Inlägg från: karin010 |Visa alla inlägg
  • karin010

Malmö BF 2010

Jag kan också när som. -- I dag har jag varit på första mätningen av livmodern hos barnmorskan. Det va spännande. Vi fick även lyssna på hjärtljuden och det lät bra. Härligt! Kombinerat med alla andra ljud vi kunde höra från magen så lät det som en galopperande häst, haha.

• karin010

11:30 på Konsthallen funkar bra för mig och jag går gärna en promenad efteråt om vädret tillåter.

Vi va och kollade på barnvagnar för första gången i går. Säger bara..jösses vilken djungel!!  :-S

• karin010

Tack för tipset Pigletten. Ska kolla in det NU. =)

• karin010

Har varit borta några dagar men nu är jag åter. =) Skriver dock på telefonen så ingen radbrytning kan göras. Störigt!! Ni har varit flitiga o diskuterat mkt. =) MFJG: jag ska oxå gå på Friskis vattenjympa, om jag lyckas boka tid. Det blir alltid fullt fort dessvärre. ---- ÄlskadeMirakel välkommen hit! Vi har handlat en del. Vagn, babyskydd o alldeles för mkt kläder, haha. Vi har börjat diskutera namn ganska frekvent. Har några alternativ till varje kön men vi är inte överrens ännu. --- Malmölita: Jag har inte råkat ut för ngn vän som har reagerat som din kompis. Vad trist! Alla mina kompisar har blivit jätteglada när jag berättat. Men jag tycker att det ska bli väldigt spännande att se hur relationerna med de olika vännerna blir när bebben väl är född. Jag har ju enbart en kompis som har barn. Tänker att det kanske blir annorlunda med vissa vänner men långt ifrån alla. Hoppas dock att ngn av dem bestämmer sig för att skaffa barn snart, haha. --- Mitt namn är, surprise surprise, Karin. =)

• karin010

Jag har hittills gått upp 6 kg vilket känns bra. Får väl se om kilona springer iväg de 3 sista månaderna. =) Kommer nog bli lätt att bli av med extrakilona sen hoppas jag...lr tror jag. Mår fantastisk bra!! Har gjort det hela graviditeten o hoppas att det så förblir graviditeten ut. ---- Har inte köpt några kläder i stl 50 utan satsat på stl 56 o så större. Tänker att om man behöver stl 50 så får väl min sambo springa o köpa det, haha. De jag känner som har fått barn säger att stl 56 är lagom att börja med.

• karin010

Jag vet inte alls hur jag ska göra med smärtlindring vid förlossningen. Måste läsa på helt enkelt...

Ang vattenjympan på Friskis så ska jag försöka få plats där. Tänker också gå på Kockums då jag har kort där. De har vattenjympa flera ggr i veckan. Dock inte särskilt för gravid, men man kan ju anpassa träningen efter hur mkt man pallar..

• karin010

Va på koll för 2 veckor sedan. SF-mått 23 o hjärtljud 150. =) Har ej köpt spjälsäng än men har kollat på IKEA så tänkte åka dit om någon vecka o köpa. Är det ngn som tänkt gå profylaxkurs? Ni två som har barn redan, gick ni på sådan kurs? Vi har funderat på o gå då vi hört mkt gott om det. Svårt att hitta tid som passar dock... :-s

• karin010

Marremia: Jag funderar på att gå på Rundosund isf. Har hört mkt bra om deras kurser! Annas profylax ska oxå va bra. Vart funderar du på att gå?

• karin010

Marremia: oki, det räcker kanske med det isf. Ska höra med min bm så att de även går igenom det på föräldrautbildningen på min MVC. Har hört att det kan skilja sig en del. ---- Härligt att höra hjärtljuden. Vi ska nästa vecka. Längtar!!

• karin010

Fy 17 vilken mardröm att ha sån värk. Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Har klarat mig hittills o hoppas att jag klarar mig graviditeten ut...

Svar på tråden Malmö BF 2010