Themis skrev 2010-05-16 22:32:07 följande:
Hertha: Det är nu min åsikt att små barn som inte förstår sammanhanget de är i ofta stör. Tro mig, jag har sjungit på tillräckligt många gudstjänster och konserter för att veta
det.Vi brukade tala om "det obligatoriska skrikande barnet med socialt efterblivna föräldrar" eftersom folk och fä tydligen inte ens begriper att man bör gå ut och försöka lugna sitt barn om det gallskriker mitt i en stämningskonsert för flera hundra betalande personer.Mamsis: Du kan tycka att jag har fel, men du har inte monopol på sanningen och jag tror att man bör respektera de närmast sörjandes vilja när det gäller barn på begravning. Det är inte särskilt roligt när det springer runt barn utan hyfs och skrattar när andra sörjer. Begravningar liksom bröllop går sällan i repris.
Själv är jag ateist och går bara i kyrkan när jag är nödd och tvungen. Givetvis har jag och de i min omgivning tillräckligt med folkvett för att ta med barnen där de är välkomna och går ut när de stör.
Hittills har jag varit på 2 begravningar med den äldsta, vi var bland de närmast sörjande och de närmst sörjande ville ha med honom så då blev det så.