• KataStråf

    De är ett par, han är 45 år och hon är 20 år. Tycker DU att det är okej?

    Jag bryr mig egentligen inte avsevärt, åldern borde ju inte spela någon roll när det gäller kärlek. Men skulle en 45 åring berätta för mig att han har börjat dejta en 20 årig tjej skulle jag nog allt reagera åt det negativa hållet. Skulle du svara annorlunda om det var tvärt om? Om kvinnan var 45 och killen var 20? Vilken ålderskillnad anser du vara okej?


    Vad tycker du i denna frågan?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden De är ett par, han är 45 år och hon är 20 år. Tycker DU att det är okej?
  • LyckligtSlut

    Bryr mig inte. Älskar de varandra så vore det ju värre med en lag som förbjuder deras kärlek.


    PMS året runt :(
  • AndromedaA
    Singel Man skrev 2010-06-17 02:07:39 följande:

    Ålder har inget o göra med det, känns det bra så..... Absolut !!!!...


     


    Har ju med mognad, känslor och vågläng att göra. Finns 20 åriga tjejer som är mer mogna än 36 åringar, och tvärt om så klart.. Sluta bry er om vad andra tycker/säger/..Lyssna på hjärtat...


     


     


    Måste vara lite pinigt ändå att vara 45 och ungefär lika mogen som en 20-åring. Endera lär ju han vara ofantligt omogen eller hon kolossalt brådmogen. Om hon mognar dubbelt så fort som honom kan man ju tänka sig skillnaderna efter bara tio år tillsammans.
  • Singel Man
    AndromedaA skrev 2010-06-17 02:17:28 följande:
    Måste vara lite pinigt ändå att vara 45 och ungefär lika mogen som en 20-åring. Endera lär ju han vara ofantligt omogen eller hon kolossalt brådmogen. Om hon mognar dubbelt så fort som honom kan man ju tänka sig skillnaderna efter bara tio år tillsammans.

    haha jo men nu hårddrar du ju det extremt oxo, handlar väl om att mötas, sen kan man ju skija på mognad vid olika tillfällen, typ arbetsliv, fritid & med vänner, allt har ju sin plats och hur man sköter sig....men håller med dig en skit omogen 40+ och e jätte mogen 20 åring skulle nog aldrig funka.....


     


     

  • AndromedaA
    Singel Man skrev 2010-06-17 02:53:39 följande:

    haha jo men nu hårddrar du ju det extremt oxo, handlar väl om att mötas, sen kan man ju skija på mognad vid olika tillfällen, typ arbetsliv, fritid & med vänner, allt har ju sin plats och hur man sköter sig....men håller med dig en skit omogen 40+ och e jätte mogen 20 åring skulle nog aldrig funka.....


     


     


    Tänk när han önskar sig en playstation i julklapp och hon ett set med bouleklot!
  • lövet2

    Nej, jag tycker det är för stor åldersskillnad. Ingenting jag skulle prata om, utan bara något jag skulle behålla för mig själv. Det kan vara mycket lyckliga förhållanden - visst, men det blir liksom ingen jämvikt i det. När väl den yngre har börjat växa i kapp, så har den äldre i stället börjat få ålderskrämpor ...




  • idiblon yes

    Jag kan inte svara på det.


    Vilar vid denna källa...
  • Singel Man
    LillanAlex skrev 2010-06-16 17:53:59 följande:

    Jag är själv snart 23 och min sambo är 50. Vi har varit ihop i 2 år nu och har precis fått en dotter :) Jag hade inte direkt planerat att bli ihop med någon så pass mycket äldre och när vi träffades så trodde jag inte att det skulle sluta med att vi blev ihop... Så innan tyckte jag nog att 27 år (som vi) var lite väl mycket för min egen del iallafall, (har dock alltid förespråkat att folk ska göra som dom vill, ålder är bara en siffra!) men nu har jag förstått att det inte är det som är det viktiga i ett förhållande. Vi är tvillingsjälar och jag har aldrig mått såhär bra och varit sähär lycklig med någon eller någon gång! Vi har mycket gemensamt och älskar att göra saker tillsammans.
    Jag känner mig dock lite äldre i själen för jag har varit med om mycket i mitt liv, och han kan man ju inte direkt kalla gammal.... ;)
    Men jag känner ofta att man stöter på fördomar!
    Och jag förstår inte varför,
    för om dom bara hade träffat oss och sett hur bra vi mår med varandra så finns det ju faktiskt inget fel i det....eller hur?
    Då är det ju faktiskt bara dom som har ett problem och inte vi :)
    Det enda jag är rädd för är att han ska dö långt innan mig så att jag
    får leva här utan honom länge... :(
    Men just nu är jag som sagt lyckligare än nånsin så då tänker jag njuta av det och inte försöka hitta något fel i det.
    Jag älskar ju HONOM inte hans ålder <3


    Bra skrivet... håller med, är känslor inte ålder som är det viktiga, Man skall lyssna på sitt hjärta och inte vad andra tycker....Grattis till eran dotter.....


     


     


     

  • gealach

    Det är lite märkligt att så många tycker att det är negativt med stor åldersskillnad, i så fall antar jag att de flesta inte säger det rakt ut till paret utan sitter och skriver av sig på sådana här forum istället.

    När jag träffade min man var jag 25 och han 46, det är ytterst få som reagerat negativt, faktiskt knappt någon, möjligen lite förvånade i början.

    Så tydligen tycker folk väldigt mycket utan att visa det...


  • LillaTanten

    Jag har en 45-årig "helsvensk" kristen väninna som är ihop med en 26-årig afrikansk muslim.

    Jag har en väninna vars 17-årige son har en 25-årig pojkvän.

    Jag har en 55-årig "helsvensk" kristen vän som är ihop med en 28-årig buddhistisk vietnamesiska.

    Jag har en 40 - årig väninna som tidigare varit gift med en man och har barn med honom och som numera lever tillsammans med en jämnårig kvinna.

    Självklart kan jag tycka ett och annat om det - men det skulle aldrig falla mig in att ventilera den åsikten inför dem - om jag inte blev direkt tillfrågad av de inblandande, oavsett om jag vore för eller emot.

    Jag kan se både fördelar och svårigheter i ett förhållande med stor åldersskillnad på samma vis som jag kan se det i ett förhållande med personer från tex olika religoner, olika hudfärg, i homoförhållanden - men eftersom jag inte levt eller lever i ett sådant förhållande och inte påverkas av någon annas val att ha ett sådant förhållande så tycker jag personligen inte att det är upp till mig att gå och fundera på hur andra eventuellt kan ha det, eller få det i framtiden.

    De har gjort sina val, älskar de varandra och vill leva tillsammans så är det enligt min åsikt deras ensak.


    Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • Tutelitut
    Singel Man skrev 2010-06-17 02:53:39 följande:

    haha jo men nu hårddrar du ju det extremt oxo, handlar väl om att mötas, sen kan man ju skija på mognad vid olika tillfällen, typ arbetsliv, fritid & med vänner, allt har ju sin plats och hur man sköter sig....men håller med dig en skit omogen 40+ och e jätte mogen 20 åring skulle nog aldrig funka.....


     


     


    Tror också det, man anpassar sig till olika människor. Nån nämnde PlayStation. Det är ju skitkul det! Tycker jag som är snart 50 Skrattande
Svar på tråden De är ett par, han är 45 år och hon är 20 år. Tycker DU att det är okej?