Inlägg från: Anonym (jag också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag också)

Varför får man inte till nr 2??

Samma här! Vi har också ett barn som snart fyller 3 år och han blev till utan problem men nu har vi försökt i nästan 2 år utan resultat. Vi har gått på utredning och min man som är äldre har totalt 39 miljoner spermier/ml, men i simtestet 1,9 miljoner/ml och det måste vara 3 mln, så detta kan vara anledningen. Han ska lämna ytterligare ett prov för att kolla så det verkligen är så.
    Jag kände mig mycket ledsen och stressad men nu har jag slappnat av och tänkte försöka ett år till på naturligt väg och om det inte blir något så gör jag IVF.
    Hur gamla är ni som har män med dåliga spermier? Jag är 32 och min man 50.
  • Anonym (jag också)
    Anonym (samma läge) skrev 2010-05-27 00:14:44 följande:
    "Vi fick inte veta om simtestet, menar du då testet som görs i provrörsmiljö? Det skrev de om, men bara typ att de inte rörde sig så bra i provrörsmiljö, fick inga siffror..."
    Jag ringde för att fråga om resultat och då fick jag reda på dessa siffror. De sa att det ska vara totalt 20 mln/ml och han hade 39 så det var mycket bra, men i simtestet var de för få (1,9 i stället för 3 mln). Vet inte riktigt vad de menade med simtestet.

Jag väntar ivrigt på nästa provresultat men det får vi först efter sommaren. Intressant att få veta om det blir bättre eller sämre. Mannen tar varma bad flera gg i veckan och det gör nog inte saken bättre:(
  • Anonym (jag också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-05-29 21:57:17 följande:
    Är det ngn som har BIM i dagarna då?Själv är jag mitt emellan ägglossning å BIM.... denna väntan...Pratade med min väninna idag som nyligen blivit gravid... De hade ju inte planerat detta och egentligen vill hon inte ha ett till barn av diverse anledningar som jag kan förstå..Men hon kommer nog behålla barnetMen det är detta- jag är så ledsen, varför kan inte JAG då få bli gravid? Som verkligen längtar? Känns så orättvist!Till råga på allt så kan hon egentligen inte ens bli gravid... (trånga äggledare kan det ha varit)... första kom ju via ivf. MEN JAG DÅÅÅÅ???????Frisk å längtar!!
    Samma här:( Min bästa väninna blev gravid. När blir jag det?
    Jag är också mellan ägglossning och BIM, 10 dagar kvar. Med varje dag växer hoppet men jag vet vad det blir sedan-besvikelse. Att man aldrig lär sig.
  • Anonym (jag också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-05-30 20:21:32 följande:
    Undrar om inte måndagen den 7:e är min BIM dag.,.. Runt om den dagen iaf.Nä, man lär sig inte, man hoppas varje månad och blir så ledsen när mensen kommer..En gång blev jag skengravid på riktigt, hugg i livmodern ca 7 dgr efter ägglossning (tjooo, är det ägget som fäster!?), nidbödning (som var ngt annat tjafs då), molande värk från det att jag kände hugget (tjooo- är det livmodern som börjar vidga sig?)Hahahahaaaa, mensen kom såååå punktligt!!!Jisses vad ledsen jag blev då.... Var nästan helt bomb på att jag var gravid med alla dessa symtom...Fast å andra sidan... Men första barnet blev jag öm i tuttarna direkt runt BIM. Känner aldrig av dom annars, inte ens vid mens.Så skulle dom bli ömma- då skulle jag hoppa högt av lycka!
    När jag blev gravid med första barnet på tredje försök har jag inte märkt något alls, jag visste inte alls när jag hade ägglossning, först 3 dagar efter BMI köpte jag test, vilken skön överraskning.
    Nu har jag försökt att bli gravid sedan oktober 2008 och jag har koll på ägglossning och var skengravid ca 4 gånger. Vad jobbigt! Nu försöker jag att ignorera alla symptom, PMS skilljer sig inte från gravidsymptom, eller hur?
  • Anonym (jag också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-06-01 12:20:31 följande:
    Usch, sitter här å surfar runt i forumen och läser gravsymtom, folk som äntligen plussat mm..
    Jag blir så avis, jag blir arg på mig för att jag plågar mig så, jag blir ledsen för att jag inte lyckas....
    Önskar jag kunde släppa detta nu.
    Fast det enda som skulle få mig att sluta tänka på ägglossning, bim och bebbe i magen är just en... bebbe i magen.
    Tack på förhand.
    {#lang_emotions_wink}
    Lycka till!  Någon gång måste det lyckas. Spännande när det blir. Eller om det blir...
  • Anonym (jag också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-06-07 12:56:47 följande:
    fan!
    helvete!
    Jag ska nog säga samma imorgon:(

Men med cykl på 24-25 dagar blir det snart nästa ÄL:) Fördelen med korta cyklar.

Har du börjat med en utredning än? Vi ska ha alla resultat i september verkar det som. En så länge vet jag bara att allt är bra med mig och att det bara är mannens undersökning som vi väntar på.
  • Anonym (jag också)
    Anonym (vill också) skrev 2010-06-07 20:13:08 följande:
    Funderar på om jag inbillar mig symptom på ÄL, Gravid eller mens... Något ömma bröst, konstig känsla i nedre delen av magen, vissa stickande hugg.... Bubblig i magen och INTE sugen på choklad.... Gillade inte choklad förra gången jag var gravid, brukar äta nån bit mörkchoklad varje dag annars  
    Så hos mig är nästan inga chans att vara gravid nu för jag äter choklad varje kväll. Skrattande
    Och när jag var gravid gillade jag inte choklad, inga godis, bara riktig mat. Och så blev det en pojke.Skrattande
  • Anonym (jag också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-06-07 20:48:32 följande:
    Vi påbörjade en utredning innan dotter kom. Jag ok, mannen hade få spermier å slöa. Men han har två barn sen innan, vi har ett gemensamt.
    Strax efter vi hade påbörjat utredningen så blev jag gravid..

Så det hänger väl lite på spermierna antar jag...Proppar i honom zinktabletter nu =) Kanske har de börjat verka tills nästa ägglossning...som jag kom på infaller när vi är åt olika håll.
    Attans! Då hoppar det över nästa chans. Skit.
    Stackars dig som inte har din kille när du har ÄL, tråkigt:(
  • Anonym (jag också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-06-08 10:28:14 följande:
    Ja, jag hör detsamma... Av dom som vet att vi försöker....
    Men man måste ju ha kolla på ägglossning! Då tänker man ju på det! Då blir det automatiskt en spänning inför BIM- då tänker man på det oxå!
    Vi har försökt i....16 månader nu tror jag... Det tog väl lite längre för första barnet... Så visst- det kan ju slå till när som! Men så är det ju det...jag vill att det ska hända NU- dels för mannen då är äldre, dels för jag vill ha barnen i någolunda samma ålder....
    Fast visst, mina syskon är 6 å 8 år äldre, och vi funkar ju jättebra ihop...
    Men ändå...NUUUUUU!!!
    Jag skulle gärna vilja göra ivf, det får vi ju i så fall bekosta själva eftersom vi har ett gemensamt barn sen innan men.... skit samma! Eftersom det antagligen beror på spermiernas slöhet så skulle det nog ta sig lätt via ivf sa en gynekolog till mig..
    Men det vill ju icke gubben...."det ska komma naturligt" Gaaaah! Tänk vad ett lyckat ivf skulle befria MIG för månaders av oro å tankar! Om det nu hade lyckats...Men då hade vi iaf gjort allt vi kunnat...
    Jäkla envisa gubbe.....
    Undrar om man kan sno till sig några simmare? =D
    Låt honom välja: IVF eller så lämnar du honom. Eller kanske förklara för honom hur viktigt det är för dig. Min man är inte heller så pigg på IVF men jag berättade för honom hur mycket jag vill flera barn. Vi kompromissade, vi försöker naturligt ett år till, sedan gör vi IVF.

Lycka till!
  • Anonym (jag också)

Mellan mig och min syster är 17 månader och det är perfekt. Men med mer än 3 år mellan barnen verkar vara hopplöst för barnen. Däremot i landet som jag kommer ifrån (Polen) tycker de flesta att det är perfekt med 3 och mer år mellan barnen. Att det lilla barnet inte ska behöva dela uppmärksamhet, att det är lättare för mamman. Egoistiskt tycket jag.

Det blir tyvärr mer än 3 (kanske 4 eller 5) år mellan min son och nästa barn, men jag hoppas att  jag får flera barn sedan och kanske det blir bara 2 år mellan dem.

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??