• Achillea

Vad använder du för shampo?

Som frågan lyder, vad använder du för shampo, alltså sort?
    Om det inte är någon av ovanstående så berätta gärna vad du använder
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad använder du för shampo?
  • Bubblan83

Annat: Maria Nila just nu, annars brukar det bli TIGI

• Amlin
    071001 skrev 2010-05-21 10:49:50 följande:
    Denebola och Amlin, tack för svar. Låter som en process som inte passar mig rikgit då jag har lockigt/frissigt hår som jag plattar rakt vilket kräver sina produkter.
    Håret blir vanligen lockigare när det börjar må bättre, så vill du slippa dem så är det nog inte rätt metod för dig.

Det frissiga däremot kan mycket väl försvinna av en sådan tvättmetod. Det har mitt "friss" gjort iaf.
  • Denebola
    071001 skrev 2010-05-21 10:49:50 följande:
    Denebola och Amlin, tack för svar. Låter som en process som inte passar mig rikgit då jag har lockigt/frissigt hår som jag plattar rakt vilket kräver sina produkter.
    Om du vill slippa frissigt hår är balsammetoden absolut bra! Den låter håret behålla sin fukt och torkar inte ut håret som schampo gör. Däremot, om du absolut inte vill framhäva dina lockar kanske det är bäst för dig att du fortsätter som du gör. Jag är inte ute efter att missionera för att tvätta utan schampo (jo, jag berättar ju för de som vill veta, men jag vill inte tvinga på någon det), men om du vill läsa på lite mer om schampofria metoder för i synnerhet lockigt hår, så rekommenderar jag lite läsning på lockig.se

Men, du får göra som du vill, whatever floats your boat!
  • 071001

Jag sparar till längre hår nu och då gillar jag när det är lockigt (lite Carrie i SATC-aktigt blir det) så då ska jag absolut testa metoden då!

• Queequeg
    071001 skrev 2010-05-21 10:36:56 följande:
    Har alla ni shampo-experter tips för nån som vill ha en djurengörande produkt som får ur all skit och fettet?Kan säga att tex Matrix Biolage inte funkar alls på mitt hår.
    Redken har ett djuprengörade shampoo som heter Hair cleansing creme shampo och är jättebra när man vill ha bort stylingprodukter

Mitt svar angående TS är: annat, andänder Redkens shampo
  • Amlin
    071001 skrev 2010-05-21 10:54:59 följande:
    Jag sparar till längre hår nu och då gillar jag när det är lockigt (lite Carrie i SATC-aktigt blir det) så då ska jag absolut testa metoden då!
    Kom gärna in och kika i tråden som Denebola tipsade om.

Det fina med sådana här metoder är ju att man lätt kan sluta igen om det inte passar för ens eget hår eller livsstil. Typ.
  • Denebola
    Amlin skrev 2010-05-21 10:59:13 följande:
    Kom gärna in och kika i tråden som Denebola tipsade om. Det fina med sådana här metoder är ju att man lätt kan sluta igen om det inte passar för ens eget hår eller livsstil. Typ.
    Precis. Och det skadar aldrig att testa något nytt
  • 071001

Jag ska absolut kolla in länken och testa, jag är inte rädd för nya grejer!

Queegueg, Redken alltså? Okej, inte gillat de produkter jag testat därifrån men om det är djuprengörande kan jag ge det en chans. Tack!

• Lisa1976

goldwell colour schampo
    Trésemmé balsam.

Nån mer som är irriterad på Tresemé? 700 ml utan pump! och den ska man svinga i duschen! Nä! Fixa en pumpflaska Tresemme! Jag tänkte skruva av korken och sätta dit en annan pump men det var ju inte ens skruvkork!

Svar på tråden Vad använder du för shampo?