Inlägg från: snöflinga04 |Visa alla inlägg
  • snöflinga04

Första barnet, i Göteborg?

Grattis till er som har fått era små!! {#emotions_dlg.flower}

• snöflinga04

Stort grattis till lilla Max Annnizzen! 

• snöflinga04
    Stort grattis till alla er som fått era små guldklimpar!!  {#emotions_dlg.flower} Ni har en jobbig men underbar och rolig tid framför er!!

Igår blev Alvin tre månader och fick sin första vaccination, igår kväll var han lite pipig och klängig, men idag är han sitt gamla jag igen. Han är nu 63cm lång och väger 7540g.

Alvin har sovit bra på nätterna från första dagen, men nu sover han drygt sju timmar i sträck...vi får se hur länge det håller i sig... Jag ammar bara så på kvällarna vill han gärna äta länge och ofta.

Ang napp. Vi trodde att vi skulle slippa napp men när Alvin började suga på fingrarna och vill äta/snutta hela tiden så var det bara att börja med napp. Det var inte helt lätt i början så mitt tips är att försöka börja med napp så fort amningen känns bra!

Vi ska börja på föräldragrupp nu på tisdag och på babysim vecka sex, då Alvin är nästan fyra månader.

Jag hade gärna följt med på en fika men jag kan inte på måndag, så det får bli en annandag. 
  • snöflinga04
    MorMaria81 skrev 2011-01-24 23:22:27 följande:
    Jag tror du har tillräckligt med mjölk. Jag trodde inte jag hade det i början heller men min tjej går upp massor i vikt. Hon har också jätte sug behov och vill inte ta nappen. Vi har provat tre olika sorter och det är inte populärt. Hon blir väldigt sur. Men jag har hört att man behöver träna lite på det där så vi försöker när hon är mätt och då kan hon ha den lite i munnen och två gånger har hon sugit på den.
    Ronja suger alltid på händerna när hon är trött eller sur eller inte är nöjd så jag försöker att lyssna om hon är hungrig eller bara trött. Skit svårt tycker jag! Men man lär sig lite mer för varje dag.
    Hon väger vid 4 v 4500 och vägde 3800 vid födseln.
    Vi hade också problem med att hitta en napp som Alvin gillade. Men tillslut hittade vi en som funkar, fick den faktiskt gratis på Barnens hus (finns i amningsrummet).
    NUK Genius Sugnapp i latex. Extra mjuk, mer utrymme och naturlig form. Storlek 1, 0-6 månader. 1-pack. 

104592_1.jpg
    Angående Ronjas vikt så behöver du inte vara orolig. För du ammar henne endast? På BVC sa de till oss att ett spädbarn kan inte gå upp för mycket/bli för tjock om man bara ger barnet bröstmjölk. Så fort de börjar krypa/gå så tappar de hull, eller om barnet får en förkylning så kan det vara bra att ha lite extra att ta av.

Alvin vägde 4250g när han föddes nu väger han 7540g (3 månader gammal) Alltså har han gått upp drygt ett kilo i månaden. Jag hoppas att det håller i sig så man slipper oroa sig för vikten i alla fall! Glad
  • snöflinga04

Jag och Alvin kommer också med på torsdag, kl 14, Belparc. Ska bli roligt att få se era små underverk =)

• snöflinga04
    Kiaa skrev 2011-01-29 19:07:48 följande:
    Va roligt! Det var länge sen sist Glad
    Hur gammal är Alvin nu?
    Ja det var det verkligen! Tiden går så fort!
    Alvin är nu drygt tre månader Glad Man ser hur han utvecklas hela tiden, det är så roligt!!
  • snöflinga04

Jag följer med till Villa Belparc idag och jag tar med mig en tjej från min föräldragrupp hoppas att det är okej för er!?

• snöflinga04

Tack för en mysig fika igår! Kul att se era små mirakel! 

• snöflinga04

Vi kan tyvärr inte på tisdagar, ska börja på babysim! Ska bli roligt och spännande!
    Vi vill gärna följa med nästa vecka, vi kan alla dagar utom tisdag och onsdag Glad

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?