AVA klinik i Riga
Instämmer, kolla TSH! Fick bra missfall tills jag fick levaxin. Ok värden enligt VC men inte enligt missfallsutredningen tack och lov eftersom de verkade haft rätt!!
Instämmer, kolla TSH! Fick bra missfall tills jag fick levaxin. Ok värden enligt VC men inte enligt missfallsutredningen tack och lov eftersom de verkade haft rätt!!
Jag fick givetvis inte BRA missfall utan BARA missfall fram tills jag började med levaxin...
Jag fick givetvis inte BRA missfall utan BARA missfall fram tills jag började med levaxin...
Jag kommer i ärlighetens namn inte ihåg det! Det var så många år sedan och mitt i snurrkarusellen med massa jobb och skit så jag har glömt. Det var inte så högt, max 5 men kanske 3,5- 4,5? Det var ett värde som var så att man inte hade satt in levaxin om jag inte försökte bli gravid, men det skulle ha följts upp eftersom T4 eller om det var T3 indikerade en pågående inflammation (ev försämring). Personligen tror jag att jag hade behövt det ändå med tanke på hur jag mådde! Under mina första graviditeter gick jag upp 20 kg på de få veckor jag var gravid, detta utan att äta varken mycket eller onyttigt. Under min graviditet som blev bebis åt jag dygnet runt i början och gick NER i vikt under graviditeten. Plus alla andra symptom jag hade. Min missfallsgyn utredare var övertygad om att ämnesomsättningen var felet i mitt fall.
Nu vet du att jag har en tumme reserverad för dig Frazze! Nu jädrans!
Jag gör smoothies med apelsinjuice. Ett tag i min ungdom gjorde jag fruktsallad på kvällen och åt till frukost. Mums.
I dag var vi på KUB, helt otroligt att vi kommit så här långt i processen fantastiskt!
Jag var inte på KUB utan RUL men i alla fall, det såg bra ut.
Jag har haft tur att kunna gå på högkostnadsskyddet oftast, alltså gratis. Betalade 2000 kr då jag fick gå hos en annan. Skrivit recept vid vanliga undersökningen = gratis. Prover var redan tagna inför IVF, utom syfilis, hepatit och vad det nu är, men de går under smittskyddslagen så är man om sig och kring sig kan man få dem gratis. Vilket vi lyckades med. Sista UL hade högkostnadsskyddet gått ut, betalade 200 kr. Så glad att jag slapp gå på kliniken här hemmavid för 2000 varje besök, men hade gjort det om det varit nödvändigt. Nu valde jag att köra en bit i stället.
När börjar man att ta lutinus sen? Är det när man kommer till Riga? Åh jag vill vara där NU!
Lycka till Kcb! Hoppas du plussar du med!
Alltså Ava och Ivf Riga är två olika ställen? Jag är nog på Ivf Riga kliniken. Vem har erfarenhet därifrån då? Inte så konstigt stt jag inte kände till namnet Veronica då.
Kcb och Amberiah, valde ni embryoscope?
Amberiah, jösses!!! Många stolpskott får man träffa på livets väg... Stackars hans fru.
Frazze, Fodina kanske ville utveckla saker hon inte hade utrymme för på AVA. Man vet ju inte! Jag rekade innan och föll för ÄD, min dåvarande GYN rekommenderade diverse, båda AVA som de var då, AVA över huvud taget och några till jag inte minns nu. Om man inte har specialfall så att säga så är de säkert bra! Jag har endometrios men väldig snäll variant (speciellt sedan jag blivit gammal...) så den har inte ställt till det för att bli gravid. Men, det är lite löpande band, det måste man vara med på, de sitter inte och håller hand i onödan på något sätt. Det är kliniskt proffesionellt (stavning?). Vi hade ju inga problem med något, så jag vet inte hur de tacklar sådant? Tex. Men Frazze, du blir stöttad här fråga på bara!
Grattis Kcb! Härliga nyheter!
Frazze, vi bokade att flyga dit en dag innan för att ha tid om något skulle hända. Då fick vi heeela 18 timmar på oss att boka. Det gick inte på några 4000 inte, haha... Lycka till i morgon!