Inlägg från: Anonym (jag också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag också)

Varför får man inte till nr 2??

Det blev inget plus:(

Vilken besvikelse.

Aldrig mer att jag ska vänta så länge innan jag ska testa. Vilken dag brukade ni testa när ni misstänkte att ni var gravida? Jag har varit skengravid så många gånger så det känns helt  hopplöst. Att man kan lura sig själv så mycket.

Jag är från Polen.

• Anonym (jag också)

Nej, jag tror att jag blir den enda ogravida både här och bland mina kompisar, du lyckas snart hoppas jag.

Undrar varför har jag så ofta alla gravidsymptom men ingen graviditet. Nu har jag även fått mens men varför ont i brösten, mörkt framför ögonen, hunger, illamående och mycket mer från dag 20 om mensen kommer först dag 30? Kan det vara missfall? Men då skulle hormonerna vara kvar och det skulle ge utslag på stickan, eller hur?

• Anonym (jag också)

Tack, jag försvinner inte:)

Jag är mycket deppig att det inte blev något plus. Jag kände ju mig gravid i en vecka och jag planerade på nätterna när jag inte kunde sova livet med det nya barnet. Nu känns det bara så tomt. Det kändes så säkert att jag jag får vara höggravid i sommar och att jag ska få en flicka i september:(

Jag har googlat på skevgraviditet och har läst att man ska inte räkna dagar när man så gärna vill bli gravid för då finns det fara att man blir skengravid. Men jag vet inte om jag slutar någon gång att räkna dagar och att hoppas på graviditet så fort ägglossning är över.

• Anonym (jag också)

Jag förstår vad du menar. Jag ska inte vänta med att testa pergotime tills jag är 36, jag ska börja med det redan under sommaren tror jag, så att i november 2011 kan jag bli gravid. Om det nu funkar. Ska söka privat eftersom på sjukhuset efter utredningen ville läkaren inte ge mig detta, hon menade att jag hade bra ägglossning så det behövs inte. Men kanske det hjälper i alla fall.

• Anonym (jag också)

Krya på dig "vill också"!
    Vill du inte testa Pergotime? Jag har sett statistiken och det verkar att 70% av tjejer som inte kunde bli med barn blev gravida av det! Jag ska testa det efter sommaren:)

Jag är på dag 19 och har ömma bröst sedan dag 16, är det vanligt att ha ömma bröst så kort tid efter ägglossningen? Jag tror att jag hade ägglossning någon gång mellan dag 12-15.
    Jag hoppas att min mens kommer ganska tidigt och att jag inte ska behöva vänta till dag 31 för jag har ingen lust att vara skengravid igen.

• Anonym (jag också)

Grattis "Lilla jag!" När har du BF? Vad underbart att du lyckades med att bli med barn utan att behöva testa Pergotime eller IVF. Fantastiskt:) Lycka till på fredag:)

• Anonym (jag också)

Grattis "Lilla jag"! Vad ska hon heta? Kollade du också innan du fick första barnet?

"Vill också", min ÄL är också över, ont i brösten sedan dag 16, är nu på dag 24. Mensen kommer nog snart. Efter förra månadens skengraviditiet har jag inga förhoppningar om att jag är gravid. Det är bättre att tänka så än att vara skengravid varje månad.

Tänker köra med Pergotime efter sommaren, nu försöker jag att inte bry mig för mycket, kanske då lyckas det, vem vet:)

• Anonym (jag också)

Ja, det är bra idee att din man ska ta över nattningen. Jag har också en son på 3,5 och han trotsar inte så mycket men försöker sparka mig när han vill göra något och jag låter honom inte. Då säger jag till honom att så får man inte göra, det har hänt redan två gånger den här veckan. Vi har inga problem med att läga honom för kvällen för han somnar i vår säng medan jag läser mina böcker:) Han somnar ganska sent, ca 22.00, då är han rätt så trött.

Din dotter är avundsjuk, det är normalt och det kan vara så också när barnet är född. Visa henne att du älskar henne och be henne ofta om hjälp med bebisen så att hon känner sig delaktig.

Du kan även gå till BVC och fråga om råd osv.

Lycka till:)

• Anonym (jag också)

"Lilla jag", mensen kom på dag 28, jag blev inte alls förvånad, jag lovar att jag meddelar er om det blir plus någon dag, men jag har inga stora förhoppningar att det lyckas utan Pergotime, eller att det lyckas alls.

Jag längtar mig ihjäl efter att vara gravid:(

Lycka till ni som har mer hopp än jag:)

• Anonym (jag också)
    Anonym (vill oxå ha 2:an) skrev 2011-02-19 12:48:11 följande:
    japp.. tror jag har bim runt den 2 mars, så det är ett tag dit, vi sexar massa och hoppas på det bästa..
    jag också- jag längtar oxå som en tok efter att få vara gravid igen..
    Jag drömmer ofta på nätterna om att jag är gravid, åtminstone då kan jag vara det... Kommer knappt ihåg hur det är att vara gravid, jag födde ju min son 2007 så det var länge sedan.
Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??