HjärtatAlicia skrev 2011-09-08 12:42:24 följande:
Vad har/hade du för symtom? Jag har haft symtom från och till sen förra sommaren, men har gått att hantera, men sen ma:et i våras har det varit skitjobbigt.. klarar knappt att lämna min dotter på dagis för jag mår så dåligt på vägen dit och får svimningskänslor och värmesvallningar när vi kommer fram :/ Varje dag är en pina!
Alltså.. de är lite delade meningar ;) Haha.
Jag fick diagnosen 2005. Har alltid varit normalviktig, tränat mycke, aldrig varit deprimerad eller haft andra såna problem. Alltid pigg, glad, duracellkanin - typ ;) De va INGET enligt mig som tydde på att jag hade ngt fel. Eller ja, jag somnade i skolan på lektionerna, men de relaterade inte jag som ngt fel, bara att de va så jävla tråkigt, haha. Men mamma reagerade, de va precis efter jag opererat bort mina halsmandlar, legat inne 2 v pga komplikationer, gått ner 15 kg, inte kunnat äta. Därefter gick jag upp i vikt, massor. Eller ja, inte massor men en del. Så vi gick till läkare, togs prover o ja - då diagnostiserades jag med hypo. Jag hade dock inte T4 så högt över ref värde, minns inte resultaten nu men de va inget jätteavvikande. Medicinerades ändå me levaxin, tycker inte de är ngn skillnad. Så jag struntade i det, sen låg jag mot hyper ett tag, både medicinerad och omedicinerad. Det var under alla MF. Under min grav me Dev låg jag jättelågt på TSH men T3 och T4 låg alltid inom refintervall. Utan medicin. Äter den fortfarande inte utan vill bara få det avskrivet.
Så de enda va väl egentligen enorm trötthet och viktuppgång. Tror dock bara de va sviterna efter operationen och en tillfällig rubbning i kroppen.. men vad vet jag..
Låter inget vidare för dig dock! :(