det blev ju mycket under en dag för dig, så egentligen är det inte konstigt att magen reagerar! Vila här också, vill ju inte hoppa ut guldägget! ;)
Det vore kul att ha med i listan vilken klinik man går på! Vad säger ni?
Hoppas på det. Värsta stenkulan som ska planteras in känns det som. Försöker att inte stressa upp mig, men min misstanke är väl att det samlats vätska. Gör verkligen ont. Tänker inte söka vård. Ingen som får röra runt där inne nu på några dar. Tog 2 panodil och ska försöka sova nu. Lilla pyre, stanna!
Någon mer än jag som svettas floder av medicinerna? Cyklade fem min och det rann om mig! Skulle också kunna sova hela dagarna, dock inte så bra på natten!