• Achillea

Vad använder du för shampo?

Som frågan lyder, vad använder du för shampo, alltså sort?
    Om det inte är någon av ovanstående så berätta gärna vad du använder
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad använder du för shampo?
  • logg81

Annat: Något billigt skit från ÖoB. Frukt....någonting. En grön flaska men det är inte fructis...

Jag testade att göra schampo på tvättnötter men antingen gjorde jag fel eller så passade det inte min hårtyp. Jag vill verkligen hitta ett miljövänligt alternativ eftersom jag har svår allergi och svåra eksem. Men jag har tömt mitt förråd på ideer om sånt som kan funka.... det suger lite...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Hypnotica

Tips:

wondertree.se/ säljs ett schampoo som är baserat på tvättnötter. Använder det själv och det är ingen skillnad mot ett vanligt schampoo men passar säkerligen folk med känslig hårbotten utmärkt.

• logg81
    Hypnotica skrev 2010-05-22 15:29:03 följande:
    Tips: På wondertree.se/ säljs ett schampoo som är baserat på tvättnötter. Använder det själv och det är ingen skillnad mot ett vanligt schampoo men passar säkerligen folk med känslig hårbotten utmärkt.
    Åhhh.... tack! Ska genast kolla upp det
    Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Achillea

kanske ska tillägga själv använder jag egengjord tvål baserad på oljor, helt underbart

• ääni
    Achillea skrev 2010-05-23 00:28:58 följande:
    kanske ska tillägga själv använder jag egengjord tvål baserad på oljor, helt underbart
    Recept?
  • ääni
    Istapp skrev 2010-05-22 17:29:17 följande:
    Green People. Shampo utan SLS och annat skit som parabenet osv.
    Dum fråga men utan SLS så skummar det inte va? Går det ändå smidigt att fördela det i håret?
  • Achillea
    ääni skrev 2010-05-23 00:30:42 följande:
    Recept?
    OJ finns massor, gör ju själv så helt efter smak-
    Är skönt att slippa sls och annat blaj, får bara sår och utslag av det. så ja en vanlig tvål kan innehålla shea,mandelolja,caster oil m.m. Finns massor med recept helt beroende på vilken hårtyp dock tar det ju ca 8 veckor innan man kan använda tvålen
  • ääni
    Achillea skrev 2010-05-23 01:06:11 följande:
    OJ finns massor, gör ju själv så helt efter smak- Är skönt att slippa sls och annat blaj, får bara sår och utslag av det. så ja en vanlig tvål kan innehålla shea,mandelolja,caster oil m.m. Finns massor med recept helt beroende på vilken hårtyp dock tar det ju ca 8 veckor innan man kan använda tvålen
    Ok tack! Jag har alltid undrat om allergener finns i olja. Alltså jag tål inte nötter t ex.
Svar på tråden Vad använder du för shampo?