Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Saftmedbulle skrev 2011-06-28 16:12:03 följande:
    Stockholm här oxå! Tacksam för tips! Var i kontakt med Sophiahemmet, men de kunde inte hjälpa mig sa de... Jävligt uppmuntrande... Var ligger Ultragyn (inte hört talas om)?
    Och du... jag tror ingen tar illa upp för din bebisbild - den är ju uppmuntrande!
    Ultragyn är bra, du behöver nog dock remiss dit nuförtiden, men de borde inte vara svårt om du åker till sjukan o kräver att bli kallad dit! Det ligger vid Odenplan det jag gick på, Ragnhild Hjertberg och Eva Hardmeier hade jag, riktigt bra läkare båda två! Den förstnämnda är verkligen fantastisk!
  • needtobreathe

Och justja, ang bebisbilder.. vet själv hur jobbigt de va o se när jag samlade på MF.. samtidigt som de ger en hopp! Så ni får helt enkelt säga till om de är stötande, förstår de absolut isåfall!

• needtobreathe

SaftochBulle;

Usch, va de så nära inpå! :( Beklagar! Men bryt ihop o kom igen!

Får ja fråga om du bor på Södra sidan då du ska till Huddinge? Vi bor i Hagsätra! :)

• needtobreathe

Rosen; äh! De trorja inte! Jag hade 3 mf förra året me min kille, utredning startade men innan vi fått svaren va ja gravid igen me devin, fick progesteron o de gick vägen! Tror bara på otur eller ngt annat. Ni kommer lyckas!!

• needtobreathe
    JoWiAn skrev 2011-07-06 18:19:48 följande:
    Jag ska inte försöka bli gravid innan jag ska till läkaren. Tycker det ska bli skönt att kunna slappna av hela semestern utan att tänka på flytningar och symtom hela tiden.

Rosen: Hoppas att läkaren har jättefel!!! Massa lycka till!

Usch jag är så orolig att det är min övervikt som ställer till problem. Men o andra sidan var jag överviktig även när jag blev med sonen. Har ju lätt att bli gravid så hoppas de är nåt lätt fixat.      
    Haha, så sa jag också ;) Och vips så va jag gravid o de gick vägen! Om 3v är de ett år sen jag blev gravid.. vi sa precis sådär, "Nu har vi semester, då slappnar vi av o så blire när de blir" ;)
  • needtobreathe
    FruW skrev 2011-08-10 09:11:28 följande:
    10:40, ja jag hoppas det!!!
    Ååååh lycka till!!!!
  • needtobreathe
    Mimmi, va skönt att karusellen me IVF är igång iallafall! Kanske står du där innan me plus på stickan ändå ;) Om inte så är hjälpen inte långt borta nu!

Massa kramar!
  • needtobreathe
    FruW skrev 2011-08-11 13:21:13 följande:
    Tack sofy, ja jag försöker tänka så. O att det är fånigt av mig att va rädd för smärtan vid äggplock o återföring, går allt som det ska sa ju ngt komma UT också, o det ska visst kunna kännas en del... Har jag hört.. ;)

Haha äeh! Jag tycker faktiskt värkarna va de absolut värsta, hypertont värkarbete i 18 timmar tog på krafterna ;) Däremot krystvärkarna o när han skulle ut me huvudet va inte alls hemskt egentligen. Jag skrek bara "Nu ska ungjäveln uuuut" o så tryckte ja för kung o fosterland, o undan gick de ;)

Du kommer klara de galant!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3