Inlägg från: LisaVäntar |Visa alla inlägg
  • LisaVäntar

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Härligt Mimmi!! Hoppas det går fort, men huvudsaken är ju att det äntligen är på gång!
    Hur går det soma?
    Jag råkade plussa igår...! Har haft världens märkligaste mens (som de andra gångerna) och tog ett test som faktiskt var positivt.. Men blöder lite ff så ska kolla imorgon om det blivit nåt starkare.. Får väl se. Chock om det skulle vara så!!

• LisaVäntar

Har du testat än soma? ;)
    Ganska otippat, har ju varit svårt de andra gångerna och vi har bara slarvat lite med kondom.. Men det var lite starkare så det kanske bara är att tacka och ta emot för att vi kanske slipper kämpa för att få syskon!

• LisaVäntar

Håller med Mimmi, plutten! Be henne gå till gyn istället för att börja självmedicinera med grejer som kan vara farliga!

Beklagar söderböna!

• LisaVäntar

Smög in i din blogg Mimmi, va härligt att allt är klart nu!!! Håller tummarna för att det går snabbt till ni får ert barn nu!!!

• LisaVäntar

Jag förstår det, nu är det verkligen inom räckhåll! :)

Soma: sådär, är inlagd nu igen för tappen har krympt mer. 31+3 idag så lite till får hon allt stanna i magen. Dödligt less på sjukhus och stillaliggande nu.. Hur mår du?!

• LisaVäntar

Ja, skitjobbigt! Nu fick jag veta att jag har tre olika sorters bakterier i cervix också, ska få massa antibiotika, men blir ju vansinnigt nervös ändå!!

Oj, har du inte varit där på så länge?! :) Hoppas allt ser bra ut och att du Slipper tabletterna, tycker dom är hemska!

• LisaVäntar

Det är bra, då tror jag att du har rätt! :)

Haha, eller hur?! Hemska, jag har sluppit som tur är..

• LisaVäntar

Nu går det rätt bra! Sen 1,5 vecka tillbaka är jag sjukhusbefriad och hemma och vilar. Gjorde nytt TUL igår som gick bra, magen hade inte vuxit så var tokorolig, men nu räknas hon väga 2400 gram. Vecka 35+3 idag så snart får hon komma! :) kommer det inte igång av sig själv blir det förmodligen snitt 14 mars, men jag hoppas få föda normalt denna gången! Skönt att fått snittid redan, hur mår du annars?

• LisaVäntar

Ja, det var så skönt med det beskedet, nu bara försöker jag njuta av sista tiden! Kanske inte så lätt med vidrig foglossning, men så länge bebis mår bra så :) usch, ja, foglossning vet jag hur det är.. Jobbar du? Var rädd om dig så det inte blir värre!! Vila, vila, vila är det enda som hjälper mig. Oj, nej då är det inte konstigt att du är trött :)

• LisaVäntar

Haha, förstår dig! Klarar inte att ta det lugnt i förebyggande syfte heller, kör till jag kraschar och hamnar på soffan sen istället.. Kanske inte det smartaste! Fogarna jag helt gått åt skogen de senaste dagarna, idag har det varit kryckor sen jag vaknade :-/ Max 2,5 vecka kvar, en halv om skrutten lyssnar på mig och kommer ut på beställning ;)

• LisaVäntar

Det är dumt, men det är ju så tråkigt att inte kunna röra sig! Var hos doktor igår och skulle spika snittdagen, då var tiderna slut den 14! Så det blir redan den 11 mars, så nu är det typ en och en halv vecka kvar.. Så läskigt och så förväntansfull!!

• LisaVäntar

Tack! :)

Jag blev ju snittad förra gången också, så var väl bättre förberedd denna gången. Kändes mindre nervöst och jag har mindre ont denna gången. Känner mig ju lite manglad, men har duschat och bytt blöja på lillan redan innan första dygnet gått! Förra gången kunde jag inte resa mig utan 2 personal de första 2 dygnen!

• LisaVäntar

Hoppas det blir samma för dig! Jag har varit mycket bättre på att be om smärtstillande denna gången, så har inte hunnit få några smärttoppar, kanske har sin del i det? :)

• LisaVäntar

Ja, visst var det en obehaglig känsla?! Kände inte alls så denna gången.. Stygn, sa till att jag inte ville ha agraffer, men tydligen syr de alla på vårt sjukhus nu. Ett tag innan mitt första snitt fick alla agraffer för det går fortare!

• LisaVäntar

Vi behöver inte ligga på uppvak utan blir körda direkt till förlossningen, så får man ligga där till benen vaknar till liv igen.. Fast denna gången fick Mats och Agnes gå dit i förväg medan de sydde klart mig, förra gången fick han och bebis stanna. Var en lite märklig bm som hade hand om oss, tror det var hon som inte kände för att vänta mer..

• LisaVäntar

Det känns faktiskt bra! Jag känner inte av det alls i vardagslivet, lite vid längre promenader bara. Ser mig som nästan helt återställd redan!! :) Nu är det inte länge till påsk...! :) Hur mår du?

• LisaVäntar

Grattis!! Vilken stor tjej! Så fin namn, hoppas ni njuter riktigt mycket av er lilla påskkärring nu.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3