• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Kaos85
    MissT skrev 2011-09-15 10:54:11 följande:
    Beklagar dina missfall men välkommen hit.
    Hoppas att du får tag på gyn så att du kan få en tid och förhoppningsvis pergo. Jag är i från Värmland och tillhör väl eg systertråden (den för de som plussat) men jag kikar in här med jämna mellanrum och hoppas på många plus i tråden. Jag hade också väldigt oregelbunden mens och sällan ÄL så jag fick pergo och det lyckades ta sig på första försöket. Efter en svajig start är jag nu i v 23, går in i v 24 i morgon.
    Å vad kul för dig :) Grattis!
    Känns bra/tryggt att det finns andra som har/haft det likadant, fått hjälp och sedan plussat :)
    Det ger en verkligen hoppet tillbaka :)
    Roligt att det finns någon från Värmland också :)

Tja, kl är strax 14.00  och har fortfarande inte fått tag på gyn..... Blir nog att försöka igen imorrn...
    ✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • Kaos85

Yey! Nu har jag pratat med gyn. Jag och mannen ska in på samtal den 11/10. Och jag längtar!
    Nu känns det som att det kanske löser sig för ossSkrattande

• MissT
    Kaos85 skrev 2011-09-15 14:31:00 följande:
    Yey! Nu har jag pratat med gyn. Jag och mannen ska in på samtal den 11/10. Och jag längtar!
    Nu känns det som att det kanske löser sig för ossSkrattande

Åhhh vad härligt   Håller tummarna för att ni får en förstående läkare och att ni får pergo.
  • Kaos85
    MissT skrev 2011-09-15 14:50:11 följande:
    Åhhh vad härligt   Håller tummarna för att ni får en förstående läkare och att ni får pergo.
    Vi får den läkaren som jag var hos efter MF i feb. Hon är jättebra, så det känns skönt :)
  • Kaos85
    Lofot skrev 2011-09-15 17:02:20 följande:
    Näe, nu vill jag vara med barn!!!!!!
    Det vill vi nog alla Glad
  • Lofot

På måndag ska jag till överläkaren och prata. Lite nervös men väldigt förväntansfull. Det känns som att hon kommer hjälpa oss... jag hoppas verkligen det. ad ska man fråga?!

• MCT79
    Lofot skrev 2011-09-15 17:22:28 följande:
    På måndag ska jag till överläkaren och prata. Lite nervös men väldigt förväntansfull. Det känns som att hon kommer hjälpa oss... jag hoppas verkligen det. ad ska man fråga?!
    Uppdatera mig om din historia.... 3 tidiga mf va?
    Berätta hur det har varit.. att ni plussar lätt men att det inte stannar... fråga om trombyl behandling, progesteron...det är väl det jag skulle göra.
    Är ni utredda med blodprover/undersökning?
    Väntar tvillingar! 16+4 idag!
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-09-15 17:53:28 följande:
    Uppdatera mig om din historia.... 3 tidiga mf va?
    Berätta hur det har varit.. att ni plussar lätt men att det inte stannar... fråga om trombyl behandling, progesteron...det är väl det jag skulle göra.
    Är ni utredda med blodprover/undersökning?
    Ja, tre tidiga missfall.

Vi har gjort utredning med blod-och spermaprov och allt visade sig vara helt normalt.

Jag ska verkligen fråga om trombyl eller progesteron. Men om hon säger nej då?!!! :O
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3