• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2011-06-20 20:43:06 följande:
    Hur är det med er?

Jag väntar fortfarande på vattkoppor, min son blev sjuk den 9 juni så det blir två veckor på torsdag och på lördag reser vi på semester. Nu vill jag inte längre få det men vad kan man göra. Shit vad fel det blev.
    Hej!

Här är det bra. Tror dock storasyster har smittat lillan lite med sin förkylning. Trodde inte det var ngn fara när man ammade men hon nyser i ett å näsan låter lite snorig ibland. Får se... Storsyster vill ju pussas hela tiden och gärna vara ansikte mot ansikte hela tiden, desto mer när man ber henne ta det lilla lugna...
    Annars har det kommit lite småtrots....Lite knuffar mot korgen där lillan sover, kanske en lite fööör hård klapp osv..
    Men det lär ju bli lite värre när lillan blir större..
    Har ju en rätt avis storasyster som inte kan låta bli katterna ens, som hon tom har växt upp med.
    Sen har det börjat dyka upp magknip hos lillan oxå. Bara håller tummarna att det inte blir ett kolikbarn. Inte ett "riktigt" kolikbarn iaf...Lite då å då kan jag väl tänka mig är ok Oskyldig 
    Råden "sov när barnet sover" funkar ju inte här direkt då storasyrran inte går på dagis nu helt plötsligt när hon bev 15-timmarsbarn.... Tror kanske att hon får gå om jag betalar, vet inte... Så sett blev det lite fel årstid. Hade gärna sett att hon gått på dagis några timmar i veckan medans man vänjer sig vid att ha två barn att ta hand om..
    Hon lär ju bli rastlös...
    Denna veckan är det dock "inskolning" på nästa dagis, så nu är det 2 timmar i 3 dgr...Inte mkt att hurra för, men iaf så får hon träffa sina vänner... Rätt roligt att det är inskolning nu, sen sommarlov å SEN i typ v 33 ska hon till det nya dagiset. Dock är det precis bredvid, så hon har ju varit där förr å det är ett gäng från hennes dagis som ska flytta upp till det andra... Men det borde väl bli en lugn ny inskolningsvecka i höst antar jag...

Ha en trevlig semester, UTAN vattkoppor! Vi hoppas det blir lite fördröjt å kommer nästa vecka istället? Skrattande Eller, när ni kommit hem alltså. 

Å "vill också", du är väl på sermkmånad nu kan tänka. Mys =)

• Anonym (jag också)

Jag hoppas att vattkoppor glömmer om mig, jag ska tillbaka först i mitten av juli. Jag vill inte smitta alla släktingar. Men det är inget att göra, det blir som det blir. Men ju tidigare blir jag sjuk desto bättre, jag hoppas ju att jag blir gravid och jag vill inte vara gravid när jag tar mediciner som hämmar vattkoppor. Det är bättre att ta dem innan jag vet om att jag är graivid. Om det nu går så fort efter missfallet, det tog juz nästan 3 år förra gången!

Har du inte några släktingar (sambos barn, sambo,föräldrar) som kan ta hand om ditt äldre barn då och då?

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (jag också) skrev 2011-06-21 15:38:42 följande:
    Jag hoppas att vattkoppor glömmer om mig, jag ska tillbaka först i mitten av juli. Jag vill inte smitta alla släktingar. Men det är inget att göra, det blir som det blir. Men ju tidigare blir jag sjuk desto bättre, jag hoppas ju att jag blir gravid och jag vill inte vara gravid när jag tar mediciner som hämmar vattkoppor. Det är bättre att ta dem innan jag vet om att jag är graivid. Om det nu går så fort efter missfallet, det tog juz nästan 3 år förra gången!

Har du inte några släktingar (sambos barn, sambo,föräldrar) som kan ta hand om ditt äldre barn då och då?
    Nä, sambons släkt finns på Island och min släkt på östkusten....Men vi har ju vänner med barn, men hon gillar inte riktigt tanken på att bli lämnad själv än.... Nu på söndag är det kalas, nu har hon faktiskt sagt att hon vill att jag bara ska lämna henne och sen åka...får väl se hur det blir...  Glad
    Men det kan ju bara bli bättre....
  • Anonym (vill också)

Har precis mailat närmsta barnmorskemottagningen och hoppas på att få hjälp. Nu är det 18 veckor sedan jag hade mens senast!

Bröllopet blev kanon och någon bröllopsresa blir det inte, vi är inte den resande typen...

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2011-06-21 20:23:35 följande:

Har precis mailat närmsta barnmorskemottagningen och hoppas på att få hjälp. Nu är det 18 veckor sedan jag hade mens senast!

Bröllopet blev kanon och någon bröllopsresa blir det inte, vi är inte den resande typen...

Hjälp! 18 veckor! Låter inte så spännande.... hoppas du får snabb hjälp!
    Grattis till bröllopet, smekmånad funkar ju lika bra hemma Flört
  • Anonym (jag också)
    Anonym (vill också) skrev 2011-06-21 20:23:35 följande:

Grattis till bröllopet! Lycka till med mensen!
  • Anonym (vill också)

Äntligen ÄL!!! Första på lääääänge, håll tummarna nu, Brölloppet är över och pappa mår mycket bättre, kan dock fortfarande inte äta, men tränar på det, kan dricka iaf

Två veckors semester hjälpte nog det med!

Håll alla tummar och tår så går jag off line ett tag     

• Anonym (Lilla jag)
    Anonym (vill också) skrev 2011-07-10 21:24:21 följande:
    Äntligen ÄL!!! Första på lääääänge, håll tummarna nu, Brölloppet är över och pappa mår mycket bättre, kan dock fortfarande inte äta, men tränar på det, kan dricka iaf

Två veckors semester hjälpte nog det med!

Håll alla tummar och tår så går jag off line ett tag     
    Tjooo vad bra! Hoppas ni får utnyttja tillfället till max Flört
    Kanske inte är en myt det där med att man måste slappna av och inte tänka så mkt?
    Hoppas till tusen nu iaf!

Själv har man haft en riktig kolikkväll. Vill sova nu å hoppas på att tjejen oxå vill det.

Ha en myysig söndagskväll alla! Cool 
  • Anonym (vill också)

Då är det dax igen, den eviga frågan, hur många dagar före BIM kan man testa pos?

Gjorde ett test i fredags ÄL+5-6 dagar då jag kände att jag inte kunde släppa tanken på att vi kanske kunde ha lyckats och kunde jag ta en öl, lite vin osv med svärföräldrarna... Självklart inget utslag.

Nu mår jag lite illa som jag alltid gör mellan Äl och mens, jag gillar inte kaffe,  men det kanske bara är psykologiskt då jag inte gillade det sist jag var gravid osv... Blir snart galen!!!!

Har inget test hemma och SKA inte köpa något heller utan SKA vänta till efter helgen, mannen får hålla sig nykter med mig

• Anonym (Lilla jag)

Jobbiga väntan......ååååhhhh vad vi får hoppas på ngt positivt nu!!!!

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??