-
Härligt. Fick du nån bild?
-
Fast det är ju rätt fascinerande ändå. Min bild från 9+1 visar ju tydligt att det är en liten människa.Kiaa skrev 2010-06-09 18:57:02 följande:Bjornis: nej, ingen bild denna gången. Det fanns ju inte så jättemycket att se än med tanke på att jag bara är i v.11+0. När vi gör det "riktiga" ultraljudet v 18 kommer vi köpa bild.
Sen fick ju vi bilderna gratis så. Ja, vid rul hoppas jag på bild och sen ska vi köpa 3D och könsul och lite extra smått och gott.
Tänkte jag iaf. Haha. Hoppas maken håller med. Men först är det nupp-ul imorn. Hu, nervöst.
-
Tack tack. 1 timme kvar nu.cotton skrev 2010-06-10 09:13:16 följande:Björnis, lycka till på ditt Nupp idag!!
Och englastar, hoppas du får en härlig dag på St Jörgen! Har varit där på konferens med jobbet och det är verkligen ett härligt ställe!
Och håller med om Sankt Jörgen. Dit kommer vi åka när jag är längre gången. Alltid nån gravid en som vaggar runt. Och det är ju så ljuvligt där!
-
Puh! Allt såg bra ut. Fick fina siffror också. Bild finns i galleriet! NU ska jag slappna av. 12+0 enl mätningen idag!
-
Days Past Ovulation. Jag tempade med fertility friend och då används den termen hela tiden.cotton skrev 2010-06-10 13:15:27 följande:Björnis, kikade i ditt galleri, vilken fin bebis!!!
En fråga bara, vad betyder DPO? *idiotförklarar mig själv*
Ja, visst är den söt?
Nu vill jag se den igen! Haha. Men nu dröjer det ju flera veckor till! Jaja och med moderkakan i framvägg så kan det ju dröja innan första sparken känns men men, det är fantastiskt skönt att det återigen var ett lycka ultralujd. Det är kanske vår tur nu!
-
Nä, nu är den ju "stor" också. Iaf så att man kan måtta lite fint mellan tummen och pekfingret.Englastar skrev 2010-06-10 13:37:27 följande:superfina bilder, går ju inte att missta sig på att det är en bebis därinne
längtar så till mitt eget men det är inte förrän den 22:e!!!
12 dagar går ju oftast fort men också såååååå långsamt.
Förstår din längtan!
-
Är hemma hos mamma och ska fira storebror som fyller 40 men ville bara vara med på snacket om män. Hehe. Min man är den som tjatat om bebis hos oss med men så tog det ju oss ett år att iaf gå så här långt i en graviditet så det har ju fått mig att längta också. Iaf så är jagockså ganska daltad med men det roligaste var det du skrev Lillebäcks mamma om städningen när folk skulle komma på besök. Haha. Jag kom hem häromdan, och vi har ju precis flyttat och det finns massor att fixa med, då står karln och putsar våra halvsmutsiga fönster. Som att det är prio ett!? Haha. Han är också teknikfreak och sladdnörd.
Men vi är båda besatta av sport så vi njuter av Fotbolls-VM ihop som tur är!
Här är jag fortf i lyckorus efter gårdagens ul (även om det känns som flera dar sen)!
Fast börjar fundera om jag inte också har en liten släng av foglossning. Ömmar rätt bra i svanken emellanåt...
-
Ett tips. Partus kvinnohälsa är privatgyn. Där har jag gjort mina tidiga vul. Gynekologen är inte supercharmig men han gör sitt jobb och man får göra vul utan nån "anledning" mer än att man vil kolla liksom. Kostar 200:-!J0SSAN skrev 2010-06-12 22:43:59 följande:Lillebäcks mamma, jag har inte fått ett definitivt nej än så jag hoppas fortfarande men de sa att det var väldigt fullt och att de skulle återkomma dagen efter (dvs igår) vilket de inte gjorde...
Den på Kungshöjd är inte privat väl? Får man göra mer än ett UL där? Oftast kör de väl bara det i v 18-20?
Jag behöver lite mer råd. Jag skall på bröllop med min mans släkt på midsommar då kommer jag vara i v 9 och sedan gifter sig min bror 2 veckor senare. Vid båda tillfällena kommer vi att sova över på plats och folk kommer verkligen undra om jag inte dricker någon alkohol. Det känns så fel att berätta om graviditeten på någon annas bröllop men det känns som att det kommer bli oundvikligt. Om vi inte berätter redan innan dvs redan nästa vecka...men det är ju rätt tidigt...
Vad tycker ni?
Jag fick inte heller plats på barnmorskgruppen när jag ringde dem för 2 v sen... Men nu ska jag till kungshöjd!
Blir nog bra.
Men va schysst lillebäcks mamma att du fick vul på kungshöjd. Ska ju dit på torsdag för inskrivning och även om det såg himla bra ut på nupp-ulet i torsdags så hade det varit trevligt att antingen få se eller höra kotten igen innan vi sätter oss på flyget för 3,5 v semester... Hoppas jag lyckas övertala!!
-
Vi har inte berättat för så många. Även om vi såg en pigg liten en på 12+0 så vågar vi inte riktigt hoppas... Min mamma och mina bröder vet plus 4 av våra vänner. Sen vet jättemånga om vårt ma i höstas och praktiskt taget ALLA vet att vi försöker så tror inte alla vågar fråga. Men det syns inte ett dyft på mig så det är ju bra!
Ska hålla det hemligt ett tag till. Precis blivit erbjuden nytt jobb också så...
På fredag flyger vi till Vietnam. Känns helt overkligt att den dagen också är här. Men SKÖNT. Behöver verkligen semester nu. Näpp, dags att åka till jobbet. -
Lillebäcks mamma skrev 2010-06-14 10:08:36 följande:Jag fick mitt tidiga ultraljud gratis på mvc kungshöjd. Fick bilden gratis med, så det ska nog inte vara några problem
Bad du om det och fick ul:et samma dag?
Det låter bra det där, jag funderar på att be om ett ul på torsdag också. Visst jag såg den vifta i torsdags men det känns som en månad sen, MINST!! Och jag skulle bara vilja se att allt OK innan resan. Alt. att man får höra hjärtljuden. Men är rädd att hon kommer tycka att nupp:ulet duger som försäkran att allt är ok... Och det borde det ju va! Ser iaf fram emot inskrivningen nu! Ska bli supermysigt nu när vi fått se den vinka. Synd bara att maken är borta med jobbet. Men det är ju mest tjöt så det gör nog inte nåt! Hehe.
Hörrni ni som funderar på att inte berätta eller berätta. Vi berättade för betydligt fler förra gången som då slutade i MA och det var skönt att ha berättat. Det fanns många att söka stöd hos. För de allra allra flesta så går ju allt finfint så jag tycker att man ska berätta, speciellt om man annars måste krångla till det med massa lögner. Att skippa att dricka en kväll med kompisarna går ju alltid att dra sig ur men om det blir många olika tillfällen så minns man knappt vilken vit lögn man drog sist. Haha.
Jag tror att vi kommer få ett helt gäng fina Göteborgskottar här inne!