• skytt81

Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11

Startar en samlingsplats för oss i Umeå som väntar barn till vintern!

Det finns väl redan sommar och höst-trådar men här tänkte jag att vi som väntar barn någongång mellan november 2010 - februari 2011 kan samlas. Men självklart är ni välkomna även om ni har BF strax före eller efter dessa månader också.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 15:54
    BF-lista: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m52717279.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 23:01
    När vi fått våra bebisar hänger vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m55824101.html

• Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11
  • Ellabay

vi är också i barnvagnsdjungeln! Ena stunden vill jag ha citycrossen och i andra stunden en trehjuling från teutonia.. och nu är vi inne på antingen en emmaljunga nitrocity eller en teutonia cosmo med två svängbara hjul där framme...

Jag håller på att bli galen!

• syskon2011

Jag har ju vagn sen sonen - men velar på syskonvagn men avvaktar till bebis kommit så får vi se om det finns behov eller om ståplatta räcker? Sonen är ju ändå 2,5 år då så jag hoppas det räcker med vagnen vi har. (En emmaljunga som vi köpte begagnad av en vän så den är väl snart en 7 år tror jag).

På Brio Happy och Kronan kan jag inte säga så mkt MEN Kronan är ganska tung och har sämre andra handsvärde men hur funktionen är vågar jag inte säga något om då jag inte använt den själv.

Teutonias trehjuling är så lättkörd! stor skillnad på CityCrossen och trehjulingen (har vänner som har båda) allt beror ju på var du ska köra vagnen!

• Ellabay
    syskon2011 skrev 2010-05-31 12:10:14 följande:
    Jag har ju vagn sen sonen - men velar på syskonvagn men avvaktar till bebis kommit så får vi se om det finns behov eller om ståplatta räcker? Sonen är ju ändå 2,5 år då så jag hoppas det räcker med vagnen vi har. (En emmaljunga som vi köpte begagnad av en vän så den är väl snart en 7 år tror jag).På Brio Happy och Kronan kan jag inte säga så mkt MEN Kronan är ganska tung och har sämre andra handsvärde men hur funktionen är vågar jag inte säga något om då jag inte använt den själv.Teutonias trehjuling är så lättkörd! stor skillnad på CityCrossen och trehjulingen (har vänner som har båda) allt beror ju på var du ska köra vagnen!
    jo, vi vill ju ha en lättstryd vagn som ska funka lika mkt här uppe i norrland som i sthlm där jag har min familj och kommer vara där nere en hel del.
    men vagnen ska ju fungera i snön. men tror vi är lite sugna på emmaljungas nitrocity vagn med två svängbara där framme.  imorn ska vi till barnenshus och babyproffsen igen och klämma lite..
  • oktoberärtan

Jag har faktiskt turen att få "ärva" min brors barns vagn, han fyller tre år i år så det är dags för han att överge den vagnen :) Tror att det är en Emmaljunga men är inte helt säker. Känns dock ganska så skönt att slippa punga ut 6-8000 tusen på en vagn, nu kan man ju lägga dom på en massa annat kul till bebben :)

• skvaddro
    Ellabay skrev 2010-05-31 11:44:26 följande:
    vi är också i barnvagnsdjungeln! Ena stunden vill jag ha citycrossen och i andra stunden en trehjuling från teutonia.. och nu är vi inne på antingen en emmaljunga nitrocity eller en teutonia cosmo med två svängbara hjul där framme...

Jag håller på att bli galen!
    Ja visst blir man galen!!!!! Hur ska man kunna bestämma? jag tror (och hoppas!!!) iofs att om man har sollat och bara har två vagnar kvar så blir man nog nöjd vilken man än väljer =) Jag har bäst känsla med brion, men kronan har många bra "detaljer" som jag gillar! Praktiskt står mot känsla!! Svårt!!
    oktoberärtan skrev 2010-05-31 22:11:54 följande:
    Jag har faktiskt turen att få "ärva" min brors barns vagn, han fyller tre år i år så det är dags för han att överge den vagnen :) Tror att det är en Emmaljunga men är inte helt säker. Känns dock ganska så skönt att slippa punga ut 6-8000 tusen på en vagn, nu kan man ju lägga dom på en massa annat kul till bebben :)
    Vad skönt att få ärva en vagn! =) Ja fy va dom kostar alltså...å de är ju inte bara vagn man behöver/vill ha!! =) Varit å fyndat på lilla mirakel? =)
  • oktoberärtan

Näe har inte hunnit besöka dom än, men rean blir väl bara mer och mer ju längre tid det går hehe SÅ måste väl ta och kika in där någon dag framöver iaf :)

• skvaddro

Tror det är sista veckan nästa! 50% den här veckan och nästa å sen stänger dom!?? som jag har uppfattat iaf! Så skynda fynda! =)

• skytt81

Härligt för er som känner bebisen röja runt där inne! Jag går in vecka 13 idag och det känns jätteskönt, men det lär väl dröja innan jag känner nått från min inneboende. :)

Jag har funderat på en Emmaljunga City Cross men blir så osäker! Vill ha en vagn som inte väger för mycket och är för klumpig, men som ändå känns rejäl och funkar på vintern när det är en massa snö. Är lite rädd att vagnar med svängbara hjul blir jobbiga att dra i snöväder. Vi ska bara köpa sittvagn (ev.med mjuklift), ingen liggkorg. Har en gammal vagn med liggkorg som får duga som liggvagn precis i början.

• syskon2011

Emmaljunga City Cross fungerar super i snön MEN den är tung att lasta i och ur bil om man har en bil med högt bagageutrymme eller en kant.

Var in på LillaMirkael nu på fm det finns mkt kvar men det är ändå rätt urplockat - köpte en ammningst-shirt (tidigt men halva priset och jag vet inte var min gamla är), en mössa från Lundmyr of Sweden. har tidigare köpt en lasse åberg-body och byxa så fin men svindyr tom med rabatt... får PoP att framstå som billiga.

Längtar till man gått ut med bebisnyheten så man inte måste stå och ducka i bebishyllorna eller fejka presentplaner har berättat för två kompisar (mina närmaste vänner) men inga andra och är så velig på när resten ska få veta. Ni som har bf kring okt-november har ju säkert berättat nu? När ska ni berätta eller när berättade ni?

• skytt81

Vi har ingen bil och behöver inte ta hänsyn till det i alla fall! Men såklart vill jag ändå inte ha en tung och klumpig vagn. Tycker Citycrossen verkar lätt jämfört med många andra? Om man ser på viktspecifikationerna i alla fall.

Vi har berättat för de flesta som står oss nära redan. Många i vår närhet visste om att vi hade svårt att få barn och genomgick IVF, så det var inte så hemligt ens före. :) De som inte vet får nog veta när det passar, är ju i vecka 13 nu så det känns okej att berätta när som.

Och jag håller med om priserna på Lilla Mirakel, de är rätt så saftiga trots rabatter. Får se om det blir nått köp där eller om jag låter bli.

Svar på tråden Vi som väntar vinterbebisar i Umeå 10/11