Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2011-06-09 09:11:48 följande:
    Underbart Leaeva!! Tror nog du får ställa dig in på att köpa 3 av varje grej framöver!!! Så glad för er skull, tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg., :)

Nu har vi varit hos läkaren, gick väl bra! Sambons simmare var normala, skönt!! Mitt tsh låg på 2,5 vilket han tyckte va ok. Jag har fått pergo utskrivet för 2 månader, samt mer metformin, ska återkomma i aug för återbesök.

Måste fortsätta jobba på vikten, men det vet jag ju..

Inget progesteron får jag dock, då läkaren inte tror det funkar.. Tänk att de tycker så olika!! Men funderar på att beställa sån där kräm efter sommaren, om inget hänt då..,

Så tjejer, ni som vet! Vilka biverkningar har jag att vänta av pergon? Humörsvängningar o bitchighet?

Leaeva, du behöver inte skicka tabletterna till mig, men kanske finns ngn annan som behöver dom bättre!

Stora kramar till er! Ni är bäst, men det vet ni väl redan!!
    Va skönt att simmarna va ok Mimmi, men NEJ - TSH är för högt för en lyckad grav och för att ens kunna bli gravid egentligen. TSH ska optimalt ligga mellan 1-2 för bästa resultat, helst ner mot 1.. jag hade 0,05 i TSH när jag blev gravid och T4 på 17.. då gick det bra! När jag hade högre gick det inte bra. Jag har levaxin hemma om du vill prova själv, du börjar isf med 25 mkg  en gång om dan, för att sen höja till 50.. det borde räcka för dig för att få ner värdet lite och öka förutsättningarna.. och det är ju ett konstgjort hormon som stöttar upp kroppens egna funktion i sköldkörteln, dvs ingen fara alls.

Detta enligt min endokrinolog (ämnesomsättningssjukdomar) + läkaren på Ultragyn..
  • needtobreathe

Mimmi; Om du får ner dina värden kan det även hjälpa dig med vikten, har man lite förhöjda värden som indikerar på hypotyreos så kan man ha problem att gå ner i vikt..

Kram!

• needtobreathe

Jag ser ocksåååå!!!! Yiho! Nu ska de väl för i helvete gå bra också!!!! Vi håller alla tummar Devin och jag!! Hjärta

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-06-15 14:08:28 följande:
    sjukt svagt men å andra sida sjukt tidigt också....

har mått lite småilla, ilar över äggstockarna och idag har jag varit lite "lätthuvad"..  nu vet jag inte hur jag ska göra med crinonegelen...ska jag börja direkt ikväll??
    Ja men så starkt för o va så tidigt.. ;) Tummen upp! Ja, börja ikväll! Som sagt.. de skadar ju absolut inte o för o få ännu bättre förutsättningar så kör!
  • needtobreathe
    Mct;

Mitt streck idag ser typ ut sådär, men de fastnar icke på bild.. grr.. men ja vi får se vart de leder för min del.. antingen kommer mensen eller så gör den icke de ;)
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-06-15 15:56:13 följande:
    När har du bim dÅ? har du nån susning?
    Näe alltså.. jag räknade dagarna nu, Devin föddes ju 12 april, avslaget va slut 2,5 vecka senare, första mensen kom på dag 32, 14 maj.. så idag är det 33 dagar sen.. bim är väl lite svårt o säga exakt men borde va nu i dagarna iallafall.. har också ilningar över äggstockarna o molvärk i magen till o från.. har iafl haft ÄL va ja vet, inte testat men känt o haft flytningarna.. strecket som fanns där idag på rfsu testa tidigt har aldrig funnits på de innan.. de va bara på testlagrets svaaaaagt, men helt blankt på rfsu.. men icke idag..
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-06-16 17:00:58 följande:
    Jag har också gosat bebbe idag! Sofys bebbe! Sååå fin! å Sååå "vild"...=))Det var starkare i morse än i går em...men det är ju rätt naturligt.... spännanade... vet inte om jag ska testa i morgon bitti (eller hur...) eller om jag väntar till lördag!
    Hahaha ;) Sååå rastlös den unge herrn.... Men han tyckte om dig! ;)
  • needtobreathe

Hoppas du sov gott igår M, du och dina fyrlingar ;) Moahahaha!

GRATTIS än en gång!!! Hör av dig sen när du pratat med S! Nu sticker jag iväg för lunch hos mormor, blir nog ett test idag också för mig, hahaha.. testnarko!

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-06-21 16:13:09 följande:
    Håll i er då... jag gjrode ett litet kollage...hahah!

Nördig man är.. att det kan vara så roligt?!
    Kan ju inte bli mycke finare!!! Hjärta Nu får Devin en polare om några månader ;)
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-06-21 16:18:35 följande:
    En fru kanske? Skulle det vara nått? ;)
    Jaaa det kan han nog tänka sig den lille charmören ;) Jag ska köpa en gåstol till honom nu, haha.. han ska ju bara stå hela tiden, o snacka, o skratta.. går inte underhålla honom dygnets alla vakna timmar självmant, babygym är inget för honom.. då måste man ju ligga still.......
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3