Anonym (Fet) skrev 2010-05-23 10:47:01 följande:
Det är det som är svårt att tro på i mitt fall - men jag rör på mig, tycker jag rör på mig ganska mycket också, i alla fall bör det ha påverkat min vikt. *Jag går stavgång 3 gånger i veckan i kuperad terräng i mellan 40-60 min. *Jag har en crosstrainer hemma som jag tränar på minst 3 gånger i veckan i minst 15-20 min åt gången. *Jag kör ett lätt styrketräningsprogram (situps, armhävningar, knäböj och övningar med hantlar) också detta minst 3 gånger i veckan. *Jag är ute och går varje lunch på jobbet i 20-30 min. Jag äter; Frukost - pulverdrink eller äggröra på två ägg Mellanmål - 1 frukt Lunch - pulverdrink (går 20-30 min promenad) Mellanmål - 1 eller 2 frukter Middag - oftast någon sallad med kött/kyckling eller soppa, äter inte särskilt mycket rena kolhydrater. Jag går kanske ner max 1 kg, men sedan på helgen äter jag ett normalt mål mat, och då snackar vi inte överdrivet på något sätt, sist var det kycklingspett, lite jordnötssås, mycket wokade grönsaker med lite nudlar. Unnade mig en liten bit paj med en kula glass - och poff dagarna efter är det kilot/kilona jag gick ner under veckan - ett minne blott. Jag blir så trött, och uppgiven för jag har trots allt en maaaaaaassa kilon att gå ner. Jag borde dels gå ner mer, dels borde inte ETT normalt mål i veckan försöra en hel veckas kämpande...
Du rör dig bra! Mycket mer än de flesta. Duktigt kämpat!
Det jag spontant tänker på när du skriver ner det du äter är att du äter för lite och därför orkar du inte heller fortsätta likadant över helgen. Du måste hitta något som funkar 7 dagar i veckan. Rekommenderar verkligen att du kollar upp viktväktarna och deras nya system. Sen så verkar du inte få i dig tillräckligt med proteiner. Jag gjorde en mätning ett tag sedan och då kom det fram att för att gå ner i vikt bra och på ett vettigt sätt måste jag få i mig minst 108g proteiner/dag. En kycklingfilé innehåller ca 30g. Vad är det för pulverdrink du äter? Om det är Herbalife så borde du få i dig tillräcklig med proteiner eftersom de satsar just på att man ska få i sig proteiner och fibrer så att man går ner hälsosamt och håller sig mätt. Är det tex nutrilett så är det bara bajs. Jag har själv druckit herbalife till frukost i flera år eftersom jag har svårt med frukost. Under en period hade jag inte råd och köpte då nutrilett. När jag på gymmet gjorde sådan spec vägning kom det fram att jag gått ner 0,6kg i muskler vilket inte alls var bra. Min personliga tränare sa att jag äter för lite proteiner. Gick hem och kollade på nutriletten och den innehöll över hälften så lite som herbalife. Tog även sen sådan under dagen ibland om jag inte hann äta.
Försök få i dig mer proteiner och fibrer. Ät tex keso med kalkonskicka till mellanmål, det är lätt och proteinrikt. Keso är även gott med tex äpple. Försök hitta ett sätt att äta som håller varje dag.