Anonym (Fet) skrev 2010-06-04 08:51:32 följande:
Eftersom du vet hur det fungerar får du gärna dela med dig av dina metoder - skriv gärna vad du äter och hur mycket du tränar. Vad är det som du unnar dig som får vågen att stå still?
Jag unnar mig inga "saker" - jag unnar mig en normal måltid enligt tallriksmodellen, eventuellt kan jag unna mig en glass under helgen, en strut/pinne, inte en Big pack.
Det är de två sakerna jag "unnar" mig, som egentligen inte borde påverka min vikt något, med tanke på att jag håller en väldigt låg kalorinivå i övrigt och tränar mycket - enligt de flesta dietmetoder. Skulle jag äta enligt Viktväktarna skulle jag kunna "unna" mig detta dagligen, enligt deras metod och de propoints jag fått tilldelat.
Nej, alla viktminskningsmetoder fungerar uppenbarligen inte. Det enda som ser ut att fungera för min del är om jag lever på vatten och tränar 4 timmar om dagen, men det ser jag ej som ej hållbar diet som kommer leda mig i mål.
Jag ser det dock som något "normalt" att man ska kunna gå ner på att leva på mellan 800-1200 kcal, och minst 1 timmes träning om dagen. Jag ser det inte som att allt är normalt när jag vecka in och ut lever på 800-1200 kcal om dagen, kanske hamnar på 2000 kcal (vilket även det är under normalt) på lördagen och tränar i princip dagligen. Jag ligger back med dryga 1000 kcal om dagen mot vad jag borde äta, äter ej kolhydrater, och tränar så jag i princip med råge förbrukar det jag sätter i mig.
Denna vecka är resultatet på detta ett helt hekto - det ser jag ej som normalt.
Vilken metod jag än har testat så har dom fungerat. Jag är ärlig nog att säga att dom inte har passat mig. LCHF var min favorit......tills jag blev sugen på nypotatis. Det är inte metodens fel att potatis innehåller så mycket kolhydrater så det gick åt skogen.
Nutrilett var också bra tills jag kände att jag ville tugga ordentligt. Listan kan göras hur lång som helst men summa sumarum så är det mina egna val som gjort att jag inte fått till det.
Nu är jag medlem på viktklubben och jag sår sakta men säkert ner. Har skador efter en trafikolycka som gör att jag inte kan träna upp mig så kroppen förbränner men det gör inget egentligen och det är här mina dåliga val kommer in.
Gubben kan lätt cykla en träningsrunda på ca 8 mil och någon gång känner han att han vill kanske unna sig en påse ostbågar eller liknande. Och som stöttande sambo hänger jag på trots att jag inte rört mig en meter.
Jag vet att det är åt helvete men det är samtidigt ett val jag gör.
Vi är båda med i viktklubben och dom veckor vi väger in och har gått upp får vi böta 100 kr i en burk. Det går till semesterkassan. Och ja, där är en hel del i den burken =)
Så mina ostbågar blir dyra.
Du kommer inte att gå ner förrän du inser dina egna fel. JAg säger inte att allt du gör är tokigt men 800 kalorier är vansinne. Du svälter ju. Jag äter 1300 men har inte så mycket övervikt.