Inlägg från: karin010 |Visa alla inlägg
  • karin010

Malmö BF 2010

Hallå tjejer! Ul gick bra. Allt var normalt. Skönt! Krabaten vägde 2,1 kg o det va superintressant att få veta hur den ligger i magen. Nu vet vi vilken kroppsdel det är som trycker på på de olika ställena i magen. =) Precis som förra ggn var vår lill* inte samarbetsvillig och ville inte låta sig fotas. Vi fick dock en fin 3D-bild på ett öra. Det finaste öra jag sett. Ja, nu börjar det dra ihop sig. -------- Malmölita: Jag ska också börja föräldrautbildning nästa vecka. Vad kul att du o Kollegan ska gå samtidigt! =)

• karin010

Grattis MFJG!! ----- Jojo10: hoppas du hinner komma förbi en sväng den 4e. När ska ni gifta er? Regn på bröllopsdagen vore inte kul. Det känner jag också en viss oro för även fast det är nästan 2 år tills jag ska gifta mig...

• karin010

Vi har köpt en brio happy. Svart med beige mjuklift. Mkt läckert! =) -------- Jojo10: Nix, vi har inte satt datum ännu. Har dock bestämt så mkt som att det blir i augusti 2012. Sen får vi se om planen spricker, hehe. Du får gärna berätta lite om era bröllopsplaner när vi ses nästa gång. Sånt är spännande tycker jag o ger inspiration.

• karin010

Malmölita o Kollegan! Vad tyckte ni om föräldrautbildningen? Har för mig att ni oxå sku gå denna vecka. Vi har varit på två av tre träffar denna vecka o det va bra. Mkt som vi redan hade läst men oxå en hel del nytt. Det bästa var att få ställa frågor. Vi hade en supertrevlig barnmorskestudent. Supergullig var hon. Synd att man inte kan välja henne som barnmorska när det väl är dags. =)

• karin010

Marremia! Hur e läget? Länge sen jag såg ngt inlägg från dig. Hoppas att allt är väl o att du kommer den 4e. =)

• karin010

Härligt o höra Marremia. Då var våra bebisar lika busiga eftersom de inte ville visa sina ansikten.. =) Jag jobbar oxå bara 3 v till. Känns ofattbart att det är så nära nu men ändå så långt borta på ngt vis...

• karin010

Hej ni! Jag mår fortfarande utmärkt. Himla härligt! Ska det va så här att va gravid kan jag tänka mig att vara det igen. =) Ibland drar det lite i nedre vänster sida av magen. Kan det va förvärkar tro? Vi ska på kontroll nästa vecka. Alltid lika spännande! Sist vi var på kontroll va huvudet nedåt men fortfarande ruckbart. ---- MFJG: Synd att du inte kan va med den 4e. Nästa gång får vi ta o ses på en helg och lite längre fram, när vi alla är föräldraledig, kommer det nog bli lättare att finna tid för o ses. Ha det toppen alla!

• karin010

Malmölita: vi har oxå tvättat nästan allt. Lika bra att vara förberedd. =) Vi valde oparfymerat samt allergitestat (rekommenderat av astma- o allergiförbundet). Hoppas att ni har haft en bra helg tjejer. Jag har varit hemma i Småland o hälsat på familj o vänner. Ljuvligt!!

• karin010

Vår lill* har ofta hicka, hehe. Det känns tydligt o brukar komma ett tag efter att jag har ätit (inte varje gång men nästan). En kompis dotter hickade mkt när hon låg i magen o hickar även ofta nu när hon har kommit ut. Så man kanske får en riktig hickebebis. =) ---Ang sköljmedel så använder vi oparfymerat o allergitestat även när det gäller det. --- Vi har köpt nästan allt. Skötväska, regnskydd t vagn o lite saker från Apoteket kvar bara. Jag har nu 5 v till bf. Det känns så overkligt! Ojojoj vad jag längtar tills det är dags. Var på kontroll i dag o allt va så bra med både mig o bebisen. Skönt!

• karin010

Malmölita: från Apoteket tänker jag handla amningsinlägg, wipes o så kanske någon salva till röd liten rumpa. =) Evt något mer användbart som finns på hyllorna. Tänkte dit o botanisera när jag har påbörjat min föräldraledighet. Snart måste jag börja fundera på vad jag ska packa t BB. Har ni börjat fundera kring det?

Svar på tråden Malmö BF 2010