Inlägg från: snöflinga04 |Visa alla inlägg
  • snöflinga04

Första barnet, i Göteborg?

Hej alla!!
    Jag bor också i Göteborg eller ja i Mölndal, går på krokslätts vårdcentral.
    Vi väntar vårt första barn den 5 oktober, är i vecka 26+0.

• snöflinga04

Jag missade också fikan och ses gärna innan den 17 aug.  Har semester i september innan lilla Alvin planeras att  titta ut, så det blir att jobba på.

Ha en skön helg i värmen Solig

• snöflinga04

När det gäller kissandet på nätterna hade jag en period mellen kanske v. 13-16, då jag var uppe flera gånger per natt och kissade. Sen sov jag jätteoroligt och kände mig inte ordentligt utvilad. Nu när jag är i v. 27 jag sover bättre men måste gå upp en gång per natt för att kissa. Härom dagen måste lilla Alvin stått på blåsan för då sprang jag på toa säkert två gånger i timmen.

• snöflinga04
    Kiaa skrev 2010-07-13 10:38:21 följande:
    Fika någon?
    Det har ju pratats om ny fikaträff i mitten av augusti, men jag & några med mig tyckte det var lite för långt tid att vänta. Så jag tänkte slänga ur mig ett förslag och så får dom som har tid och lust hänga på. Vad tror vi om onsdag 21 juli? Alltså om drygt en vecka? Blir vi inte så många och vädret är ok så är ni välkomna till min stuga i Slottsskogskolonien. Annars får vi bestämma nått fik på stan, kanske samma som förra gången?

Nån som hänger på?
    Jag hänger gärna på på onsdag Glad
  • snöflinga04

Ses på onsdag - condeco på avenyn kl 18 Solig

• snöflinga04
    Fialisan skrev 2010-07-20 15:36:28 följande:
    Vilken del av avenyn ligger condecco på? tänkte jag skulle vara med imorgon =)
    Om du går av vid Valands busshållplats och går ner mot kungsportsplatsen. Gå på höger sida förbi Hard rock cafe. Condeco ligger sist i det huset, på hörnet. Jag tror att adressen är kungsportsavenyen 4.
  • snöflinga04

Tack för i onsdags tjejer det var jättetrevligt!!

• snöflinga04
    J0SSAN skrev 2010-07-24 21:21:30 följande:
    Vi har också börjat titta på barnvagn = total förvirring
    Funderar starkt på att köpa 2 bara för att slippa betämma mig. En stadig, rymlig med 4 stora hjul och bra stötdämpning och en liten, lätt, snygg med små hjul fram.
    Spanar på blocket varje dag fast än är det ju ett halvår kvar så jag tänker hela tiden att det nog dyker upp ett ännu bättre kap snart....slutar väl med att jag inte har nån...
    Vi har beställt en Emmaljunga citycross, det är en kombivagn med fyra fasta hjul. Våran lilla kotte kommer i oktober så vi tycket att det var bäst med en stabil vagn inför vintern. Sen till våren/sommaren har vi tänkt köppa en lättare vagn  typ en sulky.

Om man ska beställa en ny vagn så tar det ett tag att få den, ca 8-12 veckor lite beroende på model/märke och årstid. Vi betsällde våran nästan fyra månader innan och fick själva bestämma när vi skulle hämta den.
  • snöflinga04

Hej alla blivande mammor!

Vill bara kolla vad vi har för planer på att träffas. Pratade vi om att ses den 17 augusti eller är det jag som har blandat ihop det.

Kram på er

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?