Inlägg från: snöflinga04 |Visa alla inlägg
  • snöflinga04

Första barnet, i Göteborg?

Kiaa skrev 2010-08-23 17:08:53 följande:
    Tarda & 737 dagar: Tack för era svar. Då känns det i allafall som jag varit inne på rätt tankegångar - att 3:e våningen med barnvagsrum är bättre än 2:a våningen utan.
    Vi ska iväg och kolla på lägenheten imorron kväll så nu håller jag tummarna för att den ser ok ut!
    Vi bor på tredje våningen utan hiss, vi trivs jättebra här så det får helt enkelt gå. Vi har köpt en vagn med hårdlift som inte var så tung.

Hur var lägenheten ni va och kollade på?
  • snöflinga04

Nu har jag bara 7 dagar kvar att jobba innan jag går på en efterlängtad semester... äntligen!!

6 veckor kvar till BF, hoppas att jag får sova mer och bättre under de kommade veckorna.

• snöflinga04

Tack för fikan igår, trevligt som alltid. Vi blev ju ett ganska stort gäng!

Jag kommer med den 13 september!

• snöflinga04
    DjurgårdsRutan skrev 2010-09-01 16:09:19 följande:
    Vi fick var lilla dotter i v 28 i sondags i Grekland.
    Hon mar bra och kampar pa.
    Vi ar pa sjukhus i Grekland.
    Kram till alla.
    Oj, hoppas allt går bra. Ta hand om er!! Kram
  • snöflinga04

Ang. bärsele/sjal

Tarda: Vilken bra sammanställning!

Vi hade inte tänkt köpa något av det från början, men vi har nu fått låna en Baby björn bärsele. Den är av en äldre modell, så om vi använder den mycket kanske vi invesetar i en ny, alternativt bärsjal.

Först fick jag höra att bärsjal var bättre för ryggen, men det var några år sedan. Men i våras fick jag höra att det finns bärselar som ger extra bra stöd för ryggen. Jag tror att det är en smaksak vad man väljer.

• snöflinga04

Jag komemr också!

Måndag 13/9 kl 18:00, Condeco Linné

Englastar
    MorMaria81
    Mina78 
    mhek
    knittgirl84
    Kiaa
    Heini
    snöflinga04

• snöflinga04

Funderade först på att bara ta gratis försäkringen men om något händer så är 1050 kr inte mycket pengar. Jag valde Folksams gravidförsäking, tyckte att den verkade bäst men man vat ju aldrig. Tyckte att länsförsäkringar utökade försäkring (som var billigast) inte täckte tillräkligt mycket. 

• snöflinga04

Fika imorgon tisdag kl 18, condeco linné? Jag är med!

• snöflinga04

Nä, en så läge är det lungt på den fronten, en vecka till BF så vi får se när han vill komma ut Glad

Svar på tråden Första barnet, i Göteborg?