• LinaQ

AVA klinik i Riga

Stor kram till dig Fru!!{#emotions_dlg.flower}

• LinaQ

Redan: Vad härligt det lät kring FET! Försök att njut och slappna av!

Skade: vilken fin pillerdoserare! Jag försökte köra på minnet, men det var lättare sagt än gjort!

• LinaQ

Skade: jag reagerade helt tvärtemot av Prednisolonen! Kunde knappt sova, så från att ätit den på kvällen från början fick jag ta den på kvällen! Lustigt hur vi är! :)

• LinaQ

Jag mådde också mest illa kvällstid och nattetid. När det inte gick över efter v 16 fick jag utskrivet Lergigan comp och det blev mycket bättre! Jag har ätit det i ett par veckor och kunnat bredda min meny ordentligt! Tidigare var det ett väldigt begränsat utbud som jag var sugen på, och kunde dessutom bara äta det jag var sugen på, inget mer.. Så för mig blev det ett jättelyft!

• LinaQ
    Redan47 skrev 2015-02-06 13:04:29 följande:

Minus idag oxå. Så var det med det.

Näää, vad ledsen jag blir.. Stor kram!!
  • LinaQ
    skade skrev 2015-02-06 16:16:42 följande:

Åh nej, jag hoppades så att vi skulle få goda nyheter från dig Redan. Känns så orättvist att du har otur trots att du verkligen gör allt rätt. tänker på dig.

Fick en blödning nu på eftermiddagen, vi får se hur det går. Lutinus och vila är allt man kan göra så här tidigt. Om det ska gå snett får det hellre ske nu än i vecka 24 i alla fall.

Vilken vecka är du i? Jag fick blödningar ett par gånger i veckan från v 6, utan att det påverkade graviditeten (vad jag vet än!). Tydligen är det vanligt vid ÄD även om inte alla drabbas.
  • LinaQ

Himla trist med alla minus! Har ju varit där själv en massa gånger, så jag minns känslan!

Rekommenderar också werlabs.se om det gäller proverna som Riga önskar! Verkar funka smidigt!

• LinaQ
    Azalea skrev 2015-02-27 07:30:03 följande:

En fråga, ny i tråden, är de någon annan som fått stora sömnproblem efter ET i Riga? Svårt att somna före 23-24, vaken mellan 2-4, somnar in, och vaknar igen 5-6. Är på ruvardag 4 med blastocyster, men fyra nätter har varit oroliga med mardrömmar. Är ledig och har inte varit jättetrött ändå, men så tar jag det lugnt.

Kan det vara kortisonet, uterogest eller Fragmin? Fragminsprutan är inte kul.

Sån här sömnbergodalbana har jag inte haft tidigare.

Vore skönt att bolla med någon!

Azalea, jag sov uruselt första veckan efter ET, men påtalade det för Riga som sa att jag skulle sluta ta kortisonet kvällstid och ta det på morgonen istället. Minns att jag sett i tråden att flera reagerar på olika sätt av den, en del sover jättebra, medan andra, som du och jag sover dåligt. Det låter i allafall toppen att du är ledig och kan ta det lugnt med dina fina blastisar i magen! <3
  • LinaQ

Vad härligt med glada nyheter i tråden! Är så glad!

Jag har kommit så långt som till vecka 32 nu! Tyvärr har jag blivit heltidssjukskriven för begynnande havandeskapsförgiftning med högt blodtryck, svullenhet och äggvita i urinen. Har känt av att det varit något på gång i kroppen i flera veckor, men oavsett hur jag mått har BM bara sagt att allt är normalt. I mitt landsting räknas jag inte som en riskgraviditet, utan kollas lika ofta som en ung tjej som blivit gravid på naturlig väg.. Nu klagade jag extremt mycket över hur dåligt jag mådde och äntligen öppnade BM ögonen och såg tecken på preklampsin.. Ingen medicin än, bara ordinerad vila. Det känns faktiskt genast lite bättre att slippa alla måsten på jobbet! Jag måste ju kämpa nu så lilla livet i magen kan stanna kvar så länge som det går! Kram på er!

• LinaQ

Tack Redan, Zaq och Ahavamariah!

Först började händer och fötter svullna, sedan kände jag mig extremt trött och slut, samtidigt fick jag huvudvärk. Jag påtalade detta för min BM, men blodtrycket var bra så hon sa bara att det var normalt att känna så.. Först när undertrycket var högt och jag hade äggvita i urinen blev alla andra symptom allvarliga och tecken på havandeskapsförgiftning. För mig kändes det mer som att äntligen få en bekräftelse på hur jag mår..

Redan, Trombyl, är det samma som barnalbyl?

• LinaQ

Åh, Redan!! Så otroligt glad för er skull!!! Tack också för tipset! <3

• LinaQ
    zaq1234 skrev 2015-03-23 20:01:40 följande:

Lina..tack för info, vad säger de att du ska göra nu förutom att vila? Varför rekommenderar de ej fragmin o trombyl på direkten? Jag har försökt att läsa på om havandeskapsförgiftning o det står ju överallt att det är viktigt att upptäcka tidigt och då man är ÄD gravid, att de då inte är mer lyhörda för alla andra symtom tycker jag känns så konstigt och märkligt...

Eller hur, Zaq! Jag tillhör ju tre av riskgrupperna, men här i Södermanland räknas det här inte som någon riskgraviditet, det är därför jag inte kollats av mer! De sa inte att jag ska göra något annat förutom vila och återbesök varje vecka, TUL vecka 35. Ska träffa BM i morgon och höra efter om Fragmin och Trombyl, troligen säger hon att det är onödigt, men jag får köra på ändå! Har kvar en del Fragmin sedan ET som tur är!
Svar på tråden AVA klinik i Riga