Inlägg från: Anonym (jag också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag också)

Varför får man inte till nr 2??

Hej!

Jag har skaffat ägglossningstest, dyrt, 255 kr på apoteket, då får jag se om jag verkligen känner av ägglossning. Spännande:) Jag har också kortare cykel av rosenrot. Angående ev. missfall pga rosenrot tror jag inte så mycket. Det är ju så många som skriver att de blev gravida tack vare rosenrot. Och inget om missfall. Vågar ni ta rosenrot?

• Anonym (jag också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2010-08-28 11:13:45 följande:
    Jahopp. Vaknade i natt av ett otroligt illamående. Tänkte "nu är det kört" Men inget blod iaf. Tänkte att det var bäst med binda iaf.
    Hoppet fanns där, men mådde lite för illa för att våga tro det bästa.
    Nu har jag börjat blöda.
    Tipp topp.
    Vad glad jag blir.
    Äntligen.
    Gravid.
    Missfall.
    Livet är härligt.
    Beklagar!
    Jag har börjat använda ägglossningstest för förat gången i mitt liv, det var 7 st. i förpackningen, jag använde redan 3. Ingen ägglossning trots att jag är på dag 11. Kanske är det fel på mig och inte på min man som jag trodde? Det känns som jag har ägglossning men test visar att jag inte har! Tur att vi ska på utredning nästa vecka.
  • Anonym (jag också)

Tack Lilla jag för ditt stöd, ägglossning kom på dag 13:)

Ang. utredning så har vi börjat med det  i februari och det är inte klart än, men nu på onsdag ska vi i alla fall få reda på hur det står till med min man och vad vi kan göra för att få vårt efterlängtade barn.

Och ägglossningstest är jag beroende av, så fort jag får mens (för hur annars) åker jag till apoteket att köpa nya, vad bra att veta när man har ägglossning, jag litar inte längre på min kropp.

• Anonym (jag också)
    Anonym skrev 2010-09-05 11:48:31 följande:
    får jag fråga hur långa tid det tog innan ni fick komma på utredning?
    hur länge måste man "ha försökt" och vart vänder man sig?

lycka till, kramar 
    Tack!
    Vi vände oss till KSS, Kvinnokliniken, vi bor i Skövde. Det tog ca 3 månader innan vi fick komma på första besök, man måste ha försökt i över ett år utan resultat för att gå på utredning. Man måste bo ihop. Det som tog mest tid var att vänta på resultat på spermaprov. Första besöket hade vi i februari 2010. Nu väntar vi på mannens andra provresultat för det första var inte så bra och då får man göra om tre månader senare.
  • Anonym (jag också)
    Anonym skrev 2010-09-05 18:01:05 följande:
    okej.. tack..
    kostar allt detta något, isf ungefär hur mycket? 
    Det kostar bara ca 200 för besök  men om du skulle göra IVF så kostar det om man redan har ett barn. Jag tror att det kostar ca 60 000 för tre försök.
  • Anonym (jag också)

Hej!

Hör ni vilken nyhet! Jag som trodde i flera månader att det var fel på min mans spermier fick idag besked att det inte är några fel på honom. Läkaren sa: Oförklarlig barnlöshet. De tänker inte göra något åt den utan vi får försöka på egen hand eller vända oss privat till Göteborg för IVF.

Jag sa att det finns många par med oförklarlig barnlöshet som fick pergotime och blev med barn, men läkare tyckte inte att jag med min normala ägglossning skulle ta det och förstöra för kroppen.
    Men slutligen gav de med sig och vi har bestämt att jag får ta blodprov på dag 21 i två månader och sedan ska de bestämma om jag behöver pergotime.

Och de tyckte inte att jag skulle fortsätta med rosenrot så jag ska inte ta det än så länge.
    Nu blir det bara ägglossningsstickor och så hoppas varje månad att jag blir gravid. Och om det inte lyckas så gör vi IVF om ett år eller senare, vi får se. Förresten, i min ägglossningstest så visas det bara leende ansikten dessa två dagar som det är största chans att bli med barn. Hur är det med era tester?

• Anonym (jag också)

Var köper ni era stickor? Hur mycket kostar de? Måste jag köpa hela testet igen, med 7 stickor, för  255 kr? Eller finns det någonstans bara stickor att köpa? Jag har Clearblue digital.

• Anonym (jag också)

Ja:) Hoppet växer, 8 dagar kvar till BIM. Men ont i brösten känns som vid PMS.

• Anonym (jag också)

Hur gick det med din dotter? Gick det över?

Under dessa två år som jag har försökt att bli med barn har jag bara testat en gång, det var hemskt att få minus på graviditetstestet när jag trodde på 100% på min graviditet. Så jag tänker inte göra om det. Jag har bestämt att först på dag 30 ska jag testa men jag brukar få mens på dag 21-29. Nu är jag på dag 23 och vågar knappt hoppas eftersom jag vill inte bli besviken:(

• Anonym (jag också)

Vad tråkigt med så lång cykel, stackars dig. Jag har på 21-29 dagar, nu är jag på dag 26 men jag har inga känningar av PMS eller graviditet. Om mensen tänker komma så hoppas jag att den kommer snart och att jag slipper hoppas för mycket.

Jag försöker också komma på fördelar med att jag inte lyckats att bli gravid än. Mer tid för första barnet, minde trött, man kan göra roliga saker utan att ha en liten som man ammar. Det hjälper faktiskt:)

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??