Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

BIM JUNI

18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    19 juni - flickanfin (1a försöket efter MA vecka 13-14 i mars)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)

BIM JULI
    3 juli - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    5 juli - Mimmi80 (14:e försöket efter 3MF)
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)
    8 juli - SoMa72 (3:e försöket efter mf nr 4)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL

LisaVäntar (4:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)

• LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-06-26 13:08:22 följande:
    Inte nog med att kärringen inte har vett nog att veta att hon inte är välkommen... hon kommer på sämsta tänkbara dag...

Min äl blev skitskum efter mf nr 2 i höstas.. verkar inte komma varje månad osv... fick prova pergotime och vips... kanske nått att be om? Om systemet har hakat upp sig liksom...
    MIn cykel varierade mellan 25-40 dagar också!
    Precis.. så respektlöst! ;) Hur länge väntade du innan du sökte hjälp? Det har gått 4 månader ungefär nu när den har betett sig så konstigt.. Gick du till gyn eller till kvinnokliniken? Kommer bli så nere om jag ringer o inte får hjälp..
  • LisaVäntar
    Dag och natt skrev 2011-06-26 19:06:30 följande:
    Suck vilken partypooper!! Ja det är ju hopplöst när cykeln inte ens är normal, man vet ju inte alls när ÄL är då. Min har blivit bättre, från 36-33-26-27-30 dagar tror jag att den har varit i år. Men som den här månaden så verkar jag ha haft ÄL på dag 19, förra månaden på dag 14. Jaha! Och varför kunde den inte fortsätta vara så fin med dagarna den här gången då? Man undrar ju.

Usch, det är så jobbigt att den håller på o krånglar, som om det inte är svårt nog att bli gravid ändå liksom..?!

Härliga, fina tester MCT, skönt att lugnet infunnit sig :D

• LisaVäntar

Jag gick till en privat gyn med alla mina blödningar, innan det blev för mycket o kom på kvällarna så det blev akuten. Han var jättebra... men usch, orkar inte riktigt :S Å andra sidan orkar jag inte inte vara gravid heller, så det är väl lite pest eller kolera ;) Är så vansinnigt trött på att bli stucken, ligga i gynstol, göra VUL o bli klämd o känd på..

• LisaVäntar
    needtobreathe skrev 2011-06-27 11:53:20 följande:
    Det var jag också.. o under graviditeten var det otaliga besök i gynstolar o på sjukhus, men i slutändan - SÅ värt det!! Hade 3 MF förra året, 4e graviditeten blev Devin.. innan det hade jag 2-3 som inte bekräftats på sjukhus men av mig själv genom gravtest.. höll på o ge upp, men tur att jag inte gjorde de..

Nu är lilla herren snart 3 månader o världens goaste grabb! Ge aldrig upp..

Ni är så förbannat starka som kämpar på, håller tummarna för er alla!

Hoppfullt.. men det är ju så jobbigt när man är mitt i det.. men klart det är värt det :)

• LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-06-27 12:33:49 följande:
    Jag ringde till en liten privat klinik när vi försökt 11 månader och fått två mf... det var aldrig nått snack.. sen visade det sig i efterhand att han inte gjorde nån djupare utredning men ändå.
    Jag har gjort en (två) mer omfattande utredningar under våren på två andra ställen.. den första visade itne på något fel och den andra har jag egentligen inte fått svar på ännu... men jag fick trombyl utskrivet.

Mitt tips är att se om du hittar nån mindre privat mottagning.. var bor du?
    Det finns en gyn på capio här (kristianstad) och det är honom jag har gått till innan.. Tror ni man får hjälp när det gått så kort tid? Han satte igång en utredning när vi försökt ett år (sökte för smärtor) och då blev jag gravid under de första stegen där.. Men då var mensen regelbunden och smärtan inte så illa som den är nu.
  • LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-06-27 16:57:16 följande:
    Om han satte igång en utredning och du sedan blev gravid så har jag väldigt svårt att tro att han inte återupptar den! Ring tycker jag! Om man inte ringer får man iaf definitivt ett nej...

Ja, jag ska.. ska bara.. ;)

Massa grattis till ditt fina VUL!! :D O ha en toppenresa!

• LisaVäntar
    MCT79 skrev 2011-06-28 20:34:35 följande:
    Jag vill inte säga T-ordet men jag hoppas du fattar!! =))

Å ring och få utredningen nu... det blir förhör när jag kommer hem.. ;)
    Jag fattar ;) Ska! Fast ska se till att få en mens till först, krånglar den också blir det farbror doktorn direkt! Vill inte lägga semestern på massa sånt :/
  • LisaVäntar
    telgebo skrev 2011-06-28 21:58:36 följande:
    Fan, känner mig gråtfärdig...orolig för bebis just nu....Gråter
    Förlåt, men för mig är det ganska jobbigt när du skriver om din så långt gågna graviditet. Får du inget stöd i gravidgruppen? Förlorade mitt barn ungefär där du är nu, och varje gång du skriver om problem med din graviditet väller allting fram igen o det är hårt.. Här hänger jag för att få stöd i jakten på en ny graviditet.. :( Hoppas du inte blir ledsen..
  • LisaVäntar
    Dag och natt skrev 2011-06-29 22:05:24 följande:
    Jo jag tror tyvärr det, kom lite rött på papperet nu, så inatt sätter det nog fart. Suck jag känner mig helt uppgiven, jag känner för att ge upp allt och dra täcket över huvudet. Vi gick en promenad ikväll men det känns inte ett dugg bättre. Ska sova snart så natti natti på er {#emotions_dlg.flower}
    Usch.. hoppas det tar sig nästa gång! Ge inte upp, när det väl lyckas för oss kommer det vara värt alla stunder av oro, ledsenhet, besvikelse och ilska.. *kramar*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3