• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Stor kram together!! Skönt att höra att du känner dig lite mer balanserad, jag hoppas du vill fortsätta umgås med oss :)

Rosen jag vill gärna se testet!!! :) anar att det är starkare..

Har bim idag... Mensen kommet nog i morgon när jag precis doppat gravtestet i kisset, brukar vara så...

Har inga känningar alls, o ingen förhoppning heller.

MCT tur det då;)

• Lofot

FruW skrev 2011-09-25 21:01:37 följande:
    Stor kram together!! Skönt att höra att du känner dig lite mer balanserad, jag hoppas du vill fortsätta umgås med oss :)

Har bim idag... Mensen kommet nog i morgon när jag precis doppat gravtestet i kisset, brukar vara så...

MCT tur det då;)

okej. Gjorde nämligen ett cb digital med veckoindikator... :D Har aldrig fått det att stå 2-3 på testet förut :)
  • Lofot
    FruW skrev 2011-09-25 21:01:37 följande:

MCT tur det då;)

Jag tror inte mensen kommer! Håller tummarna att den inte kommer!!!! KRAM!!!
  • Bellas7

Rosen ja två ägg blev befruktade precis som MCT. Sen delade sig ett ägg en extra gång så pojkarna kommer från samma ägg. Medans flickan har ett eget ägg. Lite klurigt tyvärr

Grattis till 2-3 v ;)

• Lofot

Men det där med tvillingar. Är det så att enäggstvillingar kan alla få, medan tvåäggs är mer genetiskt?

• MCT79
    Lofot skrev 2011-09-26 05:38:22 följande:
    Men det där med tvillingar. Är det så att enäggstvillingar kan alla få, medan tvåäggs är mer genetiskt?
    Precis.... jag fick det förklarat för mig som att enäggs egentligen är en genetisk "defekt"... ägget  får fnatt och delar sig.
    Medan tvåäggs antingen kan vara ärftligt (kvinnan släpper fler ägg samtidigt). Tydligen vanligare med tväggs när mamman passerat 30 år också. Att man släpper fler ägg när man blir äldre.
    Väntar tvillingar! 18+0 idag!
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-09-26 05:45:45 följande:
    Precis.... jag fick det förklarat för mig som att enäggs egentligen är en genetisk "defekt"... ägget  får fnatt och delar sig.
    Medan tvåäggs antingen kan vara ärftligt (kvinnan släpper fler ägg samtidigt). Tydligen vanligare med tväggs när mamman passerat 30 år också. Att man släpper fler ägg när man blir äldre.

Ah, intressant. :)
  • SoMa72
    FruW skrev 2011-09-25 21:30:30 följande:
    Härligt rosen!!! :D
    Pluttan, ingen mens än väl? Hur mår du? Kram
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • FruW

Nepp ingen mens, o inte testat... Mår som vanligt... Har ingen lust att testa heller, det brukar va det säkraste sättet att få igång mensen för mig, så nu provar jag en annan taktik.. ;) men tror den kommer under dagen..

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3