Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

FruW skrev 2011-08-22 19:47:48 följande:
    Hihi, tack!! Tänk att man kan bli så glad för så lite!! =)

Ingen som hade några bra svar när det gäller symptom o progesteronkrämen?
    Jag kan inte svara för krämen iofs, men jag hade ju vagitorerna och hade nog inga speciella biverkningar av dom faktiskt. Mitt illamående (hyperemesis) hade ju inte me dom o göra, o ömma bröst va olika från dag till dag.. så nä - jag fick nog inga symptom av proggisarna!

Grattis till plats i kön! Fan va skönt!
  • needtobreathe

Mimmi; Exakt så hade jag med Dev! "Träningsvärk". Testa!! Ja spricker av nyfikenhet!

• needtobreathe
    Flickanfin;

Vad är de utredning för? Tror jag missat det? För du är väl redan gravid?

Det kommer gå bra ändå, hursom :)
  • needtobreathe
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-08 12:27:12 följande:
    Det är för att jag mått dåligt så länge med yrsel, huvudvärk, matthet, muskelsvaghet, värmesvallningar koncentrationssvårigheter, seg i huvudet m.m 
    Misstänker att det är fel med sköldkörtelhormon och det är extra viktigt att kolla när man är gravid.. vardagen fungerar inte längre så är verkligen dags att ta tag i detta nu! 
    Tack =) 
    A jag har själv hypotyreos så jag vet ;) Hoppas de går bra!
  • needtobreathe
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-08 12:42:24 följande:
    Vad har/hade du för symtom? Jag har haft symtom från och till sen förra sommaren, men har gått att hantera, men sen ma:et i våras har det varit skitjobbigt.. klarar knappt att lämna min dotter på dagis för jag mår så dåligt på vägen dit och får svimningskänslor och värmesvallningar när vi kommer fram :/ Varje dag är en pina!
    Alltså.. de är lite delade meningar ;) Haha.

Jag fick diagnosen 2005. Har alltid varit normalviktig, tränat mycke, aldrig varit deprimerad eller haft andra såna problem. Alltid pigg, glad, duracellkanin - typ ;) De va INGET enligt mig som tydde på att jag hade ngt fel. Eller ja, jag somnade i skolan på lektionerna, men de relaterade inte jag som ngt fel, bara att de va så jävla tråkigt, haha. Men mamma reagerade, de va precis efter jag opererat bort mina halsmandlar, legat inne 2 v pga komplikationer, gått ner 15 kg, inte kunnat äta. Därefter gick jag upp i vikt, massor. Eller ja, inte massor men en del. Så vi gick till läkare, togs prover o ja - då diagnostiserades jag med hypo. Jag hade dock inte T4 så högt över ref värde, minns inte resultaten nu men de va inget jätteavvikande. Medicinerades ändå me levaxin, tycker inte de är ngn skillnad. Så jag struntade i det, sen låg jag mot hyper ett tag, både medicinerad och omedicinerad. Det var under alla MF. Under min grav me Dev låg jag jättelågt på TSH men T3 och T4 låg alltid inom refintervall. Utan medicin. Äter den fortfarande inte utan vill bara få det avskrivet.

Så de enda va väl egentligen enorm trötthet och viktuppgång. Tror dock bara de va sviterna efter operationen och en tillfällig rubbning i kroppen.. men vad vet jag..

Låter inget vidare för dig dock! :(
  • needtobreathe
    FruW skrev 2011-09-14 14:25:51 följande:
    Det var jobbigt men det gick bra, är sååååå skönt att det är över!

Ni sthlms-tjejer, kan ni tipsa om någon bra butik som säljer underkläder, gärna centralt. Åker till storstan nästa helg o tänkte passa på att köpa underkläder till bröllopet.
    Vad för typ? Alltså Details har bra grejer o där får man sjukt bra hjälp me BH storlek o grejer, vet dock inte hur deras andra underkläder är.. annars Twilfit?
  • needtobreathe
    Together90 skrev 2011-09-14 14:33:54 följande:
    Fick mitt tredje missfall bekräftat idag, otroligt tungt..

Skulle haft bebisen den 16 april men bebisen slutade växa i början av graviditeten.
    Jag skulle varit i vecka 9+2 men ja fanns inget foster..

Jag är så ledsen och mår så dåligt..      
    Usch, kram!! :(
  • needtobreathe
    FruW skrev 2011-09-14 14:52:47 följande:
    Något snyggt o axelbandslöst att ha under brudklänningen.
    De borde dom absolut ha på Details :)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3