• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-07-13 20:53:23 följande:
    Dina kanske också blivit stekta.. ;)
    Ja det eller kokta
  • Dag och natt
    {#emotions_dlg.flower} JULI {#emotions_dlg.flower}
    19 juli-färnevik (2:a försöket efter MA i april,samt MF jan-10, MF maj-09...) 
    22 juli - LittleJunia(fjärde försöket efter MF)
    23 juli - Havsklippan (1:a försöket efter MF i juni-10)
    24 juli - Mimmi80 (3 försöket efter MF i april, även MF augusti-09)
    25 juli - Sugarrush (1:a försöket efter MF juni-10)
    27 juli - MCT79 (4:e försöket efter X jan-10)
    29 ? juli - Mallanis ( första försöket efter MF i maj, MA i nov -09) 
    29-30/7 Väntan på en liten (2:a försöket efter MA maj-10, nu jäklar ska det bli bebis)
    30 juli - Pancakes (tredje försöket, MA början på april-2010)

HjärtaVI SOM VÄNTAT PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNINGHjärta
    Lillamy3
    Tejj
    Polarbjörnen (7:e försöket efter MF nov-09) förväntad ÄL ca 30-31 maj
    Väntan på en liten
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Atti (Ma juni -10)

Hjärta  VI SOM TAR EN PAUS Hjärta
    Maria204

Drömmer HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 
    Drömmer
    Frikadellen
    Bechi
    Linda840406 
    Tess JH
    Längtan efter liten (Mf,Mf,MA 2008,2009,2010 nu jäklar)
    Pixan ( andra försöket efter mf i april, även mf feb)

Gravid GRAVIDA Gravid
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 17/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011

Tror att jag haft ÄL så jag tror jag datumet för BIM ska stämma ungefär. 
  • Dag och natt

Hej raringar! 

Hoppas ni har det bra i sommarvädret!

Jag har redan börjat få upp förhoppningarna över att det ska ha börjat tillverkas något i magen. Tycker att jag är mycket tröttare, gäspar så fort jag får chansen (och allt går väl inte att skylla på värmen hoppas jag), kissar oftare och lite gasigare också. Hoppas hoppas hoppas!!
    Ska försöka att inte läsa in för mycket i det heller men det är lättare sagt än gjort.....Drömmer 

• ElleMelle
    Dag och natt skrev 2010-07-13 21:54:07 följande:
    Hej raringar! 

Hoppas ni har det bra i sommarvädret!

Jag har redan börjat få upp förhoppningarna över att det ska ha börjat tillverkas något i magen. Tycker att jag är mycket tröttare, gäspar så fort jag får chansen (och allt går väl inte att skylla på värmen hoppas jag), kissar oftare och lite gasigare också. Hoppas hoppas hoppas!!
    Ska försöka att inte läsa in för mycket i det heller men det är lättare sagt än gjort.....Drömmer 
    Låter spännande, håller tummarna för dig att det är ett litet frö som gror i magen!
  • mallanis

Puttekulan så skönt att du är tillbaka på gravlistan =)

Så det är flera i tråden som äl- strular för =( jag har börjat tempa denna månad och ska ta äl-tester får se om min äl dyker upp hoppas nu till helgen? Det är ju första försöket efter senaste mf så nu vill jag iaf få äl! Nu ska bakas bebis!!! Fast jag räknar med att det kommer ta ett tag ...=(

Havsklippan - håller tummarna för plus!

Färnevik- vet precis hur du känner! Jag både längtar och bävar efter att få se ett pluss på stickan..... =/

• Atti

Härligt Puttekulan Glad, håll hårt i fröet nu.

Jag tror jag har äl på G. Har testat sedan några dagar och idag så visade de billiga tester jag har två streck, men bara nästan lika starkt som teststrecket. De andra dagarna har jag inte ens kunnat anstränga mig för att se streck nummer två. Så kanske inom nån dag så ialla fall.

Vi myste i morse (innan jag testade) för första gången sedan vårt ma för drygt två veckor sedan, så nu blir det nog några extra gånger, så får vi se. Jag har inte alls vågat hoppas på att få igån äl än på några veckor.

Jag vågar inte säga till någon att vi försöker igen, bara för er här inne....

Jag har dålig koll, när är det normalt att man har bim efter äl. Jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens 28-40 dagar så jag har ingen koll alls, dessutom så tog det sig på första försöket sist, direkt efter jag tog ut h-spiralen så jag har absolut noll koll. Jag har inte haft mens på snart fyra år ( förutom missfallet nu...)

Kram på er alla

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • Pancakes

Åh, vad härligt Puttekulan!!!!

Verkar som att flera här har lite knas med ÄL. Jag med tror jag. Väntade mig ÄL typ på fredag men fick utslag idag. Det är första gången jag testar. Vad innebär detta? Det innebär väl att ÄL KOMMER att ske inom 24-48, inte att jag har det nu eller hur? Sambon kommer hem på fredag...shit, är det kört då?

• sugarrush
    Pancakes skrev 2010-07-14 08:29:38 följande:

Verkar som att flera här har lite knas med ÄL. Jag med tror jag. Väntade mig ÄL typ på fredag men fick utslag idag. Det är första gången jag testar. Vad innebär detta? Det innebär väl att ÄL KOMMER att ske inom 24-48, inte att jag har det nu eller hur? Sambon kommer hem på fredag...shit, är det kört då?
    Fick du starkt positivt utslag, eller fick du bara en svag linje?
  • sugarrush
    Dag och natt skrev 2010-07-13 21:54:07 följande:
    Jag med! Har också börjat hoppas att det finns något därinne som bakas! Jag har i hemlighet börjat räkna dagarna tills jag kan testa, och jag räknar med att kunna testa i mitten på nästa vecka. Just nu går jag mest och letar efter symptom och känner efter, man blir ju nästan tokig!
    Jag och killen pratade om det igår, och sade att vi skulle försöka att inte bli för besvikna om det inte blir ngt, men det kommer ju vara sååå svårt!
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-07-14 08:29:38 följande:

Om du får fullt utslag dvs lika starkt eller starkare än kontrollranden så bör du ha äl inom 12-48 timmar (kan nog variera på testen)

Håller tummarna för er som närmar er BIM!!!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3