Inlägg från: Anonym (jag också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag också)

Varför får man inte till nr 2??

Varför vill ni inte testa pergo eller göra IVF?

• Anonym (jag också)

Ang. pergo så det finns många tjejer som hade normal ägglossning och inte kunde bli gravida som lyckades med pergo och blev gravida, även min kompis. Två gånger dessutom. Hon har sina två barn tack vare pergo. Privata läkare ger recept men inte icke privata, vet inte varför. Det är svårt att få tag på pergo men jag hoppas att då när jag ska behöva ska det finnas:)

• Anonym (jag också)

Så vitt jag vet ca 200 kr för besök hos läkaren och ca 50 kr Pergo, en förpackning, så det blir mycket mycket biligare än IVF men framför allt skonsammare för kroppen, mer naturligt. Bra att testa innan man bestämmer sig för IVF. Bra att ha någon planering för att inte bryta ihop varje månad när mensen kommer.

• Anonym (jag också)

Jag ska vänta, jag vill så gärna vara höggravid på sommaren. Dessutom så mår man illa av pergo, så jag har inte så bråttom:) Jag ska till läkaren i augusti, jag har redan ringt dit och frågat om jag kan få pergo utan att behöva göra om alla undersökningar:)

• Anonym (jag också)

Hej:) Skönt att våren närmar sig:) När har du BF? Hälsningar:)

• Anonym (jag också)

Hoppas du mår bra! Lycka till:)

• Anonym (jag också)

Tack:) Sådär. Igen skengravid trots att jag bara är på dag 17, lång väntan:( Hur är det med dig?

• Anonym (jag också)

Hej! Ja, det är för tidigt men sedan igår är jag nästan säker på att jag är gravid:)

Jag är bara på dag 28 så jag ska inte hoppas för mycket, jag tar det lungt och på tisdag gör jag graviditetstest, om jag inte får mens innan. Det har hänt att jag har varit skengravid och sedan fick jag mens även på dag 30 så därför väntar jag på dag 31.
    Jag mår illa, brösten ömmar sedan dag 14, jag hade mensvärk på dag 26 men det kom ingen mens. Så det är bara att vänta. Om jag får mens blir jag inte för besviken för jag vill inte föda barn i december. Jag vill festa i sommar och dricka öl. Men å andra sidan det är bättre att ha ett decemberbarn än inget, eller hur?:) 

• Anonym (jag också)

Tack! Jag tänker mer på att lilla barnet ska vara yngst och kanske minst i klassen och på förskolan och att barnet ska inte vara 18 när alla andra i klassen är och får göra olika saker, gå på disco från 18 o.s.v.
    Om jag är gravid så det verkar att barnet ska födas 18 december;) Första sonen kom nästan på BF så jag hoppas att hans ev. syskon blir lika punktligt.
    Jag mår fortfarande småilla så jag tror verkligen på att det inte är skengraviditet. Men det visar sig om några dagar:)

• Anonym (jag också)

Ja, imorgon:) Och jag hoppas verkligen på pluss eftersom det är hemskt att gång på gång känna sig gravid och aldrig bli det på riktigt. Jag berättar imorgon hur det gick. Tack för ert stöd:)

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??