Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2011-06-23 08:57:00 följande:
    Tack ska ni ha...jag är fånig jag vet...
    Jämförde bara med förra gången och då fick jag det mycket starkare..ska försöka slappna av...
    Jag fick inte max förrän typ en vecka efter BIM.. mina va mycke svagare än dina såhär tidigt ;) Och kom ihåg att jag blödde maaassor, + hade bruna flytningar tills v 13-14 me Devin pga proggisarna, dom retade upp slemhinnan.. och molvärk hade jag så jag ville dö, kunde inte annat än ligga ner annars var de förjävligt.. de kommer gå fint nu, men jag förstår dina tankar, o din oro - absolut! Tänker på dig! Hoppas ni får en trevlig resa ner idag!

Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-06-23 11:24:17 följande:
    Vet inte men ökar inte HCG typ var tredje dag?
    Varannan.
  • needtobreathe
    MCT;

Kom bara ihåg i bakhuvuet att jag blödde MASSOR av mina proggisar, de va färskt rött, brunt, massvis av klumpar o koagulerat blod, orange.. alla möjliga färger.. o de rann längs benen.. men de gick bra! De va bara pga vagitorerna.. retade slemhinnor, inget annat!

Håller alla tummar!!

Kram!
  • needtobreathe
    LisaVäntar skrev 2011-06-27 11:34:16 följande:
    Precis.. så respektlöst! ;) Hur länge väntade du innan du sökte hjälp? Det har gått 4 månader ungefär nu när den har betett sig så konstigt.. Gick du till gyn eller till kvinnokliniken? Kommer bli så nere om jag ringer o inte får hjälp..
    OM du inte skulle få hjälp genom landstinget så sök privat! :) Går oftast snabbare också.
  • needtobreathe
    LisaVäntar skrev 2011-06-27 11:48:38 följande:
    Jag gick till en privat gyn med alla mina blödningar, innan det blev för mycket o kom på kvällarna så det blev akuten. Han var jättebra... men usch, orkar inte riktigt :S Å andra sidan orkar jag inte inte vara gravid heller, så det är väl lite pest eller kolera ;) Är så vansinnigt trött på att bli stucken, ligga i gynstol, göra VUL o bli klämd o känd på..
    Det var jag också.. o under graviditeten var det otaliga besök i gynstolar o på sjukhus, men i slutändan - SÅ värt det!! Hade 3 MF förra året, 4e graviditeten blev Devin.. innan det hade jag 2-3 som inte bekräftats på sjukhus men av mig själv genom gravtest.. höll på o ge upp, men tur att jag inte gjorde de..

Nu är lilla herren snart 3 månader o världens goaste grabb! Ge aldrig upp..

Ni är så förbannat starka som kämpar på, håller tummarna för er alla!
  • needtobreathe
    Mct;

LYCKA TILL idag!!! Devvan o ja tänker på dig! Messa mig när du e klar! Min mobil är igång igen om 30 min! Håller på o intallera allting igen, krångliga iphone! ;)
  • needtobreathe
    Mimmi och Havsklippan;

Ni är fantastiska båda två! Devin och jag hejar på er! Snart ska ni få era efterlängtade plus och bebisar!

Massa kramar från oss! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe

Tjejer, det här gör det värt att aaldrig ge upp!

Devin som blir 11 veckor idag! Om exakt 19 minuter!

• needtobreathe
    SoMa72 skrev 2011-06-28 15:40:02 följande:
    Men gullpluppen! Hjärta Jorå, en vacker dag ska vi oxå ha en sån där fining... Flört
    KLART som fan ni ska! :D Om inte finare? ;) Jag menar.. ingen mamma är ju partisk, hahaha! ;)

Ledsen om ni tar illa upp av bebisbilder, men ni är så jävla fantastiskt starka hela högen härinne, och jag vill aldrig att ni ger upp hoppet! Det är de sista som överger människan, utan de är man ingenting.. blod, svett och tårar.. nångång kommer de gå bra! Jag höll på o ge upp, läkaren sa till mig under utredningen att ibland hittar man inga fel, o ibland kanske de inte går på naturlig väg ens.. jag såg svart då.. och hela graviditeten förnekade jag att han skulle komma ut levandes o frisk, jag såg allt dåligt som kunde hända.. och dom första 9 veckorna av hans liv var jag inte mig själv, förstod inte att han var min, att han var här.. jag mådde skit! Men NU för första gången mår jag bra, jag njuter efter år av helvete me MF, undersökningar, utredningar, o en hemsk graviditet.. de lilla livet är mitt allt och han kommer alltid finnas där för mig!

Jag önskar er verkligen fina plus snart, och mysiga graviditeter! Men njut av livet sålänge och vad de har att erbjuda, god mat, sol, vänner, vin.. u name it.. le åt livet så ler de tillslut mot er också!

Hjärta
  • needtobreathe
    Saftmedbulle skrev 2011-06-28 16:05:08 följande:
    Varför fick du nej först av Danderyd? Verkar väldigt godtyckligt inom allt det här... Har just själv haft mitt tredje missfall och har "rätt till" utredning, men har ingen ANING om vart jag ska vända mig... :(
    Sök privat är mitt tips! De brukar va bäst, kortast väntetider också.. men de varierar såklart - bara hoppas de är ett bra ställe! Jag hamnade på Ultragyn genom Vårdguiden vid mitt 2a MF förra året, även där de 3e upptäcktes, o då fick ja utredning + kontroller där! Jättebra. Bor i Sthlm!

Vart bor du?

Och självklart kan ja påminna dig igen.. ;) Man glömmer lätt bort allt i karusellen.. och som sagt, de tog mig ett bra tag efter all skit att må bra igen. Men NU så!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3