• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Kaos85

En liten funderare.... Jag har genomskinliga "töjbara" flytningar.. Alltså de ser ut som de som man har vid ÄL.. Men mina ÄL tester ger inget utslag... Alls... Inte ens en antydan till streck... ÄL eller inte ÄL?? Något annat?? Nån som vet?? 

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • MCT79
    Kaos85 skrev 2011-09-26 18:01:55 följande:
    En liten funderare.... Jag har genomskinliga "töjbara" flytningar.. Alltså de ser ut som de som man har vid ÄL.. Men mina ÄL tester ger inget utslag... Alls... Inte ens en antydan till streck... ÄL eller inte ÄL?? Något annat?? Nån som vet?? 
    Jag fick/får alltid älflytningar 2-3 dagar före post ältest! Fortsätt testa!
    Väntar tvillingar! 18+1 idag!
  • Dag och natt

Oooh grattis Pandora!! 
    Och mimmi, det här låter ju mycket lovande? När tänker du testa? Kram!

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 4+3 ♥
  • Together90

Hej

får jag fråga en sak tjejer?
    Nu har jag köpt det där albyl på apoteket som du tipsade om MCT79 och jag förstod inte riktigt, ska jag ta det från första mensdag eller hur sa du ?

Och hur många av er käkar det ? alltså självmedicinerar ?
    Har det funkat för er som är gravida nu ?
    Och är det farligt att käka om det inte är det som är problemet?

Ps va billigt det var, 39 kr för en burk.

Kram på er
    grattis till plusset Pandorasbox

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • pixerpie

Grattis Pandora!! Kul med pluss!!

Mimmi, säger som alla andra- spännande!! Jag har ett knep för att kolla om mensen är på G elller inte, så slipper man slösa dyra test... Ska jag inboxa dig? Tyvärr har det iaf för mig varit ganska säkert, så utifrån det så tror jha min mens kommer att komma igen... SUCK!! Blir galen på denna väntan...

KRAM!

• FruW

Kaos, jag säger som MCT, fortsätt testa! För mig är det likadant..

Havsklippan jag vet inte... Så fort jag doppat Stickan senaste mån har tanten kommit.. Så nu tänker jag inte testa.... ;)

Together jag käkar albyl. 1/3 om dagen, från äl till mensen... Nej inte farligt :)

MCT hur går det med smärtan??

Vet ni????????!! :D

• MCT79

Togheter, ta en tredjedels tablett om dagen... dela den i tre delar alltså. En del tar från plus, andra från ägglossningen... får du mens så slutar du ta den till nästa ägglossning/plus! :)

Näe det är så låg dos så det är inte farligt alls.

Jag tar Trombyl, vet att leaeva gjorde det också!

• MCT79
    FruW skrev 2011-09-26 18:58:09 följande:
    Kaos, jag säger som MCT, fortsätt testa! För mig är det likadant..

Havsklippan jag vet inte... Så fort jag doppat Stickan senaste mån har tanten kommit.. Så nu tänker jag inte testa.... ;)

Together jag käkar albyl. 1/3 om dagen, från äl till mensen... Nej inte farligt :)

MCT hur går det med smärtan??

Vet ni????????!! :D
    Vet vi vad, vet vi vad?!??!??!??!?!   TEEEEELL UUUUUS!!!!!

Mimmi jag står "på alla fyra" på kontorsstolen här! Sambon är överlycklig....
  • Javisst

Togheter, man ska ta tabletten (en fjärdedel eller helst en tredjedel) från Äl fram till plus eller mens. Får du mens ska du ha uppehåll från mensens första dag fram till ÄL. Och så vidare. Hoppas du förstår

Jag har pratat med flera läkare ang att självmedicinera albyl och alla har sagt att det absolut inte skadar (om du tar dosen jag skrev ovan) men att det inte är säkert att det hjälper. Om jag var du hade jag provat - det kan ju iaf inte skada

Har du fått någon remiss skickad för att få någon utredning ännu?

• pixerpie

Grattis Pandora!! Kul med pluss!!

Mimmi, säger som alla andra- spännande!! Jag har ett knep för att kolla om mensen är på G elller inte, så slipper man slösa dyra test... Ska jag inboxa dig? Tyvärr har det iaf för mig varit ganska säkert, så utifrån det så tror jha min mens kommer att komma igen... SUCK!! Blir galen på denna väntan...

Berätta vad?!?!? Pluss!!??

KRAM!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3