• Anonym (Lilla jag)

Varför får man inte till nr 2??

Vad vi kämpar jag å min sambo- varje månad. Privar inte ägglossning varje månad. Men ändå får vi inte till ngt syskon till vårt barn.... Jag känner mig hopplös, ledsen, stressad, uppgiven, arg- Ja allt!
    Tänk inte på det- jo tjena- vem kan släppa detta? Man känner ju när det är äglossning- klart man tänker på bebbe då. Man känner mensen- klart man hoppas på gravsymtom då...

VARFÖR kan vi inte få till det?
    Mannen är äldre så det är väl lite anledning till att jag vill att det ska hända NU och inte om några år..
    Plus att jag vill att det ska vara någolunda jämnåriga syskon. Vårt första blir snart 3...

Har försökt i 15 månader nu....

Usch och blä..

Vad ska jag säga mer- Jo- såklart har alla mina vänner med barn 2 st. Grannarna runt omkring har 2 barn eller fler.

Varför ska det så vara så svårt för oss? De har väl oxå önskat sig syskon till deras barn- OCH lyckats?
    Fan.
    Okej, vi vet att mannen har lite färre å slöa simmare, men vi har ju lyckats en gång iaf.... Fast det tog ju oxå tid...

Skulle kunna älta i evigheter... Några fler som inte får till tvåan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-26 20:48
    Hihi, vad är det jag har skrivit i början?
    Ska naturligtvis stå att vi prickar in ägglossning varje månad!! Var nog lite stressad =)
  • Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??
  • Anonym (vill också)

Känner mig forfarande inte speciellt gravid, men har haft lite molvärk i livmodern under dagen, när jag haft tid att ta det lungt. Maken har druckit öl nu ikväll och jag är bara glad att jag inte får. Har dock köpt hem alkoholfriöl till den dagen jag verkligen vill ha Annars tänkte jag frossa i goda juicer denna gång istället för att försöka med halvgoda alkoholfria viner. Fast vi har en riktigt god alkoholfri torr cider som vi säljer på jobber som jag nog blir storkund av

• Anonym (vill också)

Hm.... Mår illa idag, där fick jag för att jag var skadeglad över min svägerskas illamående. Jaja, jag tar gärna illamående framför att inte vara gravid. Fast jag hade ju hellre mått lika bra som förra grav!

Min man har ju haft lite svårt att tro att jag fått plus speciellt som jag inte mått något konstigt, han litar inte på testet riktigt, tyckte att jaja, det är ju bara 99% säkert och ville inte ta ut något i förskott. Nu är JAG säker utan att ta det andra testet, för jag köpte nämligen ett två-pack pessimist som man är   

• Anonym (Lilla jag)

Hur mås det!?!!!!!!!!!!!!!???????+

• Anonym (vill också)
    Anonym (Lilla jag) skrev 2011-11-03 18:36:53 följande:
    Hur mås det!?!!!!!!!!!!!!!???????+

Jag mår toppen, eller lite trött och så, men inget illamående, knappt någon växtvärk i magen, eller tuttarna. Känns mycket bra. Äter jag bara ordentliga portioner mat och ett extra mål mellan middag och sovdax så är jag på topp! Har ännu inte kommit till det där förlamande tröttheten. Träna är däremot något jag inte orkar göra, är helt slut på kvällarna när dottern äntligen är i säng. Dessutom blir man ju anfådd av ingenting alls
  • Anonym (jag också)
    Anonym (vill också) skrev 2011-10-21 18:26:41 följande:
    Sorry, blev fel i upphetsningen, nu är jag "anonym igen" HAR +at!!!!

Inte lika starkt som kontrollsträcket, men vädligt tydligt och snabbt dök det upp, kan fortfarande inte fatta det hela!!!!

GALET!!!    
    Grattis!!!! Vilken vecka är du i?

Det var länge sedan jag var här senast. Kommer ni ihåg mig?

Jag har fortfarande inte blivit gravid efter mf i maj. Undrar om det någon gång lyckas igen. Även om jag har nu fullt upp med jobbet och med mina studier så blir jag sååå ledsen varje månad när jag ser att det är kört igen:(
  • Anonym (vill också)

Är i v 9 nu, mår bra, men har ett uselt tålamod, vilket framförallt min stackars treåring råkar ut för, hon är rätt trotsig och gravidhormonerna för det inte lättare just nu....

Hoppas att du lyckas snart!  

• Anonym (Lilla jag)

Klart vi kommer ihåg dig "jag oxå"!!! Jag håller mina tummar hårt fortf, jag tror att du kommer lyckas igen. 
    Härligt att "vill oxå" har hormoner, som vi väntat Flört 
    Kram på er! 

• Anonym (Lilla jag)

Hoohooo! Hur går det? Passerat v 12????? Tjooo! 

• Anonym (vill också)

Går in i v 13 idag. Fick se pyret förra måndagen på VUL, som de ville göra för att fastställa grav.längden. Där tyckte de att jag var 1 v. längre gången än jag är, men det vet jag att det är helt omöjligt, så jag har bara ett stort foster i magen Krävs ju både sex och ÄL för att bli gravid och eftersom jag varken hade det ena eller det andra veckorna innan så är det ju helt omöjligt

Har berättat för släkt och närmsta vännerna, och Chefterna på jobbet. Kollegorna får vänta ett tag till. De skulle bara bli så överbeskyddnade, och nojiga så fort jag tar i på jobbet Efter denna vecka har jag 1 v semester, ska bli skönt. 

Däremot är min papap tillbaka på sjukhuset sedan i fredags med en ny stroke, dock har de inte hittat proppen/propparna ännu, men det är inte jätteakut, men han lär ju bli kvar över jul då han sondmatas igen, och har svårt att prata igen...      

• Skogsmullen

Hej!! Har inte sett ditt medd förren häromdan, kan inte skriva inlägg från mobilen...
    Hur är det med din pappa? Vad jobbigt, även om det inte är akut!

Sen är det ju bara alldeles underbart med att allt är bra med bebben..Glad 

Svar på tråden Varför får man inte till nr 2??